Web Analytics Made Easy - Statcounter

  باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- سهراب بناوندگفت: در جلسه‌ای که با حضور مجری طرح و با هماهنگی حقوقی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد، مقدمات واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) تحت عنوان خانه خلاق به بخش خصوصی انجام‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال است، گفت: سرمایه‌گذار بر اساس طرح مرمت تائید شده از سوی این اداره‌کل اقدام به مرمت و تجهیز این بنای تاریخی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص طولانی شدن زمان واگذاری مدرسه جری پولاک (شریعتی) به بخش خصوصی گفت: طی سال گذشته و سال جاری طبق ماده ۲۷، سه بار مراحل واگذاری این بنای تاریخی در سامانه ستاد بارگذاری شد که سرمایه‌گذاری در آن شرکت نکرد.

بناوند گفت: همچنین ۴ سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی رستوران سنتی و مجتمع اقامتی به این اداره‌کل درخواست دادند که با توجه به اینکه طرح‌های ارائه‌شده آن‌ها خارج از ضوابط عرصه و حریم مصوب این بنای تاریخی بود طرح آن‌ها در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان موردقبول واقع نشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه در واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی مرمت و احیاء با حفظ اصالت اثر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است، گفت: واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) برای ایجاد خانه خلاق با توجه به طرح ارائه‌شده، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در بنای یادشده ندارد و پس از مرمت و احیا از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.

وی در مورد خانه خلاق گفت: خانه خلاق به‌عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه‌ای تعریف و طراحی می‌شود و این توانایی را دارد که بتواند بر اساس داشته‌های فرهنگی و هنری هر منطقه، جمعیت بالایی را جذب خود کند.

بناوندگفت: به‌روزرسانی و نوآوری در تولیدات صنایع‌دستی و هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع خلاق و گردشگری و ایجاد ظرفیت بازارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از مزایای ایجاد خانه‌های خلاق است.

انتهای پیام/چ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هرمز خانه خلاق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود