Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@11:10:06 GMT

راهنمای انتخاب لباس مردانه و زنانه

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۴۸۴۵

راهنمای انتخاب لباس مردانه و زنانه

آفتاب‌‌نیوز :

لباس زنانه و لباس مردانه در کنار تفاوت‌های بسیار، معیار‌های مشابهی هم برای انتخاب دارند. در ابتدا به شرح همین نکات انتخاب انواع لباس مردانه و زنانه مناسب با استایل خودمان می‌پردازیم و سپس از چند مدل لباس شیک زنانه و مدل‌های مردانه و برند‌های مشهور هر کدام صحبت می‌کنیم.

اندازه لباس

اندازه از هر موضوع دیگری مهم‌تر است، چون انتخاب لباس مناسب بدون در نظر گرفتن سایز، امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خرید شما حضوری باشد، پرو کردن این مشکل را حل می‌کند، اما اگر خرید شما آنلاین باشد و یا تصمیم شما هدیه دادن باشد باید از سایز و اندازه دقیق بدنتان اطلاع داشته باشید. این جدول اندازه‌های استاندارد از سایز ۳۴ تا ۵۰ است که برای «لباس زنانه» و «لباس مردانه» مشترک است.

انتخاب رنگ لباس

بعضی رنگ‌ها مثل سفید، سبز، آبی به هر رنگ پوستی می‌آید، اما برای تجربه پوشیدن رنگ‌های جدید باید انتخاب لباس مناسب بر اساس رنگ پوستتان داشته باشید.

تشخیص رنگ پوست

در قدم اول باید بدانید رنگ پوست شما چیست. ابتدا دست و صورت خود را تمیز بشویید و مقابل نور بایستید. اگر پوستتان در برابر آفتاب به آبی می‌زند و یا رگ‌های مچ دستتان آبی و بنفش است جنس پوست شما مثل نیکل کیدمن سرد است. بنفش تیره، زمردی و آبی روشن برای شما عالی‌ست. صورتی، یاقوتی، قرمز روشن و زرد کمرنگ هم برای شما خیلی ایده‌ال است. از میان رنگ‌های خنثی خاکستری، سفید و سرمه‌ای برای شما مناسب است. از پوشیدن نارنجی، گوجه‌ای و زردپررنگ اجتناب کنید.

اگر پوست شما در مقابل نور، زرد به نظر می‌رسد و رگ‌های مچ دستتان سبز کمرنگ یا زیتونی باشد جنس پوست شما مانند کیم کارداشیان گرم است. قرمز، کهربایی، نارنجی، هلویی، زرد و طلایی رنگ شماست. برای انتخاب زیتونی، ارغوانی، کرم و قهوه‌ای هم درنگ نکنید.

اگر در مقابل آفتاب پوست صورت شما به سبز نزدیک است و رنگ رگ مچتان هم آبی-سبز است جنس پوستتان مانند آنجلیناجولی خنثی است. شما در رنگ‌های سبز یشمی، صورتی چرک، زرد، کرم، خاکستری، سیاه و به ویژه قرمز بسیار می‌درخشید. اما رنگ‌های جیغی مثل آبی کاربنی خنثی بودن پوست شما را تشدید می‌کنند.

انواع لباس مردانه

آقایان در انتخاب لباس برای خود به اندازه خانم‌ها وسواس ندارند؛ اما به سراغ هر مدلی نیز نمی‌روند. این موضوع در خصوص پوشاک مختلف مثل تیشرت مردانه صدق می‌کند و تنها محدود به البسه مشخصی نیست.

تیشرت

تیشرت یکی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین تن‌پوش‌های مردانه در تمام دنیاست. همانقدر که یک تیشرت طرحدار و شاد برای قرار‌های دوستانه آخر هفته مناسب است، ترکیب یک تیشرت آبی‌رنگ ساده با کت می‌تواند انتخاب خوبی برای دیدار‌های نیمه‌رسمی باشد.

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد بالاتنه و سرشانه‌های شما را کمی بزرگتر نشان می‌دهد و مناسب جمع‌های کوچکتر و صمیمی است.

تیشرت یقه هفت

تیشرت یقه هفت که شکل یقه آن شبیه عدد هفت است، استایلی نیمه رسمی به ظاهر شما می‌دهد که البته میزان این رسمیت با شلواری که برای ست کردن انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیم دارد.

پیراهن

پیراهن یکی از پرفروش‌ترین پوشاک آقایان است. جنس پیراهن مردانه انواع مختلفی دارد: نخ پنبه، پوپلین، تترون، کتان، آکسفورد، جناغی، ویسکوز، ماهوت و.... از این میان پیراهن نخ پنبه و الیاف طبیعی سازگاری بیشتری با پوست دارند. بلندی و کوتاهی آستین و تفاوت مدل یقه پیراهن مردانه دنیای آن را گسترده کرده است. جز جنس، طرح و رنگ هم از عوامل تنوع پیراهن مردانه محسوب می‌شود.

پیراهن سفید

کمد لباس مردانه بدون پیراهن سفید قابل تصور نیست. با وجود صد‌ها رنگ پیراهن، رسمیت و ملاحت پیراهن سفید مردانه هنوز بی‌رقیب است. ترکیب پیراهن سفید با کت و شلوار‌های تیره انتخاب مناسبی برای دیدار‌های رسمی است.

پیراهن چهارخانه و ساده

پیرهن مردانه با چهارخانه‌های ریز و درشت و ترکیب رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. اگر همیشه با پیراهن کراوات می‌زنید پس چهارخانه نخرید. پیراهن ساده برای ست کردن با کت شما را شکیل‌تر جلوه می‌دهد. ترکیب پیراهن چهارخانه با شلوار‌های اسپرت بسیار پرطرفدار است مخصوصا با یک تیشرت یقه گرد جوان‌تر به نظر می‌رسید.

بلوز

بلوز مردانه همان تیشرت‌های آستین دار است. یقه بلوز‌ها گاهی زیپ دارد وگاهی گرد یا هفت است. بلوز‌های بافت برای فصل سرما مناسب‌اند.

هودی

تا دو سال پیش هودی چندان محبوبیتی نداشت، اما امروزه در بین لباس زنانه و مردانه بسیار ترند شده است. هودی خیلی راحت با یک شلوار جین ست می‌شود و در جنس نازک و ضخیم برای تمام فصل‌ها موجود است.

برند‌های معروف لباس مردانه

انتخاب لباس مناسب مردانه از میان برند‌های ایرانی و خارجی مثل آریان نخ باف، کوتون، جامه پوش آرا، پاتن جامه، جامعه، آدیداس، هالیدی، استارت، ال اس وایکیکی امکان پذیر است که تنوع مدل و قیمتشان بسیار زیاد است.

انواع پوشاک زنانه

زنان بیشتر از مردان به جذابیت و زیبایی اهمیت می‌دهند و دسته بندی البسه زنانه به مراتب دشوارتر از نوع مردانه است.

لباس راحتی

لباس زیر زنانه، تاپ و تیشرت زنانه، بلوز زنانه، پیراهن و تونیک زنانه بخشی از طیف گسترده تن‌پوش‌های راحتی بانوان هستند که در طول روز برای فعالیت در منزل یا حضور در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لباس زیر

مهم‌ترین قسمت از خرید لباس زنانه؛ باید متعلق به انتخاب مناسب لباس زیر باشد، چون کیفیت آن مستقیما با سلامت جسم زن در ارتباط است. باکلاس بودن یعنی پیشرو بودن در اندیشه. یک بانوی باکلاس در کنار ظاهر مطلوب، به مرغوبیت جنس هم توجه می‌کند تا در نقش‌های اجتماعی‌اش بهتر ظاهر شود.

لباس شب

لباس شب به میهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی اختصاص دارد که کوتاهی و بلندی آن گاهی سلیقه‌ای است و گاهی بستگی به نوع نسبت دوستی یا فامیلی و میزان نزدیکی شما به میزبان دارد.

لباس ورزشی

در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت باشگاه‌های زنانه توجه به سلامت جسمانی در بین زنان ایرانی بیشتر شده و تولید پوشاک ورزشی در قالب لگ ورزشی زنانه، ست اسپرت ورزشی زنانه، سیوشرت شلوار و مانتو شلوار ورزشی زنانه افزایش یافته است. ست ورزشی مردانه و زنانه جز ورزش، برای استفاده در پیک‌نیک و مسافرت هم بسیار کاربردی و پرطرفدار است.

برند‌های معروف لباس زنانه

برند‌های خارجی در تمام دنیا شناخته شده هستند، ولی طراحان مد و فشن ایرانی هم پا به پای طراحان خارجی پیش می‌روند. حتما در کنار خرید از برند‌های خارجی از تولید ایرانی هم استفاده کنید و از کیفیت و خلاقیت محصولات داخلی بهره‌مند شوید. مانگو، کارن میلن، زارا، اتام، سوپردرای، دبنهامز، لیمانی، زیبو، مل اند موژ، مانگ و نگین محتشمی از برند‌های معروف تن‌پوش‌های زنانه هستند.

تجربه‌های زیستی ما نشان می‌دهد که «انتخاب لباس مناسب»، اعتماد به نفس را بالا می‌برد و یکی از عوامل موفقیت در حیطه روابط شخصی، اجتماعی و شغلی است. در این مقاله نکته‌های مهمی درباره اندازه، رنگ، جنس، نوع و برند لباس زنانه و لباس مردانه در اختیار شما قرار گرفت. امیدوارم در خرید خود از این دانسته‌ها بهره ببرید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خرید لباس لباس زنانه لباس مردانه انتخاب لباس مناسب لباس مردانه پیراهن سفید لباس زنانه تیشرت یقه رنگ پوست پوست شما رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A

قهرمان زودهنگام سری A با ثبت بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش در این فصل آماده برگزاری جشن قهرمانی در خیابان‌های میلان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نخستین بازی از روز سوم هفته سی‌و‌چهارم سری A ایتالیا، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 14 به وقت تهران در ورزشگاه سن‌سیرو، تیم فوتبال اینتر قهرمان زود هنگام مسابقات پذیرای تورینو بود و میهمانش را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

در این مسابقه که نخستین بازی خانگی اینتر پس از تثبیت بیستمین قهرمانی‌اش بود، اخراج آدرین تامزه در دقیقه 49 از تورینو کار تیم میزبان را برای کسب نتیجه آسان‌تر کرد و این تیم تنها 7 دقیقه پس از 10 نفره شده حریف از برتری عددی خود استفاده کرد و در دقیقه 56 به وسیله هاکان چالهان‌اوغلو گل نخست را به ثمر رساند. ستاره ترک‌تبار نراتزوری 4 دقیقه پس از گل نخست خود، از روی نقطه پنالتی دبل و پیروزی تیمش را قطعی کرد.

به این ترتیب اینتر بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش را در این فصل سری A کسب کرد و 89 امتیازی شد تا همچنان شانس سه رقمی کردن امتیازاتش را داشته باشد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، اینتری‌ها قرار است پس از بازی در خیابان‌های شهر دور افتخار بزنند و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

5 هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده

یکی از مهمترین نکات این بازی قضاوت تیمی کامل متشکل از داوران زن بود که برای اولین بار در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال مردان ایتالیا رخ می‌داد.

جام قهرمانی سری A طبق سنت هر ساله در آخرین بازی خانگی فصل اهدا می‌شود و بدین ترتیب نراتزوری برای لمس آن باید تا بازی هفته سی‌وهفتم مقابل لاتزیو صبر کند.

امروز چهار مسابقه دیگر در سری A برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

بولونیا - اودینزه
آتالانتا - امپولی
ناپولی - رم (19:30)
فیورنتینا - ساسولو

در جدول رده‌بندی پس از اینتر، میلان با 70 امتیاز، یوونتوس با 65 امتیاز و بولونیا با 62 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی