Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اونس جهانی طلا طی از روز چهارشنبه و در پی حمله روسیه به اوکراین، از افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخل نیز خبر داد اما تاکید کرد این افزایش قیمت در داخل کمتر از حد تصور بوده است.

به گزارش ایمنا، نادر بذرافشان، در رابطه با وضعیت یک هفته حاکم بر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت تا روز چهارشنبه تغییر خاصی در اونس جهانی طلا وجود نداشت و در مجموع حدود چهار دلار افزایش دیده می‌شد اما از روز چهارشنبه به بعد، موضوع حمله روسیه به اوکراین و اخبار سیاسی در سطح دنیا سبب شد بازارهای جهانی تحت تأثیر قرار گیرد و هر اونس طلا حدوداً ۳۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کند (تا دیروز / پنجشنبه اونس جهانی طلا تا ۱۹۴۰ دلار هم بالا رفت اما در حال حاضر / جمعه حدود ۱۹۱۲ دلار ثبت شده است).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رفت که سکه و طلا در بازارهای داخلی نیز تحت تأثیر این افزایش قیمت اونس جهانی طلا، روند صعودی با شیب تندی را تجربه کند اما با توجه نبود تقاضا در طول هفته و ثبات قیمت‌ها و همچنین نوسانات حداقلی در بازار ارز داخلی، بازار سکه و طلا افزایش قیمت چشمگیری به نسبت افزایش قیمت اونس جهانی نداشت و تأثیر حداکثری نداشت.

امسال بازار سکه و طلا، رونق هرساله اسفندماه را ندارد

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در ماه پایانی سال هستیم اما همچون سنوات گذشته که در ماه اسفند بازار سکه و طلا با افزایش تقاضا روبرو می‌شد و معاملات در بازار سطح بالایی داشت، امسال این اتفاق نیافتاده و کسب‌وکاری که در سال‌های گذشته شکل می‌گرفت امسال وجود ندارد. بنابراین قیمت سکه و طلا در حال حاضر در ثبات نسبی خوبی قرار گرفته اما همچنان تقاضا در بازار سکه و طلا کاهشی است و به طور کلی خریدار و فروشنده در بازار کم است؛ همه به دنبال این هستند تا نتایج مذاکرات برجامی مشخص شود. همچنین اخبار روسیه نیز در این موارد تأثیرگذار بوده است و انتظار برای مشخص شدن وضعیت ثبات قیمت‌ها یا کاهش / افزایش قیمت سکه و طلا وجود دارد.

وی تاکید کرد: با وجود همه این اتفاق‌های اخیر اما با توجه به اینکه قیمت سکه و طلا طی یک ماه اخیر در ثبات نسبی قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه افزایش قیمت اونس جهانی تأثیر چندان قابل توجهی در بازارهای داخلی ما ایجاد نکرد، می‌توان این نوید را به مردم بدهیم که اکنون می‌توانند معاملات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند. احتمالاً با توجه به اخبار سیاسی- اقتصادی به دید بنده نهایتاً مابین دو تا پنج درصد نوسان (افزایش یا کاهش) قیمت‌ها را داشته باشیم.

حباب سکه شدیداً کاهش یافت و بی‌سابقه شد

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نسبت به ابتدای هفته، تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، تا روز چهارشنبه، تغییرات خاصی در قیمت سکه و طلا نداشتیم؛ تنها حدود ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت سکه، پنج هزار تومان افزایش قیمت هر مثقال طلا ۱۷ عیار و ۱,۰۰۰ تومان افزایش قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به ابتدای هفته ایجاد شده بود، اما از روز چهارشنبه به بعد حمله روسیه به اوکراین، بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

وی از کاهش بی‌سابقه حباب سکه خبر داد و گفت: این هفته حباب سکه کاهش بسیار کاهش یافت و به حداقل میزان خود رسید. در حال حاضر حباب هر قطعه سکه حدوداً ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد که در چند ماهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن‌ها نسبت به ابتدای هفته، اظهار کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۱۲۵ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه تمام قدیم با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده‌اند. نیم سکه و ربع سکه نیز پس از افزایش قیمت‌ها به ترتیب شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سه میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در پایان هفته قیمت دارند و بدین ترتیب هریک نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز با افزایش ۳۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

وی گفت: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) که مبنای معاملات طلا است، در این هفته ۱۳۰ هزار تومان بالا رفته و به پنج میلیون و ۲۸۵ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته به قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته با افزایش ۲۸ هزار تومانی قیمت مواجه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 557999

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حباب سکه کاهش حباب سکه نمودار قیمت طلا و سکه افزایش قیمت سکه و طلا در ایران قیمت طلا و سکه در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسبت به ابتدای هفته هزار تومان افزایش تومان افزایش قیمت افزایش قیمت سکه قیمت اونس جهانی بازار سکه و طلا اونس جهانی طلا قیمت سکه و طلا پایان هفته روز چهارشنبه سکه و طلا حباب سکه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر