Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@06:51:52 GMT

کاهش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۶۱۲

کاهش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

دکتر سیدمحمد علوی بامداد شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا نسبت به قبل بهتر شده به گونه ای که ۱۰ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان طی هفته منتهی به ششم اسفندماه نسبت به هفته قبل از آن سه هزار و ۴۲۹ مورد معادل ۳۰ درصد کمتر و موارد بستری ۱۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سیر بیماری در استان با شیب آرامی در حال کاهش است که این موضوع نوید روزهای خوبی برای استان است.

وی افزود: موارد مرگ در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش یافته که این موارد مربوط به بیماران بدحالی است که سه هفته قبل در آی سی یو بستری شده و مداوا روی آنها ثمربخش نبود.

علوی با ابراز نگرانی نسبت به روند کند واکسیناسیون در خوزستان گفت: از هم استانی های عزیز و به ویژه والدین تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود:  تاکنون حدود ۸۴.۹ درصد از جمعیت هدف استان یک دُز و ۷۲.۵ درصد ۲ دُز واکسن تزریق کرده اند همچنین پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۶ درصد است.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون کودکان دبستانی در خوزستان حدود ۹۵.۵ درصد بوده که مناسب است اما پوشش نوبت دوم آنها ۷۵.۲ درصد می باشد که نسبت به نوبت اول پایین است.

مطابق جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرهای اندیمشک، آبادان، رامشیر و هفتکل در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، آغاجاری،خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، هندیجان، هویزه و شادگان در حالت نارنجی و شهرهای اندیکا، باغملک ، باوی، بندرماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 1606950

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار