Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:43:27 GMT

تشکیل پرونده های متعددحول ۴۰ عنوان مجرمانه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۹۲۱

تشکیل پرونده های متعددحول ۴۰ عنوان مجرمانه

به گزارش خبرنگار مهر، نور الله قدرتی در حاشیه آئین اختتامیه دومین جشنواره شهید بهشتی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری آزمون وکالت توسط اتحادیه کانون‌های سراسری وکلای دادگستری ایران اسکودا گفت: اگر کانون‌ها به قانون عمل کنند مشکلی نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برگزاری دو آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه تخلف محسوب می‌شود؟ گفت: این اقدام قانونی است اما رعایت مقررات قانونی باید به طور کامل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر رعایت قانون از سوی کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: امیدواریم که به قانون عمل کنند و موجب تضعیف حقوق دیگران نشوند.

معاون حقوقی قوه قضائیه در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در رابطه با اصلاح قوانین مربوط به ارتکاب جرایم از سوی افراد زیر ۱۸ سال گفت: با توجه به رهنمودهای رئیس قوه قضائیه معاونت حقوقی در مواردی که لازم باشد با همکاری مجلس و دولت بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد و در مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و یا قانون گذاری جدید وجود داشته باشد اقدام خواهد شد.

قدرتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با تعدد عناوین مجرمانه و تورم قوانین گفت: از گذشته دور عناوین مجرمانه در کشور زیاد بوده است و حدود ۲ هزار عنوان مجرمانه داریم که البته از این عناوین حدود ۳۰ تا ۴۰ عنوان پرونده‌های زیادی را تولید می‌کند که ابتدا باید تلاش کنیم که تا جایی که امکان دارد بحث مجرمانه را از آنها بگیریم یا اگر بحث مجرمانه داشته باشد راه حل دیگری پیدا کنیم و در گام بعدی برای عناوین مجرمانه‌ای که وجود دارد راه حل های غیر کیفی از جمله اداری، انتظامی یا مدنی پیدا کنیم.


وی درباره لایحه قضا زدایی توضیح داد: در این لایحه برخی قوانین دادگستری اصلاح می‌شود، لایحه اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری و چند قانون دیگر در حال تهیه و تنظیم است که اگر به نتیجه برسد بخش بسیاری از آمار پرونده‌ها به شرط همکاری مجلس و شورای نگهبان کاهش می‌یابد.

معاون حقوقی قوه قضائیه ادامه داد: لایحه اصلاح برخی از قوانین تا پایان سال در معاونت حقوقی پایان می‌یابد اما ممکن است لایحه قضا زدایی کمی زمان ببرد اما امید است تا قبل از پایان سال آینده بتوانیم در چند فاز تکمیل کنیم.

کد خبر 5431617 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت حقوقی قوه قضاییه جرم شهرداری تهران آموزش و پرورش ترافیک وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران میراث فرهنگی موتور سیکلت گردشگری پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای سانحه تصادف ذبیح الله خداییان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

 هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه گردید.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی