Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@20:55:18 GMT

روسیه: ارتش اوکراین در حال تسلیم‌شدن است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۲۱۱

روسیه: ارتش اوکراین در حال تسلیم‌شدن است

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیرو‌های اوکراینی در حال بمباران مناطق غیرنظامی در دنباس هستند، تاکید کرد که این در حالی است که روسیه هیچ حمله‌ای علیه شهر‌ها و مناطق مسکونی در اوکراین انجام نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد یگان‌های ارتش اوکراین در حال تسلیم سلاح‌های خود و ترک مواضع هستند و این مواضع مورد حمله ارتش روسیه قرار نخواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران مناطق غیرنظامی در دنباس ادامه می‌دهند که باعث تلفات ساکنان دونتسک و لوهانسک شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد: «نیروهای مدافع خلق لوهانسک و دونتسک با پشتیبانی آتش نیروهای مسلح روسیه شروع به ضد حمله کردند».

این وزارتخانه اضافه کرد: «نیروهای مردمی لوهانسک در جریان تهاجم خود در محور شاستیا از رودخانه سِوِرسکی دونتس عبور کردند و حدود ۲ کیلومتر پیشروی کردند. نیروهای دونتسک نیز ۳ کیلومتر در محور ولنووخا پیشروی کردند».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «ما هیچ حمله‌ای علیه شهرها و مناطق مسکونی در اوکراین انجام ندادیم. ویدئوهایی از قبل برای جعل مرگ غیرنظامیان در اوکراین تهیه شده است».

همزمان شبکه «الجزیره» نیز به نقل از جدایی‌طلبان در لوهانسک گزارش داد: «عملیات روسیه یک ایستگاه رادار ارتش اوکراین را در منطقه سواتوو در نزدیکی مرز روسیه منهدم کرد».

صبح امروز بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد.

بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز دقایقی پیش با بیان اینکه کشورش از شمال تا جنوب زیر حملات هوایی روسیه قرار دارد، گفت کی‌یف روابط خود با مسکو را به‌طور کامل قطع کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه ارتش اوکراین زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند