Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@18:17:42 GMT

ضرایب سود و هزینه پخش کالاها چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۶۷۶

سازمان حمایت ضرایب سود و هزینه‌های پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی را ابلاغ کرد.

بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در راستای اصلاح ضرایب سود و هزینه‌های پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و جهت اجرای طرح شفاف سازی قیمت و درج قیمت تولیدکننده و درخواست‌های متعدد واصله از سوی عوامل توزیع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جزییات این ابلاغیه به شرح زیر است:

۱ -حداکثر درصد ضرایب سود و هزینه‌های شرکت‌های پخش با هرنوع گستره فعالیت) استانی، منطقه‌ای و سراسری (به صورت یکسان و در قالب پنج گروه کالایی مطابق جدول فوق تعیین شده است.

۲ -حداکثر درصد ضرائب سود و هزینه‌های پخش برای کالا‌هایی که احیانا در جدول فوق ذکر نشده است، معادل سود در نظر گرفته شده برای گروه دوم خواهد بود. در صورت وجود هرگونه درخواستی مبنی بر تغییر گروه اینگونه کالا‌ها موارد می‌بایست به صورت مکتوب به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده تا پس از انجام بررسی، اقدام لازم صورت پذیرد.

۳ -در صورتیکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به تامین کالا به صورت مستقیم از تولیدکنندگان یا واردکنندگان بنمایند متناسب با کاهش هزینه بواسطه حذف واسطه‌های غیر ضرور، حداقل ۳درصد کمتر از مجموع ضرایب توزیع (پخش و خرده فروشی) خواهد بود.

۴ -در مواردی که شرکت‌های پخش اقدام به فروش کالا به عمده فروشان یا شرکت‌های پخش استانی یا منطقه‌ای می‌نمایند مجموع ضریب متعلقه حلقه‌های توزیع تا مرحله خرده فروشی نمی‌تواند از ضریب پخش (هزینه‌ها و سود مصوب پخش) بیشتر باشد.

۵ -فروشگاه‌های مجازی در عرضه کالا به صورت خرده فروشی به مصرف کنندگان همانند موارد لحاظ شده برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌باشند.

۶ -انواع سبزی، صیفی و میوه، حبوبات و … غیر بسته بندی و فله و همچنین کالا‌هایی که از طریق شرکت‌های پخش توزیع نمی‌گردند تابع ضرایب مصوب قبلی مرتبط با خود هستند.

لازم به ذکر است هرگونه افزایش قیمت کالا به بهانه مصوبه ابلاغی ممنوع بوده و حسب بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهارات انجمن‌ها و تشکل‌ای صنعت پخش سراسری، منطقه‌ای و استانی هزینه‌های مربوط در ضرایب اعمالی، قبلا در قیمت کالا لحاظ شده است.

همچنین بر اساس ابلاغیه اتاق اصناف ایران به اتاق‌های اصناف سراسر کشور، نظارت بر ضرایب کالا‌های عرضه شده توسط حلقه‌های تامین و توزیع در دستور کار واحد‌های بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوط قرار خواهد گرفت و در صورت هر گونه تخلف، برخورد قاطع و موثر انجام خواهد شد.

/تهران نیوز

برچسب ها: ضریب سود ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، فروشگاه های زنجیره ای لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qom

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ضریب سود سازمان حمایت از مصرف کنندگان فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه های زنجیره ای سود و هزینه سازمان حمایت مصرف کنندگان شرکت های پخش خرده فروشی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه