Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:48:03 GMT

هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۸۸۷۳

هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید

میلگرد یکی از محصولات آهنی فوق العاده مهم و ضروری است که در ساخت و ساز و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تصور این که ساختمان سازی بدون محصولات فولادی انجام شود به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. استفاده از مصالح فولادی که میلگردها یکی از مهم ترین آن ها به شمار می آیند، در همه بخش های ساختمان و در تمام مراحل ساخت و ساز مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آرادآهن،  از فونداسیون ساختمان ها گرفته تا ساخت ستون ها و سقف از میلگرد ها استفاده می‌شود. به همین دلیل است که قیمت تمام شده یک ساختمان بسیار وابسته به قیمت میلگرد خواهد بود.

یکی از سؤال هایی که مطرح می شود این است که میلگرد چیست که تا این حد برای ساخت و ساز لازم است؟ آیا محصولات فولادی دیگری وجود ندارند که به جای میلگردها بتوانند به ساختمان ها استحکام لازم را بدهند؟

میلگرد چیست؟

میلگرد یا آرماتور (Rebar) یک محصول آهنی پرکاربرد در ساختمان سازی است که مهم ترین کاربرد میلگرد تقویت بتن استفاده شده در ساخت و ساز است. هرچند که بتن دارای مقاومت فوق العاده بالایی در برابر فشارهایی که به آن وارد می شود، است و اگر بخواهید این ماده را خرد کنید باید نیروی بسیار زیادی را با استفاده از ابزارهایی قوی به کار ببرید اما در یک مورد فوق العاده مهم بسیار ضعیف عمل می کند.

این نقطه ضعف، نداشتن مقاومت مناسب در برابر نیروهای کششی و چرخشی است. این ضعف در بسیاری از موارد به ویژه در زمان زلزله می تواند باعث ایجاد ترک خوردگی و شکسته شدن در بتن شود که در نهایت سلامت ساختمان و ساکنین آن را به خطر می اندازد. این مقاطع فولادی به کمک بتن آمده، در مواقعی که نیروهای کششی به آن وارد می شود، مقاومت کششی آن را افزایش می دهند. در واقع کاربرد میلگرد این است که با روش های مختلف درون بتن کار گذاشته می شود تا مقاومت آن را بالاتر ببرد. سؤالی که این جا مطرح می شود این است که سایزهای میلگرد کدامند و هر کدام از آن ها برای چه کاربردی بهتر عمل می کنند.

سایزهای میلگرد کدامند؟

این مقاطع فولادی نیز مثل بسیاری دیگر از محصولات فولادی در سایزهای مختلف برای کاربردهایی متفاوت تولید می شوند. به ویژه این که در زمان خرید میلگرد باید کاملاً دقت شود تا انتخاب مقادیر دقیقی از لحاظ وزن و سایز صورت گیرد؛ چرا که وزن نهایی سازه باید در اندازه ای کاملاً استاندارد قرار داشته باشد و استحکام سازه نیز به طور دقیق مطابق با استانداردهای لازم قرار گرفته باشد. ساخت این مقطع فولادی در ایران طبق استاندارد روسی است و انواع آن ها با قطری تا اندازه 40 میلی متر نیز ساخته می شود.

اندازه گیری سایز این مقطع فولادی را به روش های مختلف انجام می دهند که عبارت هستند از:

· تشخیص چشمی

· بر اساس سایز انگشتان و تخمین ذهنی

· استفاده از شابلون

· استفاده از ریسمان یا طناب

· وزن کردن

· استفاده از کولیس

· استفاده از آچار فرانسه

کاربرد سایزهای مختلف میلگرد در ساختمان سازی

هر سایز از انواع میلگرد مناسب کارهای ساخت و ساز ویژه ای است و مهندسین ناظر هنگام بازدید از ساخت و سازها به سایز آن ها دقت ویژه ای دارند. مثلاً میلگرد 14 که با استاندارد A3 ساخته شده باشد برای فونداسیون، ستون و تیر به عنوان یک بخش اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی کاربرد میلگردها با توجه به سایز آن ها می تواند در موارد زیر باشد:

· راه پله

· راهروهای ورودی

· دیوارها

· ستون ها

· فوندانسیون

· تیرها

چه کارخانه هایی میلگرد تولید می کنند؟

تولید کننده های فراوانی در سراسر کشور در زمینه تولید این مقطع فولادی پرکاربرد فعالیت می کنند و هر کدام از آن ها نیز ویژگی های فوق العاده عالی خود را از لحاظ رعایت استانداردها و کیفیت عملکردی دارا هستند. در این جا تنها به چند مورد از آن ها برای آشنایی بیش تر با صنعت فولاد کشور اشاره خواهد شد:

 ذوب آهن اصفهان: میلگرد اصفهان اولین تولید این مقطع فولادی در ایران است که در این کارخانه برای اولین بار با رعایت همه استانداردهای جهانی تولید شده است.

· کارخانه آریا ذوب

· راد همدان

· شاهین بناب

· شاهرود

· نورد گرم سمنان

· شمس سپهر

· سپهر ایرانیان

· کارخانه فایکو

· حسن رود گیلان

· ارگ تبریز

· سیادن ابهر

· مجتمع فولاد خراسان

· فولاد آذربایجان میانه

· صنایع فولاد کرمان بردسیر

· مجتمع فولاد آناهیتا گیلان

· مجتمع فولاد روهینا جنوب (روهینا دزفول)

· مجتمع فولاد بافق

· کارخانه ظفر بناب

· صنایع فولاد کاوه تیکمه داش

· جهان فولاد سیرجان

· سیرجان حدید جنوب

· کارخانه سرمد ابرکوه یزد

· کارخانه فولاد آلیاژی ایران

· فولاد خرمدشت تاکستان

· کارخانه فولاد کویر کاشان

· کارخانه نورد کوثر اهواز

مرجع فروش میلگرد کلیه کارخانجات معتبر تولید کننده میلگرد

آراد آهن یکی از بازرگانی های فعال در صنعت فولاد کشور است که به عنوان مرجع فروش میلگرد کلیه کارخانجات معتبر تولید کننده میلگرد در کشور فعالیت می کند. تهیه با کیفیت ترین محصولات فولادی از کارخانه های تولید کننده با بهترین قیمت بازار جزء سیاست های کاری تغییر ناپذیر این مجموعه محسوب می شود. به دلیل این که تمام محصولات فولادی بدون حضور واسطه ها برای خریداران تأمین می شود، قیمت میلگرد نیز با مناسب ترین میزان ممکن به دست مصرف کنندگان می رسد. جهت اطلاع از قیمت میلگرد به سایت آراد آهن مراجعه نمایید. برای ثبت سفارش از طریق سایت می توانید از طریق بخش ثبت سفارش اقدام نمایید یا با شماره 34055-031 تماس بگیرید تا از مشاوره ی کارشناسان فروش آراد آهن بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آراد آهن میلگرد مقطع فولادی محصولات فولادی تولید کننده مجتمع فولاد فوق العاده ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید