Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکایت از این قرار است که اهالی از بوی نامطبوع فاضلابی که در معابر این روستاها سرازیر می‌شود، گله‌مند هستند و از سوی دیگر منابع مالی مورد نیاز برای توسعه شبکه فاضلاب در مناطق روستایی، طی سال‌های اخیر وجود نداشته و حتی موانع قانونی نیز برای آن مطرح بوده است.

مسئولان محلی و استانی از دهیار، بخشدار و فرماندار گرفته تا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه و معاون بهره‌برداری توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در چنین شرایطی نسخه اجرای مشارکتی با منابع داخلی را برای رفع مشکل پیچیدند و اکنون شبکه فاضلاب این روستاها در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌ای که تنها با دلسوزی و چاره‌اندیشی مسئولان به ثمر نشسته و برای آن جلسه‌های متعدد در محل‌های مختلف تشکیل شده و حتی از ریش‌سفیدان روستا نیز برای جلب مشارکت مردم کمک گرفته شده است.

مشارکت ۲ میلیارد تومانی اهالی روستای علویان

طرح احداث شبکه فاضلاب روستای علویان این شهرستان با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در ۱۵ مرداد سال جاری آغاز شد؛ طرحی که به عنوان یکی از مطالبه‌های اهالی این روستای گردشگری اجرا می‌شود و برای اجرای آن ۲ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی و هشت میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب مراغه هزینه خواهد شد.

فرماندار مراغه می‌گوید: طول این شبکه حدود ۱۱ کیلومتر شامل سه کیلومتر خط انتقال است و سه کیلومتر از شبکه آب شرب این روستا نیز به صورت همزمان نوسازی می‌شود.

به گفت «سیدعلی موسوی» به منظور توسعه‌پذیر بودن شبکه فاضلاب این روستا، خطوط لوله انتقال آن به گونه‌ای طراحی و احداث می‌شود که در آینده روستاهای دیگر نیز از ظرفیت این شبکه بتوانند استفاده کنند.

وی البته احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای علویان را حرکتی جهادی و مناسب از سوی شرکت آب و فاضلاب این شهرستان برای توسعه زیرساخت‌های روستایی در منطقه گردشگری علویان و روستاهای حاشیه سد علویان می‌داند.

سه‌سال چاره‌اندیشی و پیگیری برای رفع مشکلات مردم طالبخان

اجرای طرح مشارکتی شبکه فاضلاب در روستای طلبخان نیز پس از آغاز طرح در روستای علویان کلید خورد اما به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه در حقیقت سه سال چاره‌اندیشی مسئولان برای کلنگ‌زنی این طرح در دهه فجر امسال نتیجه رسید.

«اسماعیل سلیمانی هرق» بیان می‌کند: اجرای طرح‌های مشارکتی از محل منابع داخلی شرکت برای اولین‌بار در سطح آذربایجان‌شرقی از مراغه آغاز شده اما علاوه بر منابع داخلی شرکت، انرژی بسیاری نیز برای آن صرف می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالبه اهالی روستای طالبخان حدود سه سال قبل از طریق بخشداری به این شرکت اعلام شد و از آنجایی که منابع مالی برای توسعه شبکه فاضلاب روستایی وجود ندارد، چاره‌اندیشی برای آن آغاز شد.

به گفته وی خوشبختانه قوانین موجود اجرای مشارکتی این طرح‌ها را امکان‌پذیر کرده است اما سه سال قبل این روستا شورا نداشت و تلاش‌های برای جلب مشارکت مردم به نتیجه مطلوب نرسید.

وی ادامه داد: پس از انتخاب اعضای شورای ششم این روستا رایزنی با آنان و همچنین معاون بهره‌برداری توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی آغاز شد و پس از تشکیل جلسه‌های مختف با اهالی و مسئولان، بالاخره این طرح در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شد.

اجرای کامل شبکه فاضلاب در روستای طالبخان به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با تاکید بر اینکه اجرای کامل شبکه فاضلاب در روستای طالبخان به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: این طرح مرحله به مرحله پیش می‌رود و فاز نخست آن با ۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی و هشت میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت در حال اجراست.

به گفته وی در مرحله اجرای این طرح به مشارکت شرکت گاز نیاز پیدا کرده‌ایم زیرا به دنبال لوله‌گذاری در یک مسیر ۱۰۰ متری هستیم که در اختیار این شرکت قرار دارد.

وی اضافه کرد: اجرای شبکه فاضلاب به طور طبیعی از بخش‌های انتهایی شبکه آغاز شده و روند اجرایی آن در هر دو روستای علویان و طظالبخان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا روحیه جهادی که باشد، برای بسیاری از مشکلات مردم می‌توان چاره‌اندیشی کرد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب مراغه توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب مراغه توسعه روستایی آب و فاضلاب مراغه توسعه روستایی شرکت آب و فاضلاب مراغه شبکه فاضلاب روستای علویان فاضلاب روستای میلیارد تومان منابع داخلی چاره اندیشی داخلی شرکت برای آن آغاز شد سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان