Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@08:09:50 GMT

رشد ترازنامه بانک‌های مشکل‌دار را محدود می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۹۲۶۹

رشد ترازنامه بانک‌های مشکل‌دار را محدود می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی صالح آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید بانک مرکزی در اسفند ماه سال گذشته در دستورالعملی رشد ترازنامه بانک‌های تجاری خصوصی را 24 درصد و بانک‌های دولتی را 30 درصد در طول سال تعیین کرد؛ این رشد بدون تقسیم‌بندی بانک‌ها به بانک‌های خوب و بانک‌های بد بود و از طرف دیگر در عمل رشد ترازنامه بانک‌ها بیش از رقم تعیین شده شد و رشد ترازنامه بانک‌ها بسیار مشکل‌دار بسیار قابل توجه بوده است اما به‌نظر می‌رسد یکی از محورهای اصلاح نظام بانکی اصلاح بانک‌های مشکل دار است به‌گونه‌ای که رشد ترازنامه بانک‌های بد به‌شدت محدود شود؛ آیا این رویکرد در برنامه‌های شما برای اصلاح نظام بانکی وجود دارد یا خیر؟ اظهارداشت: حتما اینگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولا اینکه به صورت کلی نمی‌توانیم بگوییم همه بانک‌ها به‌صورت مساوی چند درصد رشد ترازنامه داشته باشند. به‌‌طور طبیعی بانک به بانک باید تفاوت داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یک پزشک از بیمار سوالاتی می‌پرسد، معاینه‌هایی می‌کند و آزمایشاتی رو روی بیمار انجام می‌دهد. بعد از اینکه نتایج بررسی‌ها مشخص شد متناسب با نتیجه و نوع مشکل بیمار، نسخه‌‌ تجویز می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین برخی مشکلات بانک‌ها عمومی است و برخی مشکلات برای بانک‌ها اختصاصی است. بنابراین ما نسخه‌ای که برای هر بانک در نظر می‌گیریم متفاوت از بانک دیگر خواهد بود و به همین دلیل سقف رشد ترازنامه بانک الف با بانک ب متناسب با شرایط تفاوت خواهد داشت. 

صالح آبادی افزود: بنابراین این مساله مورد توجه بانک مرکزی قرار دارد و ما در بانک‌ها حتما مقوله افزایش سرمایه را دنبال خواهیم کرد. تقویت سرمایه بانک‌ها یکی از اولویت‌های بسیار جدی ما خواهد بود و فروش اموال مازاد به‌ویژه بانک‌ها ناتراز جزء اولویت‌های ما خواهد بود و محورهای دیگر اصلاحی که در این زمینه داریم را دنبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا این برنامه اصلاح نظام بانکی در قالب دستورالعمل به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: دستورالعمل‌های مختلفی در زمینه کفایت سرمایه و رشد مقداری ترازنامه بانک‌ها داریم که اصلاحاتی را در دستورالعمل انجام خواهیم داد و هر بانکی را متناسب با مشکلی که دارد اصلاح خواهد شد. 

حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از برنامه اصلاح نظام بانکی

وی اظهارداشت: باز هم مجددا روی فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید می‌کنم چراکه ایشان نسبت به اصلاح نظام بانکی و مواردی که باعث آسیب به نظام بانکی و آسیب به معیشت مردم می‌شود مثل تورم دغدغه ایشان است و در دیدارهای مختلف بر این مساله تاکید کردند. 

صالح آبادی گفت: بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و ناظر بر شبکه بانکی کشور حتما این موضوعات را به‌دقت دنبال خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد اصلاح نظام بانکی را قدرت و قوت جلو ببریم. هم دولت محترم حمایت می‌کند و شخص رئیس جمهور حامی ما هستند و هم شخص مقام معظم رهبری از ما خواسته‌اند و حمایت می‌کنند در جهت اینکه این اصلاحات انجام شود و ان‌شاالله مجلس محترم به ما کمک کند تا نظام بانکی را در جهت اصلاح و بهتر شدن جلو ببریم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صالح آبادی اصلاح نظام بانکی رشد ترازنامه بانک ها اصلاح نظام بانکی نظام بانکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری عصر دوشنبه در شورای اداری بخش سنگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک روز شوراها، هفته کار و کارگر و معلم اظهار کرد: شورا و مسوولان محلی در سطح روستاها منشا کارهای بسیار خوبی شده اند.

وی با اشاره به هفته معلم آثار شهید مرتضی مطهری را ذخیره ای برای نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: جوانان امروز باید از شهید مطهری الگو گرفته و مطالب ارزشمند وی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

عاشوری با تاکید بر اینکه معلمان باید ابعاد شخصیتی شهید مطهری را به نسل جوان منتقل کنند، ادامه داد: تعلیم و تربیت صحیح فرزندان می تواند نقش زیادی در رشد و بالندگی جامعه داشته باشد.

فرماندار رشت با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم بالاترین افتخار برای مدیران نظام اسلامی است، اضافه کرد: قبول مسوولیت در این نظام که بر پایه خون شهیدان استوار شده، کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه بخش سنگر وسیع و دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است، تصریح کرد: از این پتانسیل ها باید در راستای توسعه و آبادانی شهرستان استفاده کرد.

عاشوری با قدردانی از تلاش های بخشدار پیشین سنگر تغییر و تحول ها را امری طبیعی دانست و گفت: بخشدار به عنوان نماینده سیاسی دولت مسوولیت حاکمیتی از طرف نظام و دولت دارد که علاوه بر هماهنگی امور باید برای رفع مشکلات منطقه تلاش کند.

فرماندار رشت تصریح کرد: هدف از تغییرات مدیریتی استفاده از نیروهای جوان و تازه نفسی است که می‌تواند انرژی جدیدی را به مجموعه‌ها وارد کند و این ذات تغییر و تحول است.

عاشوری با اشاره به اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است، گفت: مدیران در راستای گره گشایی و رفع مشکلات مردم گام بردارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات «حسین محبتی» تجلیل و «مصطفی داداش زاده» به عنوان سرپرست بخشداری سنگر معرفی شد.

کد خبر 6092449

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود