Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@10:29:17 GMT

زلزله اخیر آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نکرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۴۲۶

زلزله اخیر آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نکرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: زلزله شب گذشته آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نکرده است.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سهراب بناوند امروز _چهارشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰_ اظهار کرد: با توجه به‌شدت زلزله سوم اسفندماه، کارشناسان میراث‌فرهنگی این اداره‌کل اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند که خوشبختانه گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی هرمزگان وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان افزود: کارشناسان میراث‌فرهنگی به‌طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شب سه‌شنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۰ زلزله‌ای به بزرگی ۴.‏۴‬ ریشتر در ساعت ۲۳:۲۵ دقیقه حوالی قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند. بر این اساس زلزله مزبور در طول جغرافیایی ۵۶.۳۷ و عرض جغرافیایی: ۲۷.۴۴ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

کد خبر 557481

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هرمزگان بناهای تاریخی استان هرمزگان ميراث فرهنگي حفاظت از میراث فرهنگی زلزله هرمزگان خسارت زلزله در هرمزگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد