Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@21:28:59 GMT

قصه‌های عجیب؛ کتابی ماندگار در فوتبال ایران!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۸۵۱

قصه‌های عجیب؛ کتابی ماندگار در فوتبال ایران!

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، لیگ به ظاهر حرفه‌ای ما هر روزه آبشخور حوادث بزرگ و کوچک است. حوادثی که تقریبا در خانه اکثر تیم‌های حاضر در لیگ را زده یا می‌زند، اما برند حوادث که گاها با حاشیه هم همراه می‌شود گویی در خانه استقلالی‌ها مهمان همیشگی است.
قطعا سال‌های اخیر و فصل‌های گذشته را به یاد می‌آورید که هر روزه نام استقلال سرتیتر روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیترهای بزرگ با چاشنی کلمات تکراری مانند عزل، تغییر، فروش بازیکن، بدهی، پنجره بسته، فسخ یک طرفه، کوچ بازیکنان، و تغییرات پیاپی مدیر و اعضا هیئت رئیسه، شکایت و ماجراهای عجیب اما واقعی که تبدیل به قصه برای نسل آینده از هواداران آبی شده است.

جاده یک طرفه‌ای به نام حاشیه
البته از حوادث یا بهتر بگوییم حاشیه‌ها، هیچ تیم و باشگاهی در امان نبوده و نیست. از تیم سایپا گرفته که ثبات داشت و بازیکن‌ساز بود و افول یک باره‌اش، از اوج پدیده گرفته و جنگ‌های درون گروهی‌اش که با تغییر نام همراه بود و کوچ سرمربی‌اش که هم اکنون به علت موارد مالی دل به تسویه رقم رضایتنامه سرمربی‌اش بسته،  امیر قلعه نویی با سپاهان ساختارمند که در آخر فصل ناگهان رتبه‌اش پایین‌تر از تیم سوم بود تا رفتنش به گل گهر و اوج گیری این تیم سیرجانی کرمانی تا کسر امتیاز و دوری از صدر جدول، ذوب آهن و پیشینه درخشانش و روزمرگی امروزش، آذری و مدیریت مدرنش تا کناره گیری کاملش از فوتبال، نکونام و سبک مربیگری‌اش و قهرمانی حذفی و سوپر جام، پرسپولیس برانکو و تقابل ناخواسته با سرمربی وقت تیم ملی، پنجره بسته و بیرانوند محبوب و ده‌ها ماجرای دیگر که می‌توان کتابی قطور بنام قصه‌های فوتبال را به نامش نگاشت.

تقابلی بی سرانجام و بیرون از مستطیل سبز
اگر نگاهی گذرا به حوادث یا بهتر بگوییم حواشی که تقریبا همه تیم‌های لیگ برتر از آن بی‌نصیب نیستند داشته باشیم متوجه می‌شویم که قسمت اعظمی از موارد، بیرون از مستطیل سبز اتفاق افتاده که اصلا ضرورتی نداشته است به این سبک یا آن سبک مطرح شود اما خواسته یا ناخواسته در قصه‌ای به نام جنگ‌های نیابتی و درون گروهی و فقط برای تضعیف حریف یا حریفان از سوی گروهی دیگر که آنها هم در همین چرخه فوتبالی هستند مطرح شده‌اند که شاید از ضعف‌های خود بکاهند یا نگاه‌های اهالی فن را از نتایج کلی خود دور کنند.

تیم‌های موجود بازوان توانمند حوزه ورزش فوتبال هستند
ماهیت لیگ و نامش و یا بهتر بگوییم موجودیت لیگ بسته به تیم‌ها هستند و فوتبال و مطلوبیت آن، روند و برنامه‌ریزی آن، برد و باخت‌هایش، قهرمانی و سقوط و تمامی افرادی که به هر نحوی در روند فوتبالی دخیل هستند زنجیره‌ای به هم تنیده هستند که فقط و فقط با یکدیگر و در کنار هم بودن طی چارچوب‌های قانونی مدون شده جهانی و داخلی می‌توانند روند مطلوبیت را حفظ کرده و ثمره‌ای عالی به نام تیم ملی را رقم بزنند.
در فوتبال تقریبا تمام دولتی کشور ما که اکثر تیم‌ها به نوعی از ناحیه دولت حمایت می‌شوند، باید نظم و اخلاق و تبعیت از قانون و مقررات سر لوحه کار قرار گیرد و رقابت همراه با رفاقت باشد و مستطیل سبز و تایم 90دقیقه باید تعیین کننده تیم برنده باشد تا رقابت سالم منجر به حمایت سالم از جانب هواداران گردد و نمود خود را در انسجام و حمایت از تیم ملی نشان دهد. تیم ملی که برند کاری لیگ فوتبال بوده و هست.

انسجام دوست داشتنی فارغ از گرایش به رنگ و لباس
روز صعود و صعودهای تیم ملی به جام‌های جهانی را به خاطر بیاورید که همه مردم و کل هواداران در هر گوشه‌ای از ایران عزیز شاد و خوشحال می‌شدند و می‌شوند، بازی‌های درخشان مهدی طارمی و جهانبخش در لیگ های معتبر اروپایی را به یاد بیاورید که چگونه با هر حرکت یا هر گل مهدی طارمی هر ایرانی چه استقلالی و چه پرسپولیسی چه تراکتوری و چه سپاهانی و... به هوا بلند می‌شود و شادی می‌کند. تک تک این لحظات شاد حاصل همبستگی همیشگی مردم ایران عزیز بوده و هست. لیگ فوتبال و روند آن هم باید در خدمت همین همبستگی و انسجام باشد و مدام پیام آور شادی برای کل مردم ایران زمین.

استقلال و پرسپولیس برادران تنی در فوتبال کشور هستند
دو تیم پر طرفدار پایتخت که متولی هر دوی آنها وزارت ورزش می باشد، ناخواسته بیشتر از سایر تیم‌ها دچار آن حوادث ریز و درشت شده یا می‌شوند. البته تقابل سالم قرمز آبی که منجر به طرفداری دو طیفی در نزد جامعه هواداری شده است، لذت برد هر کدام را نزد هوادارانش دو چندان می‌کند و این موضوع در اکثر جوامع فوتبال خیز طبیعی است. دو تیم پرطرفدار پایتخت نشین کشور می‌توانند نمادی از اخلاق، قانون مداری برای سایر تیم‌ها باشند اما متاسفانه گاها و ناخواسته چالش‌های رقابتی خارج از مستطیل سبز در بین دو تیم پرطرفدار کشور رخ می‌دهد که جامعه هواداری را به تقابلی ناخواسته سوق می‌دهد. تقابلی غیر ضروری با ده‌ها سئوال بی جواب!
چرا باید دست اندر کاران دو تیم مدام دنبال نقاط ضعف غیر فوتبالی یکدیگر باشند؟ و مدام و به محض برخورد مشکل بلافاصله دیگری مثال بزنند؟ که اگر این مشکل برای ما هست چرا برای آنها نیست؟
چرا قسمت زیادی از زمان کنفرانس‌های مسئولان فنی دو تیم به جای بیان موارد اختصاصی و ضروری تیم خود به تیم رقیب و مقایسه داشته‌ها و نداشته‌های یکدیگر اختصاص پیدا می‌کند؟
چرا با بروز کوچکترین مشکل برای هر یک، انگشت اتهام به سمت دیگری می‌رود که بله عامل اصلی این مشکل آن گروه یا این گروه هست؟ و ...

تمکین به قانون و مقررات و تلاش برای رقابت سالم
احتمالا موضوع خدمت سربازی چند تن از بازیکنان آبی و واکنش‌ها و اخبار متعدد رسمی و غیر رسمی را شنیده یا خوانده‌اید که نمونه جدیدی از چالش‌هایی است که تقریبا باشگاه آبی و هوادارانش تجربه می کنند.
بعد از کش و قوس های فراوان در حوزه های مختلف و ثبات نسبی در حوزه مدیریت و کادر فنی که منجر به نتایج مطلوب این روزهای آبی‌ها شده بود، بحث خدمت سربازی دو بازیکن ملی پوش این تیم به یکباره مطرح شده. بحثی که قطعا ارگان‌های رسمی و متولی امر ذی‌ربط بهتر به آن واقف هستند که تا به حال این دو بازیکن بدون مشکلی بازی کرده اند. پس بهترین کار هم تمکین به قوانین و مقررات و اعتماد به ارگان‌های مربوطه بوده و هست اما همان تقابل‌های غیر ضروری و ناخواسته باز هم به نوعی در نزد دست اندرکاران دو تیم به وقوع پیوسته و باز هم انگشت اتهام به سوی دیگری رفته تا جایی که همانندی بازیکنان این تیم با آن تیم در بحث سرباز بودن مطرح شده و می‌شود که ناخواسته منجر به بروز واکنش‌ها و تقابل‌هایی در بین هواداران قرمز و آبی گردیده که نمود آن را در فضای مجازی می‌توان مشاهده کرد.
امید است که دست اندرکاران هر کدام از دو تیم پرهوادار پایتخت نشین، تمرکز خود را بر روند موفقیت تیم خود بگذارند تا بازیکنان هر دو تیم که از سرمایه‌های فوتبالی کشور می‌باشند، تمرکز خود را در مستطیل سبز حفظ کرده و برای موفقیت تیم محبوب خود تلاش کنند. موضوع و بحث خدمت سربازی دو بازیکن آبی هم انشاالله طبق روال قانونی به مانند گذشته، مدیریت شود تا این دو بازیکن که از مهره‌های اصلی و موثر آبی‌ها می‌باشند بتوانند در ادامه مسابقات حضور داشته باشند.

رضا بلوچی

هومن جعفری کد خبر: 1130964 برچسب‌ها فوتبال ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران مستطیل سبز دو بازیکن تیم ملی تیم ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است

به گزارش خبرنگار مهر، الاسلام شمس اله جلیلیان ظهر یکشنبه در همایش بصیرتی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه نواحی، مسئولین تعلیم و تربیت و طلاب وظیفه که در حسینیه ثارالله برگزار گردید با اشاره به شخصیت شهید مطهری در آستانه سالروز شهادت ایشان اظهار کرد: خصوصیات و شخصیت شهید مطهری (ره) را باید مرور کرد و در زندگی عالم به آن باشیم.

وی افزود: شهید مطهری شخصی پر کار و پر تلاش و جهادی بود که کارهایش برای خدا بود و همین باعث برکت در کارها و آثار ایشان شده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در خصوص ویژگی آثار شهید مطهری تصریح کرد: محور کتب و آثار شهید مطهری اسلامی بودن، هماهنگ با نیازها و اولویت زمان، مستند به آیات قرآن و روایات و عقل، جامع الاطراف بودن و سراسر شور و حماسه است.

وی با بیان اینکه مبانی و اندیشه‌های فکری شهید مطهری مورد تأیید امام راحل (ره) بود، ادامه داد: تفکر استاد شهید مرتضی مطهری بهترین راهنما برای تمامی کسانی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند و این هفته بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات مربیان، هادیان سیاسی، معلمان و فرهنگیان پیشکسوت است.

وی ادامه داد: استاد شهید مطهری برای ترویج اندیشه‌های ناب محمدی شب و روز تلاش می‌کردند و امروز شاهد آن هستیم که این سختی‌ها و تلاش‌ها به ثمر نشسته و طبق فرمایش امام خمینی (ره) اندیشه‌های شهید مطهری امروز تاثیرگذارترین مکتب در جهان اسلام است.

حجت الاسلام جلیلیان گفت: شهید مطهری در تمام عمر خود به دنبال کسب علم و دانش و رشد و تعالی بود و این مرد عالم هیچگاه برای به دست آوردن منافع در جمهوری اسلامی تلاش نکرد و هدف ایشان رسیدن به جامعه رشد یافته و آرمانی بود.

وی در ادامه به عملیات غرور آفرین وعده صادق پرداخت و گفت: در این عملیات به دنیا اثبات شد ایران یک قدرت منطقه نیست بلکه قدرتی جهانی و بین المللی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: در این عملیات ایران با کیاست و زیرکی عمل کرد و بدون هدف قراردادن مناطق مسکونی به اهداف اصلی خود که پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود حمله کرد و خسارت زیادی را به آنان وارد کرد.

کد خبر 6090773

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • تصاویری جدید از عجیب‌ترین تصادف ایران که پربازدید شده | فیلم
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • (عکس) شادی خاص سردار آزمون بعد از بازی عجیب رم