Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: وقتی نظرات فرماندهان نظامی و اندیشکده‌های خارجی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها دیگر به تنهایی از توان موشکی ایران حرف نمی‌زنند؛ بلکه می‌گویند قدرت پهپادی کشورمان نیز برای آن‌ها یک معضل بزرگ است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار علی جعفرآبادی، فرمانده نیروی فضایی سپاه در هشتمین یادواره شهید حسن طهرانی مقدم که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: آسمان شهادت پر از ستارگان پرفروغ است و انسان‌های عاقل و هوشمند دوست دارند که اسم شان در لیست این شهدا قرار بگیرد و عضوی از این کاروان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هوش و نخبگی شهید طهرانی مقدم را یک ویژگی خدادادی دانست و افزود: اخلاص و پاکی از دیگر ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم بود و این ویژگی را نیز با تمرین، ممارست و مبارزه با نفس به دست آورده بود. در واقع برکت هشت سال دفاع مقدس این بود که روح انسان‌هایی مانند شهید طهرانی مقدم جلا یافت و آن‌ها ره صد ساله را یک شبه رفتند.

سردار جعفرآبادی از کار و تلاش شبانه روزی و تحمل سختی‌های فراوان به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم نام برد و افزود: این گونه نبوده که تمام امکانات و نیروی کافی در اختیار شهید طهرانی مقدم قرار بگیرد، چون قطعا در آن زمان امکانات خیلی کمتر بوده است. مثلا در سال ۶۸ و ۶۹ که شهید طهرانی مقدم برنامه سالیانه خود را نوشته بود فرمانده وقت به او گفته بود که جنگ تمام شده و ما یگان موشکی نمی‌خواهیم با این وجود دوستان شهید طهرانی مقدم می‌گویند که وقتی او را دیدیم به خاطر این حرف رنگ در رخسار نداشت، ولی با این وجود او دوباره تلاش کرد و در شرایطی که کسی فکر نمی‌کرد دستاورد‌های موشکی کشورمان به یک دژ بازدارنده در مقابل دشمن تبدیل شود این موفقیت را با کمک رهبر معظم انقلاب رقم زد.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه امروز صنعت موشکی کشورمان به یک خاکریز مستحکم در مقابل دشمن تبدیل شده و در کنار این دژ مستحکم نیز جبهه مقاومت شکل گرفته است، تصریح کرد: وقتی نظرات فرماندهان نظامی و اندیشکده‌های خارجی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها دیگر به تنهایی از توان موشکی ایران حرف نمی‌زنند؛ بلکه می‌گویند قدرت پهپادی کشورمان نیز برای آن‌ها یک معضل بزرگ است. مثلا ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام در منطقه صراحتا گفته برتری هوایی ما را برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم ایران زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ما را درگیر ماجرای ماژینو کند در جنگ جهانی اول و در جریان جنگ آلمان و فرانسه این بیم می‌رفت که آلمان‌ها بخواهند دوباره به فرانسه حمله کنند با این وجود پیش از جنگ جهانی دوم فرانسوی‌ها تصمیم گرفتند در تمام مرز‌های خود با آلمان استحکامات جدیدی را ایجاد کنند و اسم این استحکامات را خط دفاعی ماژینو گذاشتند.

جعفرآبادی افزود: با بازگشت هیتلر به قدرت و شروع جنگ جهانی دوم وقتی آلمان‌ها دیدند غلبه بر استحکامات ماژینو در مرز فرانسه کار سختی است دست به ترفند خیلی خوبی زدند. به گونه‌ای که یکی از لشکر‌های خود را در مرز با فرانسه درگیر کردند و از طرف دیگر کشور بلژیک را که کشور کوچکی است یک شبه اشغال کرده و از مرز‌های بلژیک وارد فرانسه شدند و این در حالی بود که نیرو‌های فرانسوی داشتند در استحکامات ماژینو می‌جنگیدند؛ غافل از اینکه در سوی دیگر آلمان‌ها داشتند در پاریس و زیر برج ایفل رژه می‌رفتند با این اوصاف به نظر می‌رسد که قرار است در رابطه با ایران هم این اتفاق بیفتد یعنی اگر در جریان درگیری‌های آلمان و فرانسه عرصه جغرافیایی درگیری عوض شد در مورد ایران دشمن عرصه ماهیتی درگیری را عوض کرده به گونه‌ای که ما امروز جنگ اقتصادی و هجمه‌های عملیات روانی در فضای مجازی به صورت هدایت شده و با حساب و کتاب هستیم.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه افزود: با تغییر عرصه ماهیتی درگیری قطعا کار برای ما سخت می‌شود، چون فقط جبهه شامل جنگ رزمی نیست و ما با جنگ اقتصادی و عملیات‌های روانی مواجه هستیم با این وجود در این جنگ همه باید به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه امروز درگیری‌ها در حوزه دفاعی، امنیتی و اقتصادی فناورانه شده به گونه‌ای که مثلا اگر ما یک نرم افزار با قدرت اینستاگرام داشتیم خیلی از مشکلات حل می‌شد، تصریح کرد: قطعا وظیفه نیرو‌های بسیجی و کسانی که دلسوز نظام هستند در دوره‌ای که درگیری‌ها وجهه فناورانه پیدا کرده اند سنگین‌تر می‌شود. با این وجود اگر امروز کسی می‌خواهد به کشور خدمت کند بزرگترین خدمت این است که در دانشگاه‌های برتر کشور درس بخوانیم و بهترین معدل‌ها را کسب کنیم.

جعفرآبادی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم عاشق موشک بود و هیچ وقت بدون وضو به موشک دست نمی‌زد، تصریح کرد: امروز به دلیل شرایطی که در کشور به وجود آمده برخی‌ها مهاجرت می‌کنند، اما برخی‌ها به خاطر اسلام و انقلاب، میهن دوستی و به خاطر مردم در کشور مانده اند. با این وجود امروز بالاترین جهاد این است که هر کس از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود بتواند کارآفرینی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جعفرآبادی شهید طهرانی مقدم دانشگاه امیرکبیر شهید طهرانی مقدم جنگ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما سخنرانی کرد. موضوع صحبت‌های وی وضعیت رسانه‌ای ایران در جامعه جهانی بود.

عابدینی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که در بخشی از بیانات رهبر انقلاب خوانده‌اید، ایشان می‌فرمایند که تأثیر رسانه از موشک و پهپاد نیز بیشتر است. شاید اگر این جمله از زبان فرد دیگری بیان می‌شد، حمل بر تعارف می‌شد اما حضرت آقا کسی است که همه پیشرفت‌های کشور مرهون سیاستگذاری راهبردی وی است. او در هر جایی که ورود کرده پیشرفت‌های شگرف داشتیم که یکی از آنها قدرت بازدارندگی کشور است. امروز ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار گرفته و بدون شک قدردان آن هستیم.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی ادامه داد: حال سوال اساسی این است که نسبت رسانه و بازدارندگی نظامی چیست؟ چرا رسانه‌های ما پا به پای پیشرفت‌های نظامی کشور، رو به ترقی و تعالی پیش نرفته است؟‌ البته شاهد تعالی رسانه‌ها در جبهه مقاومت هستیم. جالب است بدانید که در عملیات طوفان الاقصی از یکی از مقامات شنیدم که می‌گفت در کنار هر 3 نیروی نظامی، یک نیروی رسانه‌ای نیز قرار داشت تا در جنگ رسانه‌ای دشمنِ صهیونیستی پیروز شویم. خوشحالیم که رسانه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش هستند. یک روزی بود که تنها رسانه جبهه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. البته همه این نیروها در ایران آموزش دیده بودند و سرچشمه‌شان در جمهوری اسلامی است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که صهیونیست‌ها که 75 سال شریان رسانه‌های دنیا را در دست داشتند، در این عملیات به فلاکت افتادند و همه جبهه جهانی به نفع مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند؟ این موضوع یکی از قدرت‌های رسانه‌ای رسانه است و به حق است که اگر رهبری می‌فرمایند امروز قدرت رسانه از موشک و پهپاد بیشتر است. چنین اتفاقی در عملیات وعده صادق هم تکرار شد؛ همه می‌گفتند چه کسی جرات دارد حتی یک تیر علیه اسراییل شلیک کند؟ امروز اسراییل در این عملیات شکست خورده و همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند. عملیات وعده صادق هیمنه رسانه‌ای اسراییلی‌ها را هم شکست. تصویری که رسانه‌های اسراییلی از ایرانیان نشان داده بودند، چه بود؟‌ اینکه فرماندهان ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رسانیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند، اما در عملیات وعده صادق ورق برگشت و رسانه‌های دنیا تصاویر جدیدی را از قدرت بازدارندگی ایران به نمایش گذاشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید مراقب شگردهای رسانه‌ای دشمن باشیم و در کار رسانه‌ای خودمان هوشیار باشیم. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای دشمنان برچسب‌زنی علیه جمهوری اسلامی است. دروغ پردازی و تغییر واقعیت‌ها نیز شگرد دیگر آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است