Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور بر گسترش و تعمیق بیش از گذشته روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بویژه در بخش های مالی و بانکی تاکید و تصریح کرد: تهران از گسترش همه جانبه روابط با بغداد استقبال می‌کند.

به گزارش برنا، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور صبح پنجشنبه در دیدار با مصطفی غالیب مخیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق با تاکید براینکه تعامل با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در بین همسایگان جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت جمهوری عراق بدلیل پیوندهای عمیق مذهبی، فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و وجود عتبات مقدس در دو کشور همواره در گسترش و نزدیکی دو ملت نقش اساسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به عزم جدی دو کشور در تحکیم روزافزون روابط در همه زمینه ها بویژه بانکی، اقتصادی و صنعتی، بر تسریع اجرایی شدن تفاهمات میان دو کشور تاکید کرد و گفت: باید زمینه های همکاری و فعالیت عمیق تر بخش خصوصی و شرکت های ایرانی و عراقی هموار شود که در این راستا ضروری است بانک های مرکزی دو کشور نقش پررنگ تری در تسهیل امور مالی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تعاملات بین بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق توسعه و تعمیق باید.

مخبر تصریح کرد: ثبات، امنیت و جایگاه بین المللی عراق برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت اساسی دارد و معتقدیم که حل مسایل منطقه ای جز با نقش آفرینی کشورهای منطقه امکان پذیر نیست و  دخالت های کشورهای خارج از این منطقه و در راس آن ها آمریکا تنها مایه عقب ماندگی دولت ها و ملت ها بوده است و باید کشورهای منطقه باتوجه به ظرفیت های خدادادی موجود در آنها و با تکیه بر توان داخلی و همکاری با همسایگان مشکلات و مسائل ملت های خود را حل کنند.

مصطفی غالیب مخیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق نیز با اشاره به پیوندهای مستحکم مذهبی و تاریخی دو دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاکید کرد: با توجه به عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان ضروری است تا با همکاری بانک های مرکزی دو کشور، تفاهمات بین دو کشور هر چه زودتر اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت روابط پولی و مالی در پیشبرد امور بین کشورها، گفت: مانع زدایی و تسهیل سرمایه گذاری و همکاری های شرکت های ایرانی در عراق از اولویت های اساسی دولت جمهوری عراق است.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری عراق همچنین از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و امنیت در عراق قدردانی و تاکید کرد: پیوند های مذهبی مردم ایران و عراق ناگسستنی است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و عراق جمهوری اسلامی ایران رییس جمهور عراق معاون اول جمهوری اسلامی ایران بانک های مرکزی مرکزی جمهوری جمهوری عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت

به گزارش خبرنگار مهر رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 6089855 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • فرزین به عربستان رفت
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید