Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نحوه اظهارنظر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی را توضیح داد. محسن زنگنه نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه در اخطار قانون اساسی، بیان کرد: یکی از بهترین قوانینی که در مجلس یازدهم مصوب شد قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار است که این شورا ایرادی هم بر این مصوبه مجلس نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام چند ایراد به ماده یک طرح مذکور گرفته است. براساس ماده ۷ مقررات عالی نظارت بر حسن اجرا آمده است پس از اینکه موارد به هیات اعلام می‌شود کمیسیون مربوطه موارد را به مجمع اعلام می‌کند، اگر مجمع مغایرت و یا عدم انطباق را پذیرفت نمایندگان مجمع موارد مذکور را در کمیسیون‌های ذیربط مجلس مطرح می‌کنند.

نماینده تربت‌جام در مجلس ادامه داد:در نهایت شورای نگهبان باید اعلام نظر کند، اما متاسفانه هیات عالی نظارت بدون اینکه از نمایندگان کمیسیون جهش تولید دعوت کند و بعد از اعتراض به رویه هیات نظارت، نماینده مجلس در جلسه حاضر شد، اما متاسفانه نتوانست مسائل را مطرح کند و در نهایت هیات عالی نظارت این قانون را مغایر دانست و مجلس با نامه هیات عالی روبرو شده است.

زنگنه تصریح کرد: انتظار داریم هیات رئیسه مجلس وظایف و اختیارات هیات عالی نظارت را به گونه‌ای تدبیر کند که جایگاه مجلس و شورای نگهبان خدشه دار نشود و قوانین بسیار خوب با این سد مواجه نشود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده تربت‌جام، بیان کرد:هیات عالی نظارت نمی‌تواند مصوبه‌ای را لغو کند بلکه باید نظر خود مبنی بر نظارت بر سیاست‌های کلی را به شورای نگهبان اعلام کند و شورا نظر را به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس پیگیری کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نظارت نظارت بانک مرکزی نظارت بانکی نظارت ها عالی نظارت بر حسن هیات عالی نظارت سیاست های کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام

معاون آبخیرداری اداره‌کل منابع طبیعی استان ایلام از اختصاص ۵۹میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت جامع آبخیز (حوزه سد میمه) و تملک دارایی به این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ایرج عالی صبح امروز، سه شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 59 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی به استان ایلام در سال جاری اظهار داشت: این میزان اعتبار 32 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، 15 میلیارد تومان استانی، 5 میلیارد تومان مدیریت جامع و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی استان است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام با اشاره به انجام کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح 63 حوزه شامل 650 هزار هکتار(نزدیک به 34 درصد از مساحت کل استان) افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

عالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری است، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدررفت آب‌های روان، تغذیه و احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی به تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور، استانداری ایلام و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سطح 511 هزار هکتار از مناطق مطالعه شده در کل استان طی یک دوره 3 ساله (از سال 1402 تا سال 1405) طرح‌های آبخیزداری با اعتبار 17 هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود که قرار است اعتبارات مورد نیاز در این قرارداد از محل مولدسازی و تهاتر نفت تامین و تخصیص داده شود.

معاون آبخیزداری استان ایلام به اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهم‌ترین برنامه‌های موفق پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و مخاطرات ناشی از جاری شدن سیل‌های مخرب در مناطق شهری و روستایی است.

عالی در ادامه گفت: با توجه به تغییرات و شرایط اقلیمی اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم‌ترین راهکار عملی و موثر، برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی است.

وی در پایان به برنامه‌های سال جاری در این حوزه اشاره داشت و گفت:اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله عملیات خاکی ذخیره نزولات و پخش سیلاب در مناطق مستعد و بالادست اراضی کشاورزی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و نیز با اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی پارک آبخیز حوزه شهر دهلران ایجاد پارک آبخیز از جمله این  برنامه‌هاست که در شهرستان دهلران جانمایی و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس