Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:38:42 GMT

مهاجران افغان: اجازه خروج از اوکراین را نداریم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۹۶۰

مهاجران افغان: اجازه خروج از اوکراین را نداریم

شماری از مهاجرین افغان که پس از تسلط طالبان بر افغانستان توسط آمریکا به اوکراین منتقل شده بودند، می‌گویند که نیروهای مرزی اوکراین مانع خروج آن‌ها از این کشور شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از مهاجران افغان که در جریان عملیات تخلیه کابل توسط آمریکا به اوکراین انتقال داده شده بودند، اظهار کردند که نیروهای مرزی اوکراین مانع خروج آن‌ها از این کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسیب الله نوری» یکی از مهاجرین افغان در اوکراین در این باره گفت که پس از انتقال به کمپ پناهجویان، مقامات اوکراینی گذرنامه‌های آن‌ها را گرفته و در عوض سندی به آن‌ها داده‌اند تا بتوانند در داخل اوکراین از آن استفاده کنند.

وی افزود که در پی بحران اوکراین تلاش داشت بدون گذرنامه به اسلواکی و لهستان پناه ببرد اما نیروهای مرزی اوکراین به او اجازه خروج ندادند.

بلاروس یک سرپناه موقت برای مهاجرین در مرز ایجاد کردبرزخ «وعده‌های آمریکا» و سرنوشت نامعلوم پناهجویان افغانادامه اعتراضات پناهجویان افغان علیه آمریکا

نوری به «صدای آمریکا» گفت: کسانی که گذرنامه اوکراینی داشتند به آن‌ها اجازه خروج داده می‌شد، ولی با اسنادی که از سوی دولت اوکراین به افغان‌ها داده شده به آن‌ها اجاز عبور داده نمی‌شود. گذرنامه‌های همه ما نزد مقامات اوکراینی است و در عوض به ما یک کارت شش ماهه داده شده است.

وی افزود که براساس مدارکی که اوکراین به مهاجرین داده‌اند، آن‌ها می‌توانند تا شش ماه خواستار خروج یا پذیرفتن شهروندی اوکراین شوند و در صورتی که افغان‌ها نخواهند شهروندی اوکراین را بپذیرند، این کشور گذرنامه‌های آن‌ها را با یک ماه روادید اقامات مسترد می‌کند و پس از گذشت یک ماه باید اوکراین را ترک کنند.

این مهاجر افغان همچنین اظهارداشت که با تشدید بحران در اوکراین اکنون عملی شدن این روند امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار افغانستان اوکراین اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی

پاکستان مهلت اعتبار کارت ویژه مهاجرین افغانستانی (POR) را تا دهم ماه تیر تمدید کرد.

پناهجویان با تمدید مهلت این کارت می‌توانند به آموزش، خدمات بانکی و مرااقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این درحالی است که دولت اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج مهاجرین را از دو هفته قبل آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی