Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با اتصال دانش انباشته شده در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به واحدهای تولیدی می توانیم موجب پویایی و تحول در صنعت و تولید شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور داود اسماعیل پور مدیرعامل شرکت نیرو محرکه، وزیری عضو هیئت مدیره و قائم مقام تحقیقات مهندسی و نوآوری شرکت، زینی مدیر طرح های کلان ستاد فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، پیله فروش معاون اقتصادی، مافی رئیس پارک علم و فنآوری قزوین و مدیران تحقیقات چند شرکت مهم خودروسازی، مرکز تخصصی فنآوری گیربکس ایران در نیرو محرکه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میثم پیله فروش در این نشست اظهارداشت: ارتباط دانشگاه و صنعت می تواند به پویایی صنایع و تولید ما کمک کند که در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای نزدیک شدن این مراکز صورت گرفته که بایستی تداوم یابد.

وی اضافه کرد: در مراکز تحقیقاتی شاهد انباشت دانش و ایده هایی هستیم که اگر به صنعت متصل شوند می تواند به نتایج ارزشمندی منجر شود و اگر این اتصال صورت نگیرد صنعت ما در دراز مدت محکوم به شکست و آسیب جدی است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: اقدامات تحقیقاتی خوبی در شرکت نیرو محرکه صورت گرفته که می تواند به موفقیت های صنعتی کشور هم کمک کند اما از مدیران این شرکت انتظار داریم به گونه ای برنامه ریزی کنند تا استان قزوین نیز از این دستاوردها بهره خوبی داشته باشد.

پیله فروش گفت: نیرو محرکه نباید در استان قزوین به صورت جزیره مستقل عمل کند بلکه انتظار داریم هم در اشتغال و هم تحقیقات از نیروهای بومی نیز استفاده شود.

وی یادآورشد: با شکل گیری دو خوشه صنعتی قطعات خودرو و لوازم بهداشتی و آرایشی در استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم که نیرو محرکه می تواند ضمن ارتباط با این خوشه ها به تقویت ارزش افزوده آنها کمک کند.

در ادامه خانم عبدالرزاقی مسئول ایده پردازی پارک علم و فنآوری قزوین با اشاره به برگزاری اولین رویداد فنآورانه گیربکس در شرکت نیرو محرکه گفت: این رویداد امروز با معرفی ایده های برتر در شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین به کار خود پایان داد.

وی اضافه کرد: در این رویداد که روزهای چهارم و پنجم اسفند برگزار شد پس از بررسی 13 ایده رسیده در نهایت ایده احمدرضا افسری از دانشگاه کاشان با موضوع «گیربکس مغناطیسی» اول شد، اسماعیل حق گو از گیلان با ایده «دستگاه عیب یاب و تست آزمون گیربکس اتوماتیک» به عنوان نفر دوم و افشین شریعت از خراسان رضوی با ایده «گیربکس خورشیدی افزاینده سرعت» به عنوان نفر سوم برتر معرفی شدند.

عبدالرزاقی تصریح کرد: به ارائه دهنده ایده رتبه اول مبلغ 10 میلیون تومان، ایده دوم 5 میلیون و ایده نفر سوم 3 میلیون تومان هدیه نقدی تعلق گرفته است 

در ادامه قرارداد تولید محصول میان مرکز نوآوری گیربکس نیرو محرکه و دو شرکت دانش بنیان امضا شد.

در این مراسم اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران با هدف بهره گیری از ایده های برتر شرکتهای دانش بنیان در تولید گیربکس های خودرو و صنایع بزرگ در شرکت نیرو محرکه واقع در شهر صنعتی البرز قزوین راه اندازی شد.

در این مرکز قرار است هشت شرکت دانش بنیان مرتبط با صنعت قطعه سازی و گیربکس خودرو مستقر شده و ایده های خود را تجاری سازی کنند. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هیئت مدیره حمل و نقل معاون ایران صنعت استان قزوین اشتغال خودرو خراسان رضوی ایران خودرو صنعت پارک علم و فناوری قزوین میثم پیله فروش شرکت نیرو محرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین