Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  آقای سیدقاسم ناظمی گفت : جغرافیای فرهنگی ایران و زبان فارسی بسیار فراخ‌تر از مرز‌های جغرافیایی کنونی است و آنچه که به زبان نغز و پرمغز فارسی سروده شده است، محصول تفکرات و تولید محتوا توسط حکما و اندیشمندانی است که اگر چه اکنون زادگاه و مدفن ان‌ها در دسترس نیست، اما روح حاکم بر آثار آنها، تمام و کمال ایرانی و مبتنی‌بر این فرهنگ شاخص و وزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر خود فرض می‌داند ضمن صیانت از عظمت مفاخر ایرانی برخی از آنان را نیز از حلقه و دایره غربت به درآورده و تفکرات و فضایل اخلاقی و انسانی جاری در آثار آن‌ها را به جهانیان عرضه کند.

برنامه‌هایی که در۲۱ اسفند ماه آغاز و عرضه می‌شوند، علاوه بر یک هفته تعیین شده، از سوی ستاد ملی بزرگداشت نظامی گنجه‌ای تا پایان اردیبهشت ماه تداوم دارند و پیش از این نیز با مشارکت رادیو فرهنگ و با حضور اساتید بنام و برجسته نظامی شناس و نظامی پژوه آغاز به کار کرده‌اند.

سه رویکرد برای این برنامه مد نظر قرار گرفته شده است که رویکرد رسانه‌ای با استفاده از رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و صداوسیما از اهم آن به شمار می‌رود که این رویکرد می‌تواند با کلیه‌ی مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر ارتباطی مستقیم و اثر گذار داشته باشد.

در حوزه‌ی تخصصی و دانشگاهی، چون رویکرد و جامعه مخاطب اختصاص به نخبگان دارد، از کلیه دانشگاه‌های استان انتظار می‌رود با فراخوان اعضای هیات علمی در دانشکده‌های ادبیات و پای کار آوردن دانشجویان و انجمن‌های ادبی دانشگاه‌ها در ایجاد فضای تخصصی گفتمان در قالب وبینار و فراهم شدن فضا در صورت رفع محدودیت‌های کرونایی، به صورت حضوری به تولید محتوا و ایجاد موج ادبی-فرهنگی بپردازند که دانشگاه هنر نیز با رویکرد هنر‌های تجسمی و نگاره‌ها می‌توانند ورود خوب و ارزشمندی در این حوزه داشته باشند.

با هماهنگی‌هایی که با نهاد کتابخانه انجام شده، با توجه به وجود نسخ خطی متعدد از آثار نظامی و فراهم آمدن مجموعه‌ای از آثار منتشر شده در حوزه این حکیم عالیقدر، امکان برگزاری نمایشگاه و بازدید علاقمندان و شرکت کنندگان در همایش‌ها نیز از این مجموعه‌ها فراهم شده است.

استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های ادبی در کلیه شهرستان‌های استان، استفاده از دبیران ادبیات با برگزاری همایش مستقل، استفاده از شبکه شاد برای دخیل کردن دانش آموزان با توجه به اینکه مسابقه سراسری انشا نویسی نیز در سطح کشور برگزار خواهد شد، اختصاص زنگ ویژه نظامی شناسی و ... نیز با مشارکت آموزش و پرورش استان مقدور خواهد شد که از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری