Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@00:02:26 GMT

امیرعبداللهیان به درخواست معاون بایدن پاسخ منفی داد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۴۸۴۴

امیرعبداللهیان به درخواست معاون بایدن پاسخ منفی داد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاه و سومین اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، به درخواست معاون رئیس جمهور آمریکا پاسخ منفی داد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاه و سومین اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، به درخواست معاون رئیس جمهور آمریکا پاسخ منفی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مشرق، کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که به عنوان نماینده این کشور به اجلاس امنیتی مونیخ سفر کرده بود، در حاشیه این اجلاس تلاش کرد با فرستادن چند واسطه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیداری داشته باشد.
براساس این گزارش، امیرعبداللهیان با صراحت و قاطعیت این درخواست را رد و اعلام کرده بدون نیاز به مذاکره با آمریکا می توانیم اهداف خود را در مذاکرات وین دنبال نماییم.
وزیر خارجه کشورمان از جمله اهداف سفر به اجلاس مونیخ را معرفی سیاست خارجی مردمی و تحول گرای دولت سیزدهم، اعلام مواضع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحران های منطقه غرب آسیا و تمرکز بر موضوع مذاکرات وین به منظور لغو تحریم ها اعلام کرده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت حسین امیرعبداللهیان اجلاس امنیتی مونیخ مذاکرات وین کامالا هریس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خارجه کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است