Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:04:33 GMT

حملات سایبری گسترده و شدید به روسیه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۳۳۷۶

حملات سایبری گسترده و شدید به روسیه

به گزارش جماران، روسیه در پی حمله نظامی به اوکراین شاهد شدیدترین حملات سایبری است.

در بیانیه رسمى شرکت راه آهن روسیه آمده است وب سایت رسمی این شرکت در معرض حملات جدی قرار دارد و انتظار ایجاد اختلال در برنامه های حمل و نقل و گشت و گذار مى رود. این شرکت  با اشاره به اینکه اپلیکیشن رسمی موبایل این شرکت برای «راه آهن روسیه» همچنان کار می کند، از مسافران قطار خواست تا از کانال های فروش دیگر برای خرید بلیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت خاطرنشان کرد: در تلاش است تا با افزایش تعداد دفاتر فروش بلیط در ایستگاه ها، از اثرات حملات سایبری جلوگیری شود و امکان خرید بلیط برای همه مسافران فراهم شود.

گروه نت‌بلاکس نیز که سطح دسترسی به اینترنت در سطح جهان را رصد می‌کند روز شنبه اعلام کرد که پایگاه‌های اینترنتی شماری از نهادهای دولتی روسیه از جمله کرملین و دوما (مجلس سفلی فدراسیون روسیه) از دسترس خارج شده است.

شایان ذکر است گروهی از هکر‌های ناشناس با عنوان "انانیمس" در پیامی توئیتری دولت روسیه را تهدید کردند حملات سایبری گسترده را علیه دولت مسکو انجام خواهند داد.

این گروه از هکر‌ها به بخش‌هایی از وب سایت‌های دولتی روسیه آسیب زدند و برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی وابسته به دولت از جمله راشاتودی را برای ساعاتی از کار انداختند.

این گروه روز گذشته اعلام کرد مدارک و اسناد هک شده از سایت وزارت دفاع روسیه را فاش خواهند کرد. این حمله تنها ساعاتی پس از این اتفاق افتاد که یگور آشف، یکی از بنیانگذاران یک شرکت امنیت سایبری مستقر در کیف به رسانه‌های خبری گفت: یک مقام ارشد دولتی از اوکراین از من خواسته تا برای مقابله با روسیه از هکر‌ها کمک بگیرم.

وی تاکید کرد: وزارت دفاع اوکراین به دنبال استفاده از یک سری هکر‌های تهاجمی و تدافعی در جنگ علیه این کشور است.

در مقابل برخی گروه‌های هکری دیگر در فراخوانی اعلام کردند از دولت روسیه حمایت خواهند کرد و اجازه ورود هکر‌ها به پایگاه‌های اطلاعاتی مسکو را نخواهند داد.

گروه هکری "کونتی" ضمن اعلام حمایت‌های همه جانبه این گروه از دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر هر نهاد و هر گروه هکری بخواهد به علیه روسیه هر گونه جنگ سایبری راه بیاندازد ما با تمام قوا و امکاناتمان مقابل آن‌ها می‌ایستیم و به زیرساخت‌های حیانی آن‌ها ضربات جبران ناپذیری خواهیم زد.

بسیاری این پاسخ را در واکنش به گزارش برخی رسانه‌های خبری مبنی بر اینکه دولت بایدن به دنبال راهی برای ضربه زدن سایبری به روسیه است می‌دانند. برخی منابع خبری در روز‌های اخیر اعلام کرده اند جو بایدن به دنبال گزینه‌هایی برای سازمان دهی حملات سایبری برای از بین بردن برخی زیرساخت‌های حیاتی روسیه است.

کاخ سفید روز گذشته به شدت این گزارش‌های خبری را تکذیب کرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حملات سایبری اوكراين راه آهن روسیه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حملات سایبری هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه