Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@20:53:52 GMT

فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۱۵۹۰

باعث قابلیت اطمینان و ثبات در طول روز می شود از بی خوابی جلوگیری می کند به خواب بهتر کمک می کند هضم و ایمنی بدن را بهبود می بخشد استرس را کاهش می دهد تمرکز و بهروری را بالا می برد باعث ثبات عاطفی می شود افکار منفی را کاهش می دهد رضایت از زندگی را بالا می برد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ عادات سالم صبحگاهی می توانند در زندگی نظم و ترتیب ایجاد کرده و به برنامه تبدیل شوند که به نفع رفاه و بهره وری کلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه ممکن است ایجاد عادت حدود 40 روز طول بکشد، اما باید آن را ادامه دهید تا نتیجه مثبتی را تجربه کنید.

سازگاری راهی حیاتی برای تبدیل عادت به یک برنامه روزمره است که سلامت روحی، عاطفی و بیولوژیکی را کنترل می کند. بیدار شدن از خواب در ساعت مشخص شما را در مسیر حفظ سلامتی قرار می دهد و فوایدی دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت  به آن خواهیم پرداخت.

باعث قابلیت اطمینان و ثبات در طول روز می شود

بیدار شدن در یک ساعت مشخص ممکن است باعث اعتبار و اعتماد فرد شود. همه افراد با داشتن ساعات بیشتر در روز بهتر رشد می کنند. به هر حال، تحقیقات نشان می دهد که با بیدار شدن زود هنگام می توان به اوج بهره وری رسید و کسانی که هر روز صبح یک ساعت مشخص بیدار می شوند از وضعیت مالی و شغلی بهتری برخوردارند.

از بی خوابی جلوگیری می کند

گاهی به دلیل کم خوابی در طول هفته بسیاری افراد از آخر هفته ها به عنوان زمان خوابیدن و جبران ساعات از دست رفته در طول هفته استفاده می کنند که اغلب منجر به بی خوابی بعد می شود ، بنابراین چرخه ای مشابه پرواز زدگی ایجاد می شود.

تحقیقات نشان می دهد این برنامه نامنظم خواب می تواند با کاهش سطح کلسترول خوب، افزایش چربی بدن منجر به دیابت و بیماری های قلبی شود و به سلامت بدن آسیب برساند. از آنجا که این بی نظمی های کوچک در برنامه خواب می تواند چنین تاثیری بر بدن بگذارد، تصور می شود که وضعیت ذهنی را نیزتحت تأثیر قرار دهد.

به خواب بهتر کمک می کند

دانستن اینکه روزانه در ساعت مشخصی بیدار می شوید می تواند جذابیت دکمه چرت را کاهش دهد. به نظر می رسد، فشردن دکمه چرت بارها و بارها بیشتر از فایده به شما آسیب می رساند، زیرا در این صورت به خواب عمیق بر نمی گردید و فقط دچار بی حالی می شوید و بس.

هضم و ایمنی بدن را بهبود می بخشد

ریتم شبانه روزی بدن سیستم گوارش و متابولیسم را در حالت تعادل نگه می دارد. وقتی بدن به خوبی استراحت کند، هورمون ها و غده تیروئید می توانند عملکرد بهینه ای داشته باشند، گرسنگی و آب آنزیمی را که به هضم غذا کمک می کنند، تحریک کنند.

برای دستیابی به نتایج مناسب گوارشی، سعی کنید هر روز وعده های غذایی را در یک زمان مشخص بخورید. مطالعات نشان می دهد زمان معمول غذا خوردن از ساعت داخلی بدن ما پشتیبانی تا سیستم هضم بهتر عمل کند.

یک چرخه سالم هضم باعث حرکت منظم روده می شود، که مستقیماً بر روحیه و وضعیت سلامت ما تأثیر می گذارد. اگر هضم به درستی صورت نگیرد، می تواند موجب سردرد، بوی بد دهان، از دست دادن اشتها، متابولیسم ضعیف، سو، هاضمه و بی خوابی شود. تنظیم خواب به دفع سموم بدن کمک و سلامتی ما را حفظ می کند و ریتم بیولوژیکی ما را منظم نگه می دارد.

استرس را کاهش می دهد

یک چرخه معمول خواب و بیداری بر ایمنی ما به طور مستقیم تأثیر می گذارد. "سیتوکین ها ، مواد شیمیایی که سیستم ایمنی بدن ما برای مقابله با عفونت استفاده می کند، القا کننده های قدرتمند خواب هستند و نشان می دهد که خواب ممکن است به بدن در ذخیره انرژی و سایر منابع مورد نیاز برای پاسخ ایمنی و مبارزه با بیماری کمک کند.

در زمان مشخص خواب اگر هضم، دفع و متابولیسم همه به طور مطلوب عمل کنند ، از ایمنی بدن برای قوی ماندن پشتیبانی می کند. این سیستم ها همه با ریتم شبانه روزی و ساعت بیولوژیکی ما ارتباط مستقیم دارند.

تمرکز و بهروری را بالا می برد

وقتی به خوبی استراحت کرده و بدن عملکرد بهینه داشته باشد، توانایی یادگیری، حافظه و تمرکز تثبیت می شود. خواب منظم همچنین می تواند به تقسیم وظایفی که ممکن است باعث ایجاد استرس ناخودآگاه در ما شود و برنامه ریزی مسئولیت ها به حفظ وقت و تمرکز ذهنی ما کمک می کند.

خطای انسانی می تواند به دلیل خستگی رخ دهد که می تواند بر بهره وری، انگیزه و شفافیت ذهنی تأثیر بگذارد. وقتی هر روز در یک ساعت مشخص بیدار می شویم و می خوابیم، کیفیت خواب بهبود می یابد و به ما کمک می کند تا در طول روز احساس نشاط و هوشیاری کنیم.

باعث ثبات عاطفی می شود

اگر احساس ناخوشایندی دارید و افکار تان از کار افتاده، یک خواب منظم می تواند به شما کمک کند تا انگیزه و فداکاری خود را حفظ کنید. عادات مثبت می توانند به طور مداوم ما را متمرکز نگه دارند و به ایجاد وضوح در تغییرات و چالش هایی که ممکن است در زندگی با آنها روبرو شویم کمک کند.

افکار منفی را کاهش می دهد

محققان بیان می کنند کمبود زمان خواب با تفکر منفی ارتباط دارد. اختلالات خواب بر سلامت روان نیز تأثیر منفی می گذارد و احتمال افسردگی را بالا می برد. با دوره های منظم خواب و بیداری، ممکن است شانس داشتن ذهن سالم و احساسات مثبت را بهبود ببخشید.

رضایت از زندگی را بالا می برد

طبق نظر سنجی های انجام شده داشتن زمان دقیق خواب و بیداری باعث رضایت بیشتر افراد شده است . یک برنامه منظم خواب 13٪ رضایت از زندگی شخصی ، 18٪ افزایش وضعیت مالی و 21٪ رضایت تعادل کار و زندگی را به دنبال داشته است.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خوابیدن بیدارشدن ساعت بیدار شدن اخبار مرتبط دلیل گلو درد هنگام بیدار شدن از خواب چیست؟ این هفت کار را اول صبح انجام ندهید! نشانه‌ هایی که می‌گوید شما به اندازه کافی نمی خوابید علت راه افتادن آب از دهان هنگام خواب چیست؟ تسریع در خواب با تمرین تنفسی آیا خروپف درمان‌ می شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور تا ۹ ماه آینده دلیل احساس گرفتگی گلو چیست؟ قیمت زعفران کادویی (جدول) تعیین تکلیف حق الامتیاز دولت از اپراتورهای موبایل در بودجه ۱۴۰۱ قیمت خودروهای دی اس + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) لپ تاپ میت بوک ۱۴ هوآوی، مخصوص حرفه ای ها وزیر کشور: پیگیر حق آبه هیرمند هستیم باز شدن گره ۳ ساله واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد مسافران علاقه ای به واردات گوشی تلفن همراه ندارند آغاز فروش فوری سایپا از فردا (۵ اسفند) + جزییات و لینک ثبت نام چه کسانی ۵ روز قرنطینه می شوند؟ ایران به دنبال توسعه همکاری با کشورهای دوست به ویژه عمان است پیش بینی سیر نزولی آمار‌های کرونایی در آینده پرواز قیمت برنج و شکر نیسان آبی ۴۳۵ میلیون تومان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) در هر صورت ایران از نقطه گریز می گذرد اعلام ترکیب پرسپولیس برابر گل گهر پاتک روسیه به تحریم های آمریکا چیست؟ پیشنهاد طب ایرانی برای از بین بردن شوره سر سهام دلاری بخریم؟ وزیر صمت به افزایش مالیات سیگار اعتراض کرد چه کسانی نباید دمنوش گل گاوزبان بخورند؟ قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) اعتبار چک قدیم بدون محدودیت است/ هنوز ممنوعیتی برای پرداخت چک قدیمی وجود ندارد استفاده از ژلاتین و نمک برای ساخت مواد خود ترمیم شونده یخچال‌ فریزر ۲۰۰ میلیونی به بازار آمد! (جدول قیمت ها) تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری تا ۶ اسفند سفرهای نوروزی امسال برقرار است؟ چند مسکن مهر هنوز تحویل داده نشده است؟ ۲ واکسن داخلی ضد اومیکرون کد اخلاق می گیرند گزارش نشست پرالتهاب و جنجالی امروز مجلس / تکلیف سهام عدالت مشخص شد مذاکره وزیر نفت ایران با همتایان عراقی و ونزوئلایی خود ارزان ترین خودروی ساینا چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / ارزش معاملات صندوق های طلایی با افت ۶۸ درصدی همراه شد سود وام نوسازی مسکن اعلام شد هیات ایرانی بر خلاف طرف غربی مقتدر، مختار و مصمم است درخواست سنگاپور از مبتلایان به کرونای خفیف آمار ثبت نام در سجام منتشر شد + جزییات ریزش ۲۷ میلیون تومانی قیمت وام مسکن ​سفر باقری روزهای سرنوشت سازی را در مذاکرات وین رقم خواهد زد تزریق ۴۵۳ هزار دوز واکسن کرونا NFT صنعت موسیقی را متحول می کند اصل ۸۵ قانون اساسی چه می گوید؟ / شرقی: طرح صیانت به رفراندوم گذاشته شود تاکید پوتین بر قابل مذاکره نبودن منافع ملی واکنش آیت‌الله جوادی آملی به طرح صیانت پیش بینی شرایط فعلی اینترنت در مصاحبه قدیمی آذری جهرمی تصاویری از اولین خودروی تمام برقی مزدا موافقین طرح صیانت، نماینده چند درصد مردم هستند؟ + اینفوگرافیک خرید مزدا ۳ چقدر بودجه می خواهد؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن بیدارشدن ساعت بیدار شدن یک ساعت مشخص جدول قیمت کامل کاهش می دهد بالا می برد ۴ اسفند ۱۴۰۰ نشان می دهد بیدار شدن ایمنی بدن بی خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین نوشت: موضوع سلامت روان همچنان در کانون توجه قرار دارد. همه ما باید در همه زمان‌های سال مراقب خودمان باشیم، در حالی که ماه‌های زمستان می‌تواند شرایط را برای کسانی که با شب‌های طولانی و دوره‌های کوتاه‌تر نور روز دست و پنجه نرم می‌کنند، پیچیده‌تر کند.

در حالی که صحبت در مورد اینکه برای سلامت مغز از چه چیزهایی باید اجتناب کرد، بسیار است، در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به آنچه کارشناسان در مورد عادت‌هایی که به مغز ما آسیب می‌رسانند می‌گویند.

۱. نشستن

کسانی که در یک محیط اداری کار می‌کنند اجتناب از این موضوع را چالش‌برانگیز می‌دانند، اما نشستن طولانی‌مدت بر مغز تأثیر می‌گذارد. یک فرد بالغ به طور متوسط حدود شش ساعت و نیم در روز می‌نشیند. طبق گفته هاروارد هلث، این امر بخشی از مغز مرتبط با حافظه را مختل می‌کند و توصیه می‌شود بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نشستن در خارج از خانه یا محل کار از جای خود بلند شوید.

۲. کم‌خوابی

هر کسی که الگوهای مضر را مطالعه کرده باشد احتمالاً می‌داند که کمبود خواب می‌تواند به سلامت روان آسیب برساند. طبق تنیجه یک پژوهش، حدود یک سوم از ما هفت تا هشت ساعت توصیه شده در شب را نمی‌خوابیم که می تواند به عملکردهای شناختی از جمله حافظه، حل مسئله و استدلال آسیب برساند. یک ساعت زودتر به رختخواب رفتن به شما کمک می کند تا زمان بیشتری برای خواب داشته باشید.

۳. استرس مزمن

گزارش هاروارد نشان می‌دهد که استرس مزمن می‌تواند سلول‌های مغز را از بین ببرد و بر حافظه و یادگیری تأثیر بگذارد. این یک هشدار نگران‌کننده است، اما بسیاری از ما زندگی پر استرسی داریم، پس چگونه از آن اجتناب کنیم؟ برای حل این مشکل در روز چند دقیقه‌ای را به مدیتیشن و تمرکز روی تنفس اختصاص دهید.

۴. نداشتن فعالیت اجتماعی

برای برخی از ما اینگونه است که هنگامی که احساس ضعف و بی‌حوصلگی می کنیم، دوست نداریم با دیگران در ارتباط باشیم که این برای عملکرد شناختی ما مفید نیست. با دور نگه داشتن خود از روابط اجتماعی، بخشی از لایه بیرونی مغز را که اطلاعات را پردازش می کند، از دست می‌دهیم. این چالش‌برانگیزترین عنصر برای کسانی است که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما لازم نیست خود را در دنیایی پر از غریبه قرار دهید. فعالیت اجتماعی را در این مواقع به یک گروه مورد اعتماد از دوستان نزدیک محدود کنید.

۵. کمبود نور خورشید

طبق گزارش هاروارد، چهار مورد اول فهرست شده در اینجا بزرگترین تهدیدها برای سلامت مغز هستند. با این حال، عادات دیگری وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. اختلال عاطفی فصلی وضعیتی است که به کمبود نور خورشید مربوط می‌شود. این می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود، از جمله کمبود سروتونین، که می‌تواند بر خلق و خو، اشتها و خواب تأثیر بگذارد. اغلب توصیه میشود یک لامپ SAD خریداری کنید، که می‌تواند به تقلید نور خورشید در داخل خانه کمک کند، در حالی که برای حفظ سطح ویتامین D نیز ضروری است.

۶. الکل و دود

هنگامی که در پایین‌ترین نقطه از وضعیت روحی قرار داریم، بسیاری از ما به الکل، سیگار یا مواد غیرقانونی روی می‌آوریم تا به ما کمک کنند. وسوسه‌ای برای جستجوی یک عامل بیرونی برای نشاط فوری وجود دارد که قابل درک است، اما این محصولات همه در درازمدت مضر هستند. همه اینها می توانند منجر به تجارب افسردگی در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنیم، شوند.

۷. رژیم غذایی ضعیف

اگر در تلاش هستیم که از خود مراقبت کنیم، پختن یک وعده غذایی سالم در بالای فهرست اولویت‌های ما قرار می‌گیرد. خوردن غذاهای راحت مانند شکلات برای میان‌وعده بسیار آسان‌تر است. سبک زندگی نامناسب رژیم غذایی تهدیدی برای سلامت مغز است، بنابراین سعی کنید به این موضوع رسیدگی کنید و اگر مجبور به خوردن میان وعده هستید، سعی کنید آب نبات را با میوه یا سبزیجات خام جایگزین کنید.

۸. پرخوری

حتی اگر سالم‌ترین غذاها را هم می‌خورید، به یاد داشته باشید که آن را متناسب نگه دارید. مهم نیست که چه چیزی به بدن خود وارد می‌کنیم، پرخوری یک نگرانی است و چاقی می‌تواند منجر به مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا شود که همگی با آلزایمر و مشکلات کلی مغز مرتبط هستند.

۹. پوشاندن سر در هنگام خواب

مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. پوشاندن سر یک عامل کمتر شناخته شده در برخی اختلالات مغزی است. اگر زیر بالش می‌خوابید، این کار می‌تواند سطح اکسیژن خون را کاهش دهد و منجر به افزایش دی اکسید کربن شود. خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند با همان عوارض جانبی مانند کمبود خواب عمومی همراه باشد.

۱۰. کار در هنگام بیماری

زمانی که بیمار هستید مغز و بدن برای مبارزه با بیماری با هم کار می‌کنند و اگر سعی کنید با این بیماری مقابله کنید، بهبودی را به تاخیر می‌اندازید. نتایج این کار افزایش بیشتر استرس خواهد بود.

۱۱. نداشتن ورزش ذهنی

این فقط بدن نیست که به ورزش نیاز دارد؛ مغز شما نیز به تمرین نیاز دارد. ما می‌توانیم ماده خاکستری را با پازل و بازی‌های فکری هوشیار نگه داریم. یاد گرفتن مهارت‌های جدید نیز مفید است، بنابراین به سرگرمی‌هایی که همیشه می‌خواستید در آن شرکت کنید فکر کنید.

۱۲. قرار گرفتن در معرض نویز

اگر دوست دارید هدفون خود را در حالت کامل قرار دهید، باید خود را برای رویارویی با چندین مشکل سلامتی آماده کنید. از دست دادن شنوایی با از دست دادن بافت‌های مغز مرتبط است که به بیماری آلزایمر ارتباط دارد. توصیه می‌شود سطح نویز را حدود ۶۰ درصد صدای موجود نگه دارید و حداکثر دو ساعت در روز از هدفون استفاده کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903110

دیگر خبرها

  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!