Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:01:00 GMT

نمای کرتین وال، استحکام بالا در عین سبک بودن

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۹۷۶۹

نمای کرتین وال، استحکام بالا در عین سبک بودن

آفتاب‌‌نیوز :

نمای ساختمان‌ها همیشه از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان بوده و هستند. آن‌ها جلوه‌ی بیرونی یک ساختمان را تشکیل داده و در زیبا سازی شهر بسیار موثر هستند. در طی سال‌های اخیر که صنایع مختلف یک به یک پیشرفت چشمگیری داشتند، صنعت ساختمان سازی نیز پیشرفت قابل توجهی داشت؛ به طوری که علاوه بر پیشرفت و به روز شدن مصالح و یا متد‌های ساختمان سازی، جنس نمای ساختمان‌ها نیز رو به جلو حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمای ساختمان‌ها که در گذشته از جنس سیمان و یا انواع آجر بوده این روز‌ها تا حدودی منسوخ شده و جای خود را به دیگر نما‌های مدرن داده است. این روز‌ها مخصوصا در شهر‌های بزرگ مثل تهران، اکثرا از نما‌های مدرن مثل نمای کرتین وال استفاده می‌شود.

البته که این پیشرفت و رفتن به سوی مدرنیته، خالی از لطف نبوده و نسبت به نما‌های قدیمی مزایای بسیار یادی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی و در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. موضوعی که قصد صحبت در مورد آن را داریم، نمای کرتین وال است که بسیار فراگیر و پرطرفدار شده است.

کرتین وال چیست؟

کرتین وال یا همان دیوار پرده ای، نوعی از نمای ساختمان است که عموما به صورت پیش ساخته یا نیمه پیش ساخته هستند و به طور مستقل روی قسمت بیرونی ساختمان قرار می‌گیرند. علت نامگذاری این نوع از نما به نام کرتین وال، به دلیل استحکام بالای آن در برابر وزن پایین آن است. به این صورت که نمای کرتین وال به اندازه یک دیوار آجری محکم است، اما بسیار سبک است و سبکی آن در حد پرده‌ای است که برای خانه‌ها نصب می‌شود.

عمدتا نمای کرتین وال نمایی شیشه‌ای است که با آلومینیوم ترکیب شده است. نمای کرتین وال هیچ بار اضافی به ساختمان وارد نمی‌آورد و به طور مستقل وزن خود را متحمل می‌شود. به این مدل از نما ها، نمای خود ایستا گفته می‌شود.

نمای کرتین وال بر روی قسمت بیرونی ساختمان نصب می‌شود. اما نصب این سازه به واسطه پروفیل‌هایی صورت می‌گیرد که به لامل معروف است. به عبارتی می‌توان گفت که تمام وزن و سنگینی نمای کرتین وال بر روی این پروفیل‌ها قرار داده می‌شود. وجود این لامل‌ها است که باعث می‌شود بار کرتین وال به جای انتقال به بدنه اصلی ساختمان، به این پروفیل‌ها وارد آید.

پس تا این جا دریافتیم که لامل‌ها نقش مهمی در نمای کرتین وال ایفا می‌کنند. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد لامل‌ها توضیحاتی ارائه دهیم می‌توان گفت که لامل‌ها سایز‌های مختلفی دارند و سایز‌های مختلف آن نیز در میزان تحمل نیرو‌های خارجی مثل باد، تأثیر گذار است. از طرفی، این پروفیل‌ها در دو جهت افقی و عمودی وجود دارد. لامل‌های افقی ترنسم و لامل‌های عمودی مولیون نامیده می‌شوند.

ویژگی دیگر در لامل ها، جنس آن هاست. لامل‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع نمای کرتین والی که برای ساختمان شما در نظر گرفته می‌شود انتخاب می‌شود. لامل‌های چوبی، فولادی و آلومینیومی از انواع لامل هستند؛ که لامل آلومینیومی به دلیل مقاومت بیشتر، وزن پایین‌تر و احتمال شکستگی کمتر بیشترین کاربرد را در نمای کرتین وال دارد.

انواع روش‌های اجرا نمای کرتین وال

سیستم‌های فریم لس: در این روش اجرا، تنها چیزی که از خارج ساختمان نمایان است، درز‌های بین شیشه است. این نوع معماری نمای کرتین وال خود به دو دسته تقسیم می‌شود که به مدل u channel و فریم دار معروف هستند. روش u channel برای اجرا در ساختمان‌های مرتفع مناسب نمی‌باشد، اما برای ساختمان‌هایی که ارتفاع کمتر دارند مناسب است و هزینه‌ای معقول داشته و مقرون به صرفه است. اما روش فریم دار استحکام بالاتری دارد.

سیستم‌های درپوش دار فیس کپ: در مورد این نوع معماری می‌توان گفت که شیشه‌های نما به طور مستقیم بر روی لامل‌ها قرار می‌گیرند و لاستیک‌هایی از جنس EPDM، محل اتصال شیشه را هوابندی و آب بندی می‌کنند.

۱۰ مزیت استفاده از نمای کرتین وال

قابلیت ترکیب با دیگر نما‌ها
عایق رطوبتی و حرارتی
بالا بودن سرعت اجرا
جلوگیری از هدر رفت انرژی
پایین بودن وزن سازه و جلوگیری از وارد آمدن بار اضافی به ساختمان
غیر قابل اشتعال
قابلیت نصب در مدل‌های کشویی یا لولایی
مقاومت و عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
قابل اجرا با شیشه‌های دو جداره یا سه جداره
افزایش نور درون ساختمان
نمای کرتین وال

هزینه اجرای نمای کرتین وال

در مورد هزینه اجرای نمای کرتین وال، می‌توان گفت که عوامل متعددی تعیین کننده قیمت این نوع از نما هستند. مثلا ارتفاع ساختمان پارامتری است که بر روی قیمت نهایی نمای کرتین وال تأثیر مستقیم می‌گذارد. موارد زیادی از این قبیل مثل کیفیت یا نوع لامل‌ها و یراق‌های به کار رفته هنگام اجرای نما، نوع و کیفیت شیشه، متراژ نما، نوع روش اجرای نما و ... از مواردی هستند که بر قیمت اجرای نمای کرتین وال تأثیر مستقیم می‌گذارند.

کلام آخر

در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که نمای مدرنی که در این مقاله به بحث در مورد آن پرداختیم، از سبک‌ترین نما‌هایی به حساب می‌آید که بر خلاف نما‌های آجری یا سیمانی قدیمی، هیچ نوع بار مرده‌ای به ساختمان شما نمی‌افزایند و ساختمان شما را مجاب به تحمل وزن بالا نمی‌کنند.

در همین راستا، برای اجرای نمای کرتین وال، نمی‌توانید بی گدار به آب بزنید و بدون تخصص کافی، نسبت به اجرای نما اقدام کنید. در این راه، نیاز به مشاوری متخصص دارید که با کمک تیم حرفه‌ای نگین شرق، بهترین انتخاب را خواهید داشت. نگین شرق یکی از حرفه ای‌ترین تیم‌ها در زمینه اجرای انواع نما‌های شیشه‌ای و مدرن، آماده ارائه خدمات به شماست. در صورتی که نیاز به اطلاع از قیمت انواع نما‌ها را دارید، می‌توانید با واحد فروش یا پشتیبانی وب سایت تماس حاصل نموده و قیمت‌ها را استعلام کنید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نمای ساختمان نمای کرتین وال تبلیغات اجرای نمای کرتین وال توان گفت نمای ساختمان ساختمان ها پروفیل ها اجرای نما نما ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید