Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@22:42:01 GMT

معاونت قوانین مجلس خلاف گو و زیاده گو است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۳۷۶۹

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، گفت‌وگوی کامل این عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را بخوانید.

این ادعا که معاونت قوانین مجلس رای کمیسیون طرح صیانت از فضای مجازی را باطل کرده، درست است؟

مگر کسی می‌تواند رای نماینده مجلس را باطل کند؟ مجلس محل قانون گذاری جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کسی نمی‌تواند قانونگذار باشد و هیچ کسی هم غیر از شورای نگهبان نمی تواند درباره مصوبه نظر دهد و بگوید که مصوبه مجلس اشکال دارد یا نه. مصوبه ای که تصویب شده اراده مجلس است و اراده مجلس هم اراده ملت و هیچ کسی نمی‌تواند آن را باطل اعلام کند.

معاونت قوانین مجلس ایراد اشکالی گرفته و خواسته تغییراتی که در طرح صورت گرفته بر اساس ماده ۱۴۲ باشد، نظر شما چیست؟

معاونت قوانین خلاف‌گویی کرده و بیش از اندازه حرف زده است. در شان معاونت قوانین نیست که بگوید مصوبه نمایندگان مجلس قانونی است یا نیست. مگر آنها سر ممیز نمایندگان هستند، نمایندگان مجلس خودشان می‌دانندکه چه اقدامی انجام دهند. معاونت مجلس خیلی خیلی حرف بی‌جایی زده و اصلا مجلس زیر بار این حرفها نخواهد رفت. تنها شورای نگهبان است که میتواتد مصوبات مجلس را ممیزی کند آن هم برای اینکه که خلاف شرع و قانون اساسی نباشد. نمایندگان ملت هر چیزی را در هر حوزه‌ای را که بخواهند، مختارند که تصویب کنند.

درباره شفاف‌سازی این طرح اقدامی صورت می‌گیرد یا خیر؟

البته این طرح که شفاف است بازهم باید شفاف‌تر شود. ۴۸ جلسه کمیسیون مشترک به صورت آنلاین و زنده پخش شد. نسخه آخری هم که بعد از ۴۸ جلسه تنظیم شده باید در سامانه بارگزاری شود تا مردم در جریان قرار گیرند. این طرح چیزی جز تنظیم مقررات حوزه فضای مجازی نیست. مسدودیت، مصونیت و فیلترینگ در آن جایی ندارد. ما قطعا به تنظیم مقرارت و ضابطه‎ مندی در فضای مجازی نیاز داریم. یک رانندگی ساده و حرکت خودروها در شهر ده‌ها قانون و مقررات برای حفظ حقوق شهروندان و برهم نریختن شهر وجود دارد. می‌شود فعالیت در یک فضای مجازی آن هم فعالیتی که به زندگی مردم، کسب و کارشان، آبرو و تربیت‌شان ارتباط دارد، هیچ ضابطه‌ای نداشته باشد و هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد؟ مردم نیز حتما می‌خواهند فضای مجازی ضابطه‌مند باشد و درباره محتوای فضای مجازی در حوزه تربیتی و دینی و تربیت فرزندانشان کنترل و نظارت وجود داشته باشد. آنها از ما می‌خواهند که از کسب وکارشان در فضای مجازی حمایت کنیم و از ارتکاب جرایم و کلاهبرداری در فضای مجازی جلوگیری شود. قانونمند شدن فضای مجازی یک اصل و یک امر بدیهی است.

از نظر شما مخالفان چه کسانی هستند؟

اکثر مخالفان افرادی هستند که در حال سودجویی از فضای مجازی هستند. مخالفان این طرح با ایجاد پیج و صفحه‌های مجازی نگران سودهای میلیاردی خود هستند. آنها بدون پرداخت مالیات و بدون دیده شدن هر کاری دوست دارند انجام می دهند و این نظات و قوانین برایشان دست و پا گیر است. بنابراین با توجه به وضع مالی خوبی که دارند، فضاسازی رسانه‌ای قوی هم راه می‌اندازند.

برای اعتماد سازی در بین مردم برنامه‌ای دارید؟

باتوجه به اینکه اصل این طرح بر مبنای فیلتر کردن و مسدود کردن نیست و تنها ضابطه مند کردن و مدیریت کردن است، حتما باید اعضای هیات رییسه کمیسیون به مردم توضیح دهند و آنها در جریان این طرح قرار دهند. من نیز به عنوان یک عضو کمیسیون هرکاری بتوانم باید انجام دهم، حتما مردم باید همراه باشند و قانع شوند و این مسئله کاملا بدیهی است.

منبع: همشهری این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد فضای مجازی مجلس علی اصغر عنابستانی طرح صیانت از فضای مجازی طرح صیانت طرح حمایت از حقوق کاربران اخبار مرتبط برای یک طرح به این مهمی ۱۰ دقیقه ای تصمیم می گیرید انتقادات تند تنها مخالف طرح صیانت از فضای مجازی + فیلم طرح صیانت با قانون اساسی مغایرت دارد! راه رفتن روی اعصاب مردم در روز تلخ مجلس! / صیانت از فضای مجازی یا خیانت به مردم؟ امروز هیات رییسه جلسه ای درباره طرح صیانت ندارد موافقین طرح صیانت، نماینده چند درصد مردم هستند؟ + اینفوگرافیک ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها معاونت قوانین مجلس خلاف گو و زیاده گو است راه رفتن روی اعصاب مردم در روز تلخ مجلس! / صیانت از فضای مجازی یا خیانت به مردم؟ سفر سخنگوی سازمان انرژی اتمی به وین تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا هزینه سفر به نصف جهان چقدر تمام می شود؟ + جدول امضای تفاهم نامه میان بانک ملت و پتروشیمی خلیج فارس برای حمایت از دانش‌بنیان ها پیکاپ روسی ۱ میلیاردی در بازار خودرو + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) دلیل درگیری های اوکراین چیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۵ اسفند/ بازی پیچیده سکه و طلا آمریکا بازنده جنگ تجاری با چین؟ خودروی تایوانی ارزان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) مستاجران اجاره نشین دولت می شوند/ ساخت مسکن اجاره ای کلید خورد مذاکره کننده ارشد ایران در چارچوب ترددهای معمول راهی تهران می‌شود تبرئه یا مجازات متهمان باید همراه با اقناع افکار عمومی باشد هشدار آمریکا: روسیه ۴۸ ساعت آینده حمله خواهد کرد وزیر ارتباطات: طرح صیانت همچنان مشکلات اساسی دارد تکلیف پرونده کوه خواری و جنگل خواری چیست؟ / اشتهای سودجویان سیری ناپذیر است کدام مدل های هایما ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) پیامدهای منطقه ای توافق در مذاکرات وین ضرر ۱۰۰ میلیونی خریداران بنز در ۱۰ روز + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) معلولان می توانند با ۲ میلیون تومان ویلچر بخرند + جدول نخریدن باعث ارزانی خودرو شد؟ / جهش ۱۰۷ میلیون تومانی قیمت پژو پارس افزایش تحرکات مقابل ساختمان استقرار هیات آمریکایی در وین اقدام‌ ویژه بازیکنان‌ استقلال برای سربازها + عکس ادامه بارش های زمستانی از جمعه قیمت تارا صفر به ثبات رسید؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) کم خوابی منجر به بیماری های قلبی می شود پیش بینی قیمت دلار برای ۵ اسفند/ دلار آماده سقوط می شود؟ عکاسخانه همایونی کاخ گلستان + عکس نویدکیا از هدایت سپاهان کناره گیری کرد صندوق توسعه ملی نباید ریسک کند ۶.۲ میلیون تن گندم وارد کشور شده است کدام کارتخوان ها قطع شدند؟ هن تنگ X۵ و X۷ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) بسته تحریمی آمریکا یکصد و یکمین بسته علیه ماست هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛ استقلال یک- فجرسپاسی صفر «موزه آینده» در دوبی افتتاح شد طرح صیانت به دنبال تضمین آزادی مردم است هیوندای توسان ۵۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) انتقاد جمعیت وفاداران انقلاب از تصویب عجولانه طرح صیانت آخرین مهلت ثبت تخصیص اعتبار برای بانک‌ ها اعلام شد حمایت اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین موبایل های ۲۰ میلیونی بازار (جدول) چرا مقایسه طرح صیانت با طرح مدیریتی اینترنت در چین صحیح نیست؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند امروز هیات رییسه جلسه ای درباره طرح صیانت ندارد علت ایجاد و راه های درمان جوش های دوران بلوغ قیمت تیبا صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) درای نیدلینگ در فیزیوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی مجلس علی اصغر عنابستانی طرح صیانت از فضای مجازی طرح صیانت طرح حمایت از حقوق کاربران صیانت از فضای مجازی معاونت قوانین مجلس جدول قیمت کامل ۴ اسفند ۱۴۰۰ طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند