Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک فاضلی گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های هواپیمایی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا بی توجه هستند و با وجود افزایش قیمت ها و الزام به ظرفیت ۵۰ درصدی در ایام کرونا، پروازها همچنان با ۱۰۰ درصد ظرفیت انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اومیکرون ویروسی است که گفته شد از آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرده، اما اعتقاد بنده به عنوان پزشکی که ۴۰ سال در زمینه اپیدمیولوژی و بهداشت فعالیت داشتم، این است که نمی توانیم بگوییم اومیکرون از دیگر نقاط به ایران آمده، بلکه اگر ویروس در بدن هست و در جامعه به صورت گسترده شیوع پیدا کرده، در صورتی که جهشی در نقطه ای دیگر از دنیا صورت بگیرد، امکان دارد همین جهش به همان شکل اینجا هم اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: با توجه به این مهم اعتقاد دارم که بستن مرزها راه علاج نیست، البته در گذشته مرزها را بستیم، اما نتیجه نگرفتیم، آنچه که می تواند در مقابله با کرونا مثمر باشد، واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل های بهداشتی است که متاسفانه با تاخیر چند ماهه در این رابطه مواجه شدیم، اگر از اردیبهشت ماه امسال واکسیناسیون شروع می شد، اکنون باید برای دز دوم پوشش ۹۰ درصدی را شاهد می بودیم و در دز یادآور نیز پوشش مطلوبی را برای افراد آسیب پذیر داشتیم.

قدرت سرایت اومیکرون چندین برابر دیگر سویه هاست
 
به گفته فاضلی، قدرت سرایت اومیکرون چندین برابر دیگر سویه های کروناست، حتی برخی می گویند ده ها برابر بیشتر قدرت انتقال دارد، وقتی شخصی آلوده و مبتلا می شود صد در صد می تواند ناقل باشد.
 
وی اذعان کرد: با وجود این شرایط و شیوع گسترده اومیکرون متاسفانه شرکت های هواپیمایی به این موضوع توجه ندارند، آن ها به بهانه کرونا و پذیرش مسافر به اندازه ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما، قیمت ها را افزایش دادند، اما در عمل شاهد هستیم که ظرفیت پروازها تکمیل است.
 
نماینده مردم سراوان در مجلس افزود: طی هفته های اخیر با هواپیمایی سفر کردم که تهویه اش صفر بود و به قدری صندلی ها را پر کردند که در قسمت خدمه و ناظرین نیز مسافر سوار شد، در چنین شرایطی اگر یک نفر مبتلا به اومیکرون باشد، همه مسافران پرواز مبتلا می شوند. وزارت بهداشت باید آموزش های لازم را به سازمان هواپیمایی کشور ارائه دهد.

تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش آمار بیماران بد حال و مرگ و میر
 
وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون چشمگیر در کاهش آمار بیماران بد حال و مرگ و میر، اظهار کرد: تاثیر واکسیناسیون بر کاهش آمار مرگ و میر مشهود است، تا قبل از تزریق واکسن به صورت همگانی، با وجود آمار کمتر مبتلایان، میزان بستری بیماران بد حال و تعداد فوتی ها، هر کدام ۱۰ برابر شرایط کنونی بود، بنابراین می توان گفت که تنها عاملی که می تواند به بهبودی وضعیت و تسریع مقابله با کرونا کمک کند، سطح گسترده واکسیناسیون است.
 
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ویروس اومیکرون ضعیف نیست، آنچه آن را ضعیف می کند، مقاومتی است که در افراد ایجاد می شود، وقتی ویروسی وارد بدن شود و بدن دفاع را توسط تزریق واکسن یاد گرفته باشد، ویروس ضعیف و میزان سرایت آن کمتر می شود.

ترویج واکسن هراسی، جفای بزرگی به سلامت جامعه است
 
وی اظهار کرد: بنابراین واکسیناسیون شدت بیماری را کم می کند و میزان بستری و تلفات را نیز ۱۰ برابر کاهش می دهد. اما متاسفانه آن هایی که علم پزشکی ندارند، بر اساس مباحث غیر علمی بر علیه واکسیناسیون صحبت می کنند و واکسن هراسی را در جامعه ترویج می دهد که جفای بزرگی به سلامت جامعه است.
 
فاضلی گفت: خواهش من از مردم این است که با توجه به محدودیت های موجود از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی و از سویی فراهم بودن واکسن به صورت گسترده، در جهت سلامتی خود و جامعه حتما نسبت به تزریق آن اقدام کنند، به قدری واکسن در کشور موجود است که حتی واکسیناسیون خانه به خانه نیز انجام می شود و دولت با همه توان در این راستا گام برداشته که می طلبد مردم نیز استقبال گسترده و مطلوبی داشته باشند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابله با کرونا کاهش آمار مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است