Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:50:32 GMT

استاندار همدان: ۲۳هزار شغل در همدان ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۱۷۷۳

استاندار همدان: ۲۳هزار شغل در همدان ایجاد می شود

گروه استانها _استاندار همدان با این توضیح که ایجاد ۲۳هزار شغل در استان، یک برنامه و هدف است که به عنوان نقطه شروع برنامه‌های استان خواهد بود گفت: ظرفیت استان بیش از این اعداد و ارقام است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد، ظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، اظهارداشت: سهمیه اشتغال استان در سال آینده 23هزار شغل، تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محورهای اشتغال در استان، دانش بنیان و متکی بر تکنولوژی‌های جدید طرح‌ریزی خواهد شد افزود:‌ رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کارآفرینی و اشتغال قابل تقدیر است. 

استاندار همدان بیان کرد:‌ رویکرد کاری ما در حوزه اشتغال و کارآفرینی، بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید است. 

وی با این توضیح که ایجاد 23هزار شغل در استان، یک برنامه و هدف است که به عنوان نقطه شروع برنامه‌های استان خواهد بود گفت: ظرفیت استان بیش از این اعداد و ارقام است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تحقق اشتغال در استان، به همت و پشت‌کار مدیران استانی بستگی دارد مطرح کرد: باید در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های دولت از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. 

قاسمی فرزاد با این توضیح که استان همدان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی، منطقه‌ای و جهانی دارد که باید در راستای تحقق آن‌ها اقدام کرد ادامه داد: در 1401 برنامه‌ای بر اساس رویکرد‌ها و اهداف برنامه ششم توسعه در استان طراحی و اجرایی خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه اصل، افزایش تولید و حمایت از تولید مبتنی بر آمایش سرزمینی و مزیت‌های نسبی استان به تفکیک شهرستان‌ها است عنوان کرد: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌‌ها نیز در راستای اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌های در نظر گرفته تلاش خواهند کرد. 

استاندار همدان توضیح داد: رویکرد اصلی که در کنار این برنامه‌ها باید به سرانجام برسد، اقدام بر اساس و پایه طرح‌های دانش‌بنیان و با تکیه بر علم و فن‌آوری است بنابراین محورهای اشتغال، باید با تکیه بر برنامه‌های دانش‌بنیان طرح‌ریزی شود. 

وی بیان کرد: برای تحقق هدف ذکر شده از ظرفیت پارک علم و فناوری و دانشگاه بوعلی، برای اجرایی کردن برنامه‌های ایجاد اشتغال و حمایت از تولید، استفاده خواهد شد. 

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مربوطه، به عنوان حمایت‌کننده و پشتیبان در کنار برنامه‌های دولت در استان در راستای تولید و ایجاد اشتغال خواهند بود اظهار داشت:‌ نگاه ما به اشتغال، بیشتر تمرکز بر روی مبحث تولید است و اعداد و ارقام هرچقدر هم مهم باشند باز هدف ما بلند‌تر از آن است. 

ساخت مرکز جامع سرطان همدان پس از 2 ماه وقفه از سر گرفته شد خبر خوش استاندار همدان برای واحدهای تولیدی؛ حمایت به شرط اجرای طرح توسعه ‌

  میوه دولتی شب عید همدانی‌ها 25 درصد ارزان‌تر از بازار عرضه می‌شود

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تولید و مبتنی بر دانش و ظرفیت سنجی و بازار یابی هستیم تا بتوان از این ظرفیت در راستای صادرات و افزایش ارزش افزوده استفاده کرد‌ اضافه کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای صدور مجوز‌ها و یا همان "پنجره واحد" است که باید فرآیند آن در کوتاه‌ترین زمان باشد. 

قاسمی فرزاد با این توضیح که دستگاه‌های اجرایی باید فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و اجرا کنند مطرح کرد: بدون شک تسهیل در صدور مجوز، سرعت تولید و از سوی دیگر ایجاد اشتغال را افزایش خواهد داد.

وی نگاه دولت به روستا‌ها را با دید رونق اشتغال روستایی و کسب و کار خانگی و همچنین اقدام در راستای مهاجرت معکوس برشمرد و افزود:‌ رویکرد جدید در کشاورزی، استفاده از آبیاری نوین است تا بتوان از آب و خاک استان بیشترین استفاده را کرد. 

 استاندار همدان با اعلام اینکه به دنبال استفاده و اجرای صنایعی در استان هستیم که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشند توضیح داد:‌ اقدامات خوبی در زمینه توریست درمانی با همکاری شورای شهر و شهرداری همدان در دست اقدام است.

 انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار همدان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان