Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ «محسن کاظمینی» عصر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج با اشاره به تقارن این روزها با سالروز ۲ عملیات بزرگ خیبر و بدر در دوران دفاع مقدس، افزود: هر کدام از این عملیات ها ویژگی های خاصی دارند که جزو عملیات های سخت این دوران به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سخت ترین عملیات های جنگی، عملیات های آبی وخاکی می باشد، اظهار داشت: سخت تر از آن این است که نیروها سه بار در ارتفاعات و پس از آن سه بار در هور عملیات آبی خاکی انجام دهند.

وی گفت: امروز هم همچون دوران دفاع مقدس که رزمندگان برای اینکه انقلاب حفظ شود و مسیرش ادامه یابد سختی های زیادی را تحمل می کردند، باید در عرصه های علمی موفقیت هایی را شاهد باشیم تا نظام  سربلندتر از گذشته شود.

کاظمینی با بیان اینکه در پژوهشگاه بیوتکنولوژی روحیه معنوی خاصی حاکم است که این همدلی و رفاقت در جاهای دیگر کمتر پیدا می شود، افزود: این اخلاق و رفتار در این فرهنگ سازمانی ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه با این روحیه در عرصه کاری موفقیت خواهید داشت، گفت: شما با این روحیه که ظرفیت بسیار بالایی است می توانید تحول زیادی در کشور ایجاد کنید ضمن اینکه نیاز به جهش در این عرصه زیاد است.

کشاورزی ما بایستی از رکود خارج شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی با تاکید بر اینکه کشاورزی ما بایستی از این رکود خارج شود، اظهار داشت: برای خارج شدن از این رکود نیاز به تحقیقات و پژوهش است  و نیاز به کارهایی است که بتواند زنجیره ارزش را بالا ببرد، ارزبری را کمتر کند، تولید و بهره وری را افزایش دهد و امنیت غذایی را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجهی در موسسات تحقیقاتی کشاورزی وجود دارد، گفت: اگر توجه بیشتری به این ظرفیت ها شود و عرصه کار را بر پژوهش و تحقیقات بگذاریم جهش خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی سیاستی را ابلاغ کرد تا نهضت بهره وری را در عرصه دام و طیور داشته باشیم که بخشی از تحقیقات شما در راستای این سیاست بوده و سرعت بیشتری به ما در این نهضت می دهد.

کاظمینی به دیگر تحقیقات در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در تولید نهاده های دامی نیز تحقیقاتی در حال انجام است که در این بخش وابستگی ما را نسبت به واردات نهاده کمتر می کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اثرگذار دیگری را در این پژوهشگاه شاهد هستیم که می تواند کشور را به خودکفایی و نقطه خوبی برساند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی اظهار امیدواری کرد که تحقیقات این پژوهشگاه به عرصه تجارت، بازار و صنعتی برسد و شاهد باشیم که موفقیت های شما سر سفره مردم بیاید.

امروز از خدمات ۱۱ ماهه «صابر گلکاری» قدردانی و «غلامرضا صالحی جوزانی» به عنوان سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محققان ایرانی دفاع مقدس مراسم معارفه امنیت غذایی مراسم تودیع استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محققان ایرانی دفاع مقدس وزارت جهاد کشاورزی محققان ایرانی دفاع مقدس مراسم معارفه امنیت غذایی مراسم تودیع استان البرز پژوهشگاه بیوتکنولوژی جهاد کشاورزی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار آغاز به کار کرد.
حیدرپور بیان کرد: این سایت به عنوان سایت اصلی به نژادی، معرفی و تکثیر ارقام مختلف گیاهان زراعی شامل گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و ... برای کاشت در دیمزار‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور است.
نصرت اله حیدرپور افزود: این پردیس تاکنون با مشارکت سایر ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی کشور بیش از ۵۰ رقم مختلف محصولات زراعی را معرفی و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماشک علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر و بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ا رقام جدید معر فی خواهند شوند.
حیدرپور ادامه داد: ویژگی ارقام معرفی شده در این پردیس نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل است و با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گا‌ها بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: سطح نفوذ بالای ارقام معرفی شده این پردیس به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزار‌ها و حتی در اراضی آبی شده و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است