Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:18:09 GMT

۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امیرآباد فاسد شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۹۳۴

۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امیرآباد فاسد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران سازمان تعاون روستایی با تاکید بر توجه به اقتصاد روستایی برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان اظهار داشت: مهاجرت روستاییان سبب بروز حاشیه نشینی در شهرها شده است.

وی با اظهار اینکه باید به مهاجرت معکوس و اصل روستاها برگردیم، خواستار احیای اشتغال در روستاها شد و گفت: نهاده‌های زیادی با ارز دولتی خریداری شد ولی شاهد انبوه وجود نهاده‌ها در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه ۹۰ درصد نهاده‌های دامی وارداتی است، گفت: متأسفانه در تأمین نهاده‌های دامی وابسته هستیم درحالی که روستاهای زیادی وجود دارد و واردات نهاده‌ها نشان از خالی شدن روستاها دارد.

آیت الله لائینی بر احیای اراضی روستایی و کشاورزی تاکید کرد و گفت: حدود ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در امیرآباد فاسد شده است و باید برنامه ریزی درست و تجدیدنظر اساسی در زمینه تولید نهاده‌های دامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه کشاورزی و دامداری باید جدی گرفته شود، گفت: برای به صرفه بودن کشاورزی و دامداری باید فکری کرد و هشت درصد جمعیت استان تحت پوشش تعاون روستایی قرار دارد.

کد خبر 5431867

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران تعاون روستایی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز خطبه های نماز جمعه بارش برف واکسن کرونا شیراز بارش باران گرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد