Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور دستگاهی را به ثبت اختراع رساندند که قادر است از طریق پلاسما، راهکاری را برای سرعت بخشیدن به روند درمان انواع زخم‌ها مانند زخم دیابتی و بستر ارائه دهد و اکنون این روش در برخی از کلینیک‌های درمان زخم دیابت کاربردی شده است.

سارا فتح الله، مدیرعامل این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا، دستگاه "پلاسما سرد فشار اتمسفری" را از محصولات دانش محور این شرکت دانست که برای درمان انواع زخم‌های مزمن و دیابتی و بستر کاربرد دارد و گفت: این دستگاه در سال ۱۳۹۳ به ثبت اختراع رسید و تاکنون درحال گذراندن مراحل سلولی، حیوانی و بالینی این دستگاه بودیم، ضمن آنکه تاییدیه بالینی این دستگاه دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دستگاه درمان انواع زخم‌ها در کلینیک‌های دیابت برای درمان بیماران دیابتی کاربردی شده است، اظهار کرد: عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا با استفاده از پلاسما، سطح زخم را کاملا از باکتری، منفی می‌کند و منفی شدن باکتری از سطح زخم باعث خواهد شد که وقتی پانسمان روی سطح زخم قرار می‌گیرد، روند ترمیم زخم، تسریع شود.

فتح الله، عملکرد دیگر این دستگاه را تحریک سلولی دانست و یادآور شد: این دستگاه به دلیل تولید ذراتی، اقدام به تحریک سلول‌ها می‌کند و از این طریق یک مرحله از روند و سرعت درمان زخم را افزایش می‌دهد.

مدیر عامل این شرکت فناور با اشاره به استفاده از فناوری پلاسما در این دستگاه، خاطر نشان کرد: پلاسمای سرد فشار اتمسفری با روش‌های مختلفی از جمله گاز هلیوم، آرگان و یا بدون گاز با دی وی دی تولید می‌شود که هر کدام مزایای خود را دارد.

وی در خصوص کاربرد کلینیک و خانگی این دستگاه، گفت: این دستگاه برای استفاده افراد به تنهایی در منزل طراحی نشده است، بلکه برای بیمارانی که زخم بستر دارند، با توجه به اینکه این دستگاه قابل حمل است، توسط پرستاران خانگی برای بیماران استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور یادآور شد: این پلاسمای سرد است که منجر به پاکی سطح زخم می‌شود، به این صورت که این دستگاه گاز هلیوم را با های ولتاژ، یونیزه و پلاسما می‌کند. پلاسما، مجموعه‌ای از ذرات واکنش پذیر یون، الکترون و رادیکال‌های آزاد است که این ذرات هر کدام خواص مختلفی دارند و باعث می‌شود کشت باکتری روی سطح زخم، کاملا منفی شود.

فتح الله، با تاکید بر اینکه این روش درمان زخم برای زخم‌های گرید ۲ و ۳ از قبیل زخم بستر و دیابت قابل استفاده است، تاکید کرد: در حالتی که استخوان بیمار بر اثر زخم، درگیر زخم شده باشد و بیمار در بیمارستان بستری می‌شود و نسبت به قطع کردن عضو تصمیم گیری می‌شود یا خیر، از پلاسما برای درمان استفاده می‌شود.

وی گفت: استفاده از این دستگاه، سرعت ترمیم زخم را یک مرحله افزایش می‌دهد، به این معنا که اگر درمان درم از هفته هفتم آغاز می‌شود، با استفاده از این روش، درمان درم از روز سوم خواهد بود و تا ۶۰ درصد سرعت ترمیم زخم را افزایش خواهد داد.

این فناور ادامه داد:‌ در حال حاضر علاوه بر استفاده در داخل کشور، برای صادرات از کشورهای مالزی و آمریکای جنوبی درخواست داریم، ولی چون استاندارد بین المللی برای این محصول هنوز در داخل و خارج از کشور تعریف نشده است، در حال تعریف مجوز در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو و از سوی دیگر در حال اخذ تاییدیه اروپا برای صادرات هستیم.

مدیر عامل این شرکت یادآور شد: هیچ کدام از روش‌ها به تنهایی برای ترمیم و درمان زخم کافی نیستند، بلکه نقش درمان مکمل را دارند. اگر تنها از پانسمان برای ترمیم زخم استفاده شود، سرعت درمان کم می‌شود و استفاده از پلاسما در کنار پانسمان باعث می‌شود ما به مرحله قطع عضو نرسیم و سرعت ترمیم افزایش یابد.

وی گفت: تمام مطالعات در خصوص زخم بیماران دیابتی برای این است که بتوانیم زخم را کنترل کنیم، چون درصد قطع عضو خیلی بالا است. در دنیا در هر ۲۰ ثانیه یک نفر قطع عضو می‌شود و در ایران نیز هر بیمار دیابتی در سه سال اول بیماری درگیر زخم دیابتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه پلاسما سرد شرکت فناور زخم پا دیابتی دستاوردهای فناورانه 1400 درمان زخم ترمیم زخم قطع عضو سطح زخم زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو برای اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور تولید برق پایدار و مطمئن طی پیک تابستان امسال از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد 180 پروژه تعمیراتی به ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته 16 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

در حاشیه بازدید وزیر نیرو، محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های سیم‌پیچی استاتور ژنراتور نیروگاه‌های حرارتی و برقابی با همت و توانمندی مهندسان داخل کشور در کمتر از چهار ماه ساخته و بومی‌سازی شده است که ساخت این دستگاه مانع از خروج 900 هزار یورو از کشور شده است.

این دستگاه قابلیت کار به صورت 24 ساعته را دارد و قادر است روزانه حدود چهار عدد شینه ژنراتور یک واحد حرارتی 320 مگاواتی و یا هشت عدد شینه یک ژنراتور واحد 250 مگاواتی برقابی را با دقت دهم میلی‌متر پرس و آماده نصب در ژنراتور کند.

این محصول جزو اولین دستگاه‌های پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی است که به صورت تمام اتوماتیک در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند دما و فشار را به صورت همزمان کنترل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز