Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ابروها نیز می‌توانند مانند موهای سر نازک و کم‌پشت شوند. ریزش موهای ابرو می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. کم‌پشت شدن ابروها نه‌تنها زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه باعث می‌شود ابروها نتوانند به‌خوبی از چشم‌ها محافظت کنند. بنابراین، اگر با این مسئله مواجه شده‌اید لازم است بدانید برای کم‌پشت شدن ابروها علل مختلفی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها به شما کمک می‌کند از ریزش ابروی خود آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله علاوه بر اینکه با علل کم‌پشت شدن ابروها آشنا می‌شوید، از راه‌های پیشگیری از این مسئله نیز آگاه خواهید شد. بنابراین، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

دلایل کم‌پشت شدن ابروها

اگر یک یا هر دو ابروی شما کم‌پشت شده است ممکن است این مسئله ناشی از عفونت، بیماری‌های پوستی، تغییرات هورمونی یا بیش‌فعال بودن سیستم ایمنی باشد. برای اینکه بتوانید کم‌پشت شدن ابروهای خود را درمان کنید مهم است که در ابتدا از علت آن آگاه شوید.

از سوی دیگر، مهم است که محصولات آرایشی باکیفیتی را برای ابروهای خود تهیه کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید سایه ابرو پودری را با بهترین مارک تهیه کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خرید سایه ابرو با مارک های vov، آکوا یا کالیستا غافل نشوید.  قیمت سایه ابرو هر یک از این برندها متفاوت است. در ادامه با دلایل کم‌پشت شدن ابروها بیشتر آشنا می‌شوید.

ریزش موی سکه‌ای

ریزش موی سکه‌ای یک بیماری خودایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به‌اشتباه بخشی از بدن را به‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند و به آن حمله می‌کند. در ریزش موی سکه‌ای فولیکول‌های مو هدف قرار می‌گیرند که درنتیجه آن تولید مو کند یا متوقف می‌شود.

کمبود مواد مغذی

کمبود ویتامین A یا روی می‌تواند باعث کاهش رشد سلولی شود و از تولید سبوم مو جلوگیری کند. سایر مواد مغذی‌ای که می‌توانند در ریزش مو نقش داشته باشند عبارت‌اند از:

بیوتین (ویتامین B-7)ویتامین Cآهنویتامین‌های E، B-12 و Dسیستئیناسیدهای چرب امگا 3

اگزما

اگزما به معنای التهاب پوست است که موجب خارش، قرمزی، ترشح و تحریک می‌شود. این بیماری در اثر سیستم ایمنی بیش‌ازحد حساس ایجاد می‌شود و می‌تواند تنها یک بار طغیان کند یا به‌صورت مزمن ادامه پیدا کند. ازآنجایی‌که فولیکول‌های مو در پوست قرار دارند، اگزما می‌تواند رشد مناسب مو را مختل کند.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث می‌شود سلول‌های پوست به‌سرعت تکثیر شوند و باعث ایجاد لکه‌های قرمز، ضخیم، پوسته‌پوسته و دردناک گردند. این مسئله می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کند و مانع از رشد مو شود.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی در اثر تماس با یک آلرژی‌زا یا یک محرک سمی ایجاد شود. در اثر این بیماری ممکن است خارش یا احساس سوزش را تجربه کنید. اگر این بیماری ناحیه‌ای نزدیک به ابروها را تحت تاثیر قرار دهد التهاب ناشی از آن می‌تواند مانع از رشد مو شود.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک معمولا بیماری ادامه‌داری است. متخصصان بر این باورند که این بیماری به دلیل قارچ یا تولید بیش‌ازاندازه چربی در پوست ایجاد می‌شود. درماتیت سبورئیک منجر به شوره حتی در ابروها می‌شود.

عفونت قارچی کرم حلقوی

درنتیجه این عفونت قارچی، لکه‌های قرمز، خارش‌دار، برجسته و حلقه‌مانند در کنار ترشح و تاول‌ها ایجاد می‌شوند. وقتی این لکه‌ها بر روی ابروها بروز پیدا می‌کنند، معمولا ابروها دچار ریزش می‌شوند و تکه‌های طاسی باقی می‌مانند.

مشکلات تیروئید

مشکلات تیروئید یکی از شایع‌ترین علل کم‌پشت شدن ابروهاست. وقتی غده تیروئید بیش‌ازاندازه یا کمتر از حد لازم هورمون تولید کند برخی از فرایندهای طبیعی بدن ازجمله رشد مو متوقف می‌شود.

برداشتن بیش‌ازاندازه ابروها و استفاده بیش‌ازحد از محصولات آرایشی

برداشتن بیش‌ازاندازه ابروها می‌تواند باعث آسیب به آن‌ها شود. از سوی دیگر، استفاده بیش‌ازحد از محصولات آرایشی نیز می‌تواند به ابروها آسیب برساند و رشد آن‌ها را کاهش دهد.

جذام

بیماری هانسن یا جذام توسط باکتری رخ می‌دهد و باعث ایجاد زخم‌هایی در سراسر بدن می‌شود. در بیماری جذام لپروماتوز، علائم شامل ایجاد ضایعات و ریزش مو در سراسر بدن، بی‌حسی و ضعف اندام می‌شود.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب بیش‌ازحد می‌تواند باعث تغییرات فیزیولوژیکی ازجمله کاهش اکسیژن فولیکول‌های مو و نوسان سطح هورمون شود و درنتیجه باعث کم‌پشت شدن ابروها شود.

بارداری و زایمان

بارداری و زایمان می‌تواند هورمون‌ها و سایر جنبه‌های بیوشیمی بدن را تبدیل به یک چرخه کند. این نوسانات ممکن است چرخه رشد موها را به هم بریزد و منجر به ریزش مو شود.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم یک ریزش نابهنجار موهاست که زمانی رخ می‌دهد که چرخه طبیعی رشد مو به دلیل تغییرات هورمونی یا سایر تغییرات بدن مختل شود.

بالا رفتن سن

هم مردان و هم زنان در دهه چهل زندگی، نازک و کم‌پشت شدن موها را تجربه می‌کنند. این مسئله در زنان به دلیل کاهش سطح استروژن و در مردان به دلیل کاهش سطح تستوسترون اتفاق می‌افتد.

شیمی‌درمانی

به‌منظور مبارزه با بیماری سرطان، شیمی‌درمانی به‌گونه‌ای طراحی شده است که سلول‌هایی که به‌سرعت در حال تکثیرند را تعقیب کند. این امر شامل فولیکول‌های مو نیز می‌شود. به همین دلیل، افرادی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند موهایشان به‌صورت دسته‌ای می‌ریزد.

پیشگیری از کم‌پشت شدن ابروها

در برخی مواقع می‌تواند از ریزش ابروها قبل از شروع آن جلوگیری کرد. برای اینکه از کم‌پشت شدن ابروهای خود پیشگیری کنید مهم است در این مورد با پزشک صحبت کنید و در صورت لزوم آزمایش خون بدهید تا مشخص شود آیا دچار کمبودهای تغذیه‌ای هستید یا خیر. از سوی دیگر، لازم است پروتئین بدون چربی، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

علاوه بر این، سعی کنید از راه‌های سالمی برای کاهش استرس و اضطراب خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از مدیتیشن و یوگا کمک بگیرید. همچنین، مهم است که ابروهای خود را بیش‌ازاندازه برندارید، از مواد شیمیایی قوی برای آن‌ها استفاده نکنید و محصولات آرایشی ایمنی را برای ابروهایتان استفاده کنید. لوازم آرایشی مای، محصولات بسیار باکیفیتی هستند که می‌توانید آن‌ها را از سایت نمایندگی برند مای تهیه کنید.

درنهایت، ریزش موی ابرو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که از میان آن‌ها می‌توان به مشکلات غدد درون‌ریز، بیماری‌های خودایمنی و آسیب به ابرو اشاره کرد. اگرچه کم پست شدن ابروها می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد اما شما می‌توانید با مشورت با پزشک از علت ریزش ابروهای خود آگاه شوید و برای درمان آن اقدام کنید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محصولات آرایشی فولیکول های مو بیش ازاندازه ابروهای خود ریزش موی بیش ازحد ریزش مو رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

شما می‌توانید از طریق نور خورشی، د ویتامین D مورد نیاز بدن را تأمین کنید. در برخی از غذا‌ها از جمله روغن ماهی سالمون، کره و تخم‌مرغ نیز ویتامین‎دی به اندازه‌ی کافی وجود دارد. 

بسیاری از ما وقتی به ریزش مو مبتلا می‌شویم به سراغ مکمل‌های آهن و قرص زینک می‌رویم. در حالی که دلیل ریزش مو در همه‌ی افراد یکسان نیست.

یکی از خواص ویتامین D برای بدن، جلوگیری از ریزش مو است.

کمبود این ویتامین، مانع از رشد فولیکول‌های مو می‌شود. زیرا در فولیکول‌های مو تعداد زیادی دریافت‌کننده‌ی ویتامین دی وجود دارد.

این موضوع نشان می‌دهد رشد مو تا حد زیادی به ویتامین دی بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)