Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@21:26:35 GMT

حاشیه‌های تعدیل نیرو در شهرداری اردل

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۴۶۸۲

حاشیه‌های تعدیل نیرو در شهرداری اردل

چند روز گذشته در فضای مجازی از یک درگیری در شهرداری اردل سخن به میان آمد؛ شهرداری دلیل آن را اصلاح ساختار مدیریت سازمان عنوان کرد و نیروهای تعدیل شده نیز دلایلی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه سازمان‌ها موظف هستند با اعمال تغییرات سریع در محیط، ساختار و گردش کار خود را قابل انعطاف کرده و شرایطی را ایجاد کنند تا مقررات، تدابیر و روش‌های اصولی‌تری برای فائق آمدن بر شرایط جدید و دستیابی به اهداف سازمان وضع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقا و پویایی سازمان منوط به تعدیل و بازنگری در نحوه انجام فعالیت‌ها، وظایف و نیروی انسانی آن بوده و به منظور حضوری مؤثر لحاظ کردن این مفاهیم در روند حرکت رو به رشد سازمان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. بسیاری از سازمان‌ها و نهادها در نقاط مختلف دنیا به دلیل بحران اقتصادی و الزام سازمان‌ها به کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی، به برون‌سپاری برخی وظایف خود اقدام می‌کنند. با برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان دیگر نیازی به افرادی که قبلاً آن وظایف را انجام می‌داده‌اند، نیست؛ لذا سازمان ناچار به تعدیل نیروی انسانی است.

گسترده بودن بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی در چارچوب فعالیت‌های اقتصادی یک کشور در بیشتر کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته مشاهده شده و موجب بروز مسائل و مشکلات زیادی می‌شود، به طور مثال گسترده بودن بخش دولتی موجب افزایش روزافزون و بیش از حد هزینه‌های دولتی به خصوص هزینه‌های جاری است که امکان تمرکز بر فعالیت‌های زیربنایی و ساختار اقتصادی را کاهش می‌دهد، از دیگر مشکلات می‌توان به کسری بودجه حاصل از فزونی هزینه‌ها بر درآمدها اشاره کرد که به طور مزمن بر اقتصاد سایه افکنده و هر ساله شاهد آن هستیم.

تشکیلات عریض و طویل یک ارگان موجب بیکاری پنهان ناشی از افزایش نیروی انسانی ناکارآمد در دستگاه‌ها برای یک واحد کار مشخص می‌شود که نتیجه‌ای جز کاهش بازدهی نهایی هر فرد و کارایی کل دستگاه ندارد، افزایش تورم به دلیل کاهش بهره‌وری دستگاه‌ها از دیگر نتایج منفی بزرگ بودن این بخش است.

چند روز گذشته در فضای مجازی از درگیری در شهرداری اردل سخن به میان آمد که شهرداری دلیل آن را اصلاح ساختار مدیریت در این شهرداری پس از سال‌ها عنوان کرد؛ نیروهای تعدیل شده نیز دلایل قابل قبولی ارائه کردند، از جمله یک پاکبان ۵۴ ساله که با نداشتن امنیت شغلی اکنون امنیت و آسایش خانواده‌اش در شرایط اقتصادی سخت کشور در معرض تهدید قرار گرفته است.

درست است که اصلاح ساختارهای نامناسب برای ارتقای شهر و حرکت به سمت توسعه ضرورت دارد و انجام ندادن این اقدام آینده شهر را با بحران مواجه می‌کند، اما نباید در این بین افرادی که سال‌ها سابقه کار دارند و تخصص و توان یا سن و سال کافی برای ورود به شغل دیگری را ندارد، نادیده گرفت؛ لذا برای ایجاد تحول باید تمام جوانب امور را در نظر داشت تا ایجاد تحول در یک سازمان با کمترین آسیب به خصوص برای کارکنان آن سازمان همراه باشد.

باقری، یکی از نیروهای تعدیل شده خدمات شهری شهرداری اردل در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: حدود ۱۷ سال در بخش خدمات شهری شهرداری کار کردم اما اکنون اخراج شده‌ام و کسی به داد ما نمی‌رسد.

وی می‌افزاید: شهردار و مابقی مسئولان فرقی بین من و کسی که سابقه کمتری از من دارد، قائل نشده‌اند. او را نگه داشته و مرا را اخراج کردند. تنها دلیلی که شنیدیم این بود که ما نیازی به این نیروها نداریم؛ این در شرایطی اتفاق افتاده که من ۵۴ سال دارم. حق و حقوق باقی مانده مرا ندادند و از اول آذرماه امسال دیگر سر کار نرفتم. اکنون بیکار هستم. با این سن و سال کجا می‌توانم سرکار بروم؟

باقری ادامه می‌دهد: شهرداری دلایل زیادی برای انجام این کار به ما کارگران اعلام کرد، اما من کجا می‌توانم سراغ کار بروم؟ اصلاً کسی دیگر برای کار مرا جذب نمی‌کند. می‌خواهم بازنشسته شوم یا حداقل کار دیگری به من بدهند که بتوانم مخارج زندگی را تأمین کنم.

ذوالفقار یوسفی، شهردار شهر اردل با بیان اینکه ماجرای درگیری در شهرداری صحت ندارد، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: من تمام فعالیتم از ابتدا در شهرداری بوده و مراحل مدیریتی را گام به گام طی کرده‌ام، تحصیلاتم علمی بوده به این شکل که دو مدرک کارشناسی شهرسازی و عمران و یک مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری دارم و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکتری در همین رشته هستم.

وی با بیان اینکه در شهرداری‌های ناغان، وردنجان و دشتک کار کردم و در این زمینه تجربه دارم، می‌افزاید: سیاست مدیریتی من مبارزه با فساد و اصلاح ساختار بوده متأسفانه شهرداری اردل بعد از ۴۰ سال دارای شهرداری غیربومی شده است در گذشته با باند، رانت و فامیل بودن در شهرداری سیستم مدیریتی اداره می‌شد.

یوسفی تاکید می‌کند: برنامه ریزی باید براساس وضع موجود باشد، سیستم مدیریتی من عدم تعارف با افراد است برای یک نیرو باید کار تعریف شده باشد و برابر با آن بتواند حقوق خود را درآورد اما در گذشته این گونه نبود؛ باید با اقتدار کار کرد کما اینکه در فضاهای بومی کار کردن سختی دیگری دارد زیرا تمام ساکنان شهر با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.

وی خاطرنشان می‌کند: با کسی دشمنی نداریم اما بالاخره باید امور اصلاح شود با تعدیل این نیروها سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرداری صرفه جویی هزینه صورت می‌گیرد در حالی که قبل از این بیشتر اعتبارات برای نیروهای مازاد صرف می‌شد و مابقی امور معطل می‌ماند پس باید به سمت کاهش هزینه و افزایش درآمد حرکت کنیم تا کار عمرانی و تولید درآمد شکل گیرد و برای مردم قدم برداریم.

یوسفی تصریح می‌کند: در مدت سه ماه فعالیتم در شهرداری اردل بیش از ۲۰ میلیارد تومان در محاکم قضائی از شهرداری دفاع شد و این اعتبارات به شهرداری برگشت؛ سیاست ما شفاف سازی، خدمات صادقانه و شیشه‌ای بودن ساختمان شهرداری است.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف نیرویی که سنی از او گذشته و امکان جذب او در جای دیگری نیست، چه می‌شود؟، می‌گوید: اگر در آینده نیروی فصلی خواستیم اولویت با همین افراد تعدیل شده است ما در سیستم اداری هم تعدیل نیرو داشتیم لذا کارایی، توانمندی و کیفیت کار برای ما مهم است، هدف ما با اقتدار کار کردن است اکر این نباشد راهی از پیش نمی‌بریم.

یوسفی می‌گوید: افرادی به دلیل تعدیل نیروها خیلی من را تخریب کردند اما این سبک مدیریت به تازگی در شهرداری اردل اجرا شده است و این گونه نیست که افراد دیگری با نسبت فامیلی و آشنایی جذب شوند قوانین برای همه یکسان است.

کد خبر 557987

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران چهارمحال و بختیاری شهرداری اردل شهر اردل تعدیل نیروی انسانی اصلاح ساختار شهرداری مدیریت شهری نزاع و درگیری شهردار اردل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اردل اصلاح ساختار فعالیت ها تعدیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورد و اگر عرضه ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند.

به گزارش مشرق، عبدالله ویسی در نشست خبری پس از تساوی خارج از خانه فولاد مقابل آلومینیوم اظهار داشت: مقابل تیمی بازی کردیم که هفته‌های گذشته با نشاط و شاداب بازی کرد و نمونه بارز عملکردش مقابل پرسپولیس بود که دو بار عقب افتاد، اما پیروز شد. ما می‌دانستیم از بازی امروز چه می‌خواهیم. بازی پراسترس و پرتنش برای ما بود، اما بسیار مسلط بودیم و شایسته بازی کردیم. تمام نقاط قوت آلومینیوم را پوشش دادیم و به گل رسیدیم و می‌توانستیم گل‌های دیگری هم بزنیم. حتی در شروع نیمه دوم هم می‌توانستیم گلزنی کنیم، اما تمرکز تیم به‌هم خورد و گل خوردیم. می‌خواستیم نبازیم و برنده هم باشیم، اما نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم.

وی ادامه داد: آدم حرص می‌خورد از اینکه برخی مواقع می‌گوییم ورزش سلامت و سالم است و پاکی دارد. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورند و اگر عرضه ندارند، من می‌گویم که شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند. حفاظت اطلاعات کشور ما بسیار قوی است. بیایند و بازی‌ها را رصد کنند و اجازه ندهند حق کسی خورده شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: ما جلوی دوربین به یک شکل دیگر حرف می‌زنیم و بازی‌مان یک‌جور دیگر در می‌آید. این بسیار حساس و به نوعی حق‌خوری است و ظلم به فوتبال. از کمیته اخلاق و انضباطی و فدراسیون فوتبال انتظار داریم که بیایند و بازی‌ها را رصد کنند. اینکه خودمان را به آن راه بزنیم و هر اتفاقی بیفتد، آن سر قضیه است که هم شما، هم من و تمام فوتبالیست‌ها و آدم‌ها می‌دانند. جلوی دوربین و میکروفون‌ها یک حرف دیگر می‌زنیم و پشت آن، کارهای دیگری انجام می‌دهیم. لطفاً جمع کنید و نگذارید حق کسی خورده شود؛ هم در قهرمانی و هم سقوط تیم و در همه لیگ‌ها.

ویسی راجع به اینکه اطراف تیم فولاد حواشی وجود دارد، گفت: ما نجاست فوتبال را ول کرده‌ایم و برای تیمی حاشیه درست می‌کنیم که نماد فوتبال ایران است. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد. اینکه برای استقلال خوزستان، صنعت نفت و فولاد حاشیه درست می‌کنند، این ظلم است. بچه علی پروین فوتبالیست شد، اما او را به دلیل اینکه فرزند پروین است، خراب کردند. بچه ناصر حجازی هم فوتبالیست شد، اما او را نیز به همین دلیل له کردند. بچه افشاریان داور است، می‌گویند داور است. خب چه کاره باید شود؟ شغل پدرش بوده است.

وی تصریح کرد: می‌گویند فرزند فلان سردار در فولاد است. من نه سیاسی‌ام و نه کاری به این مسائل دارم. خب بچه سردار است و از ۵ سالگی در تیم‌های مختلف فولاد بوده و حالا به بزرگسالان رسیده است. آن زمان پدرش سرباز بود، از کجا می‌دانست که پدرش سردار می‌شود؟ من نه از کسی طرفداری می‌کنم و نه می‌خواهم حق کسی ضایع شود، ولی تیم را به حاشیه نبریم. مگر او گناه کرده که پدرش سردار است؟ پسر من هم می‌خواست فوتبالیست شود، اما آنقدر گفتند که ویسی برای پسرش پارتی بازی می‌کند که حالا بیکار در خوزستان می‌گردد. برای چه باید این حرف‌ها را بزنیم؟ برای چه حاشیه درست می‌کنید؟ حالا فرزند سردار باید بمیرد؟ اگر رئیس دانشگاه می‌شد، می‌گفتند بچه سردار بوده است. اگر دکتر می‌شد، باز هم همین را می‌گفتند. اینها زشت است و خوب نیست.

وی در پایان گفت: می‌گفتند تاج اصفهانی است و می‌خواهند سپاهان قهرمان شود. پس قهرمانی سپاهان کجاست؟ هشت سال است که حق سپاهان خورده شده. خودمان را به آن راه نزنیم. همه می‌دانند که در تیم‌ها چه کار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟