Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@01:20:30 GMT

روسیه به چندین مرکز نظامی و فرودگاه اوکراین حمله کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۵۹۳۳

روسیه به چندین مرکز نظامی و فرودگاه اوکراین حمله کرد

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه به چندین مرکز نظامی اوکراین و فرودگاه های این کشور حمله کردند؛ مسکو همچنین خبر سرنگونی هواپیمای خود در اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین بامداد امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: حملات هوایی و موشکی روسیه علیه اوکراین از ساعت پنج بامداد امروز به وقت کی یف آغاز شده و چندین مرکز نظامی و فرودگاه ها و پایگاههای هوایی اوکراین مورد حمله موشکی قرار گرفته یا بمباران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، فرودگاه های بوریسوپول (فرودگاه اصلی شهر کی یف)، اوزرنوم، کولباکینو، چوگویف، چرنوبایفکا و مراکز نظامی اوکراین در چندین منطقه این کشور هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در ادامه بیانیه خود مدعی شده که نیروهای مسلح اوکراین حملات روسیه را دفع می کنند و این نیروها در آمادگی رزمی کامل برای مقابله با حملات هستند.

در این بیانیه گفته شده که وضعیت تحت کنترل است و نیروهای اوکراینی در مواضع دفاعی خود قرار دارند.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، همچنین فرود چتربازان و اعضای نیروی هوابرد روسیه به بندر "اودسا" در ساحل دریای سیاه تکذیب شده است.

خبر دیگری از خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین، حاکی از حمله موشکی روسیه به پایگاه هوایی چوگویوا در استان خارکوف در شرق اوکراین است که دود سیاه غلیظ از این مرکز نظامی مشاهده می شود.    

اونیان همچنین اعلام کرد که صدای بمباران و تیراندازی در حومه شهر خارکوف دیده می شود و چند مرکز غیرنظامی نیز بمباران شده است.  

تکذیب سرنگونی هواپیمای روسیه در اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر سرنگونی یک هواپیمای روسی در اوکراین را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده که اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر سرنگونی یک فروند هواپیمای روسیه در حریم هوایی اوکراین واقعیت ندارد.

گزارش های رسیده از جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک هم از گلوله باران همه مناطق این جمهوریها در خطوط حائل توسط نیروهای اوکراینی حکایت دارد.

نیروهای اوکراینی در حملات خود اکثرا از توپخانه استفاده می کنند.  

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت مسکو وزارت دفاع روسیه دولت اوکراین منطقه دونباس ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیروهای اوکراینی مرکز نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند