Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت یک ماه و نیم از پایان دوره ریاست قبلی فدراسیون بسکتبال قرار است مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس چهار سال آینده این فدراسیون روز دوشنبه برگزار شود. این چهارمین زمانی است که برای برگزاری این مجمع مصوب شده است در حالی که تشکیل مجمع در سه زمان مقرر قبلی وقتی منتفی شد که فاصله زمانی زیادی تا آن باقی نمانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مجمع بدون رئیس!

ابتدا قرار بود انتخابات فدراسیون بسکتبال ۱۹ دی ماه برگزار شود در حالی که ریاست رامین طباطبایی رئیس وقت این فدراسیون ۲۳ دی ماه به پایان می رسید. اگر این اتفاق می افتاد مدیریت فدراسیون بسکتبال پیش از ورود به دوره سرپرستی تعیین تکلیف می شد اما در فاصله چهار روز مانده به زمان برگزاری مجمع - در این تاریخ- بدون ذکر هیچ دلیل موجهی خبر از لغو انتخابات و موکول شدن آن به زمان دیگر داده شد.

این زمان جدید ۶ بهمن ماه بود اما دقیقا ۴۸ ساعت قبل از آن تصمیم به لغو دوباره مجمع و موکول شدنش به ۲۰ بهمن ماه گرفته شد اما در فاصله زمانی یک روز مانده به این تاریخ بازهم تشکیل مجمع منتفی شد.

«اعلام دفتر امور مشترک فدراسیون ها»، «فراهم نبودن شرایط مورد نیاز» و «قرار گرفتن کشور در اوج پیک ششم کرونا و در خواست برخی اعضای مجمع» توجیهاتی بود که با استناد به آنها مجمع انتخابی فدراسیون بسکتبال در سه زمان مقرر قبلی به نتیجه نرسید و تعیین تکلیف بسکتبال و ریاست آن به ۹ اسفندماه موکول شود.

بدین ترتیب فردا دوشنبه روز موعد برای اهالی بسکتبال و تعیین رئیس جدید آنهاست البته اگر بازهم بهانه تراشی ها و رایزنی ها دست به دست هم ندهد تا منجر به لغو لحظه آخری مجمع انتخاباتی شود. اعضای مجمع بسکتبال هم دعوتنامه حضور در آن را هفته گذشته دریافت کرده اند، البته این دعوتنامه برای تشکیل مجمع در سه زمان قبلی هم در اختیار اعضا قرار گرفته بود اما اینبار آنها در شرایطی به تهران فراخوانده شده اند که فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده شکل رسمی به خود گرفته است و حتی از آنها برای حضور در تالار آزادی و تماشای دیدارهای تیم ملی هم دعوت شد.

بر این اساس کرم احمدیان، شاپور یاوری، جواد داوری و حمید عباسی کاندیداهایی هستند که تا به امروز مجوز حضور در انتخابات روز دوشنبه به عنوان کاندیدای ریاست بسکتبال را گرفته اند و این یعنی غیبت رامین طباطبایی؛ کاندیدایی که رد پای او در تعویق سه باره مجمع دیده می شد و در نهایت هم خیلی دقیق اعلام نشد عدم تایید صلاحیت باعث کنار رفتنش از انتخابات شد یا انصرافش اما آنچه مسلم است تا به امروز رئیس چهار سال گذشته فدراسیون بسکتبال در انتخابات فردا حضور ندارد.

رامین طباطبایی رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال در مجمع انتخاباتی این فدراسیون حضور ندارد

رقابت مدیران و ملی پوشان دیروز برای صندلی امروز

به گزارش خبرنگار مهر، چهار کاندیدایی که از دو مرحله تایید صلاحیت برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال عبور کرده اند خود از اهالی این رشته هستند که در میان آنها شاپور یاوری سابقه مدیریتی بیشتری نسبت به سه نفر دیگر دارد. یاوری سال ها به عنوان مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در لیگ برتر تیمداری کرد و قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی آسیا را با تیم بسکتبال این باشگاه به دست آورد. وی امروز به عنوان عضو هیات رئیسه صنایع پتروشیمی ماهشهر کاندیدای ریاست بسکتبال شده است و به نظر می رسد از کاندیداهای خوش شانس هم باشد.

البته جواد داوری هم کاندیدای کم شانسی در انتخابات بسکتبال نیست، چهره کاملا بسکتبالی که سال ها برای تیم های ملی و باشگاهی بازی کرد و حتی با نسل طلایی بسکتبال حضور در المپیک و قهرمانی آسیا را هم تجربه کرد. داوری امروز به عنوان رئیس هیات بسکتبال استان اصفهان مهیای ورود به انتخابات شده است.

کرم احمدیان هم از ملی پوشان پیشین بسکتبال است که پس از کنار گذاشتن بازیگری وارد عرصه مربیگری شد و امروز ریاست هیات استان کرمانشاه را بر عهده دارد. در کارنامه عباسی هم فعالیت های بسکتبالی به عنوان داور دیده می شود.

در هر صورت اگر بهانه جدیدی رو نشود، اعضای مجمع از سفر به تهران عذرخواهی نکنند، رایزنی جدیدی انجام نشود و ... روز دوشنبه از میان یکی از این کاندیداها رئیس جدید فدراسیون بسکتبال انتخاب خواهد شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال از ساعت ۱۰ به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در آکادمی ملی المپیک آغاز می شود.

کد خبر 5434026

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال مجمع انتخابات رامین طباطبایی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز والیبال لیگ برتر والیبال مهدی طارمی جام تختی یحیی گل محمدی سیاوش یزدانی فرهاد مجیدی لیگ اروپا کشتی فرنگی فدراسیون بسکتبال مجمع انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشستی خبری، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری دور دوم انتخابات، گفت : در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال گذشته برگزار شد، از شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، منتخبین مردم در پنج حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شد. 

وی افزود: شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات آقای محمد رشیدی با کسب حد نصاب آراء به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و برای دو کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات چهار کاندیدا که بیشترین آراء را کسب کرده بودند، رقابت خواهند داشت. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه برای این دور از انتخابات نیز همان تعداد شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه مستقر خواهد شد، گفت: تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی شامل ۵۴۵ شعبه شهری و ۱۰۰ شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در نظر گرفته شده است. 

وی تاکید کرد: طبق اختیارات وزارت کشور به استان‌ها برای دور دوم انتخابات می‌توانیم حدود ۳۰ درصد از تعداد شعب اخذ رأی را کاهش دهیم، اما ما همان تعداد شعبه اخذ رای را برای دور دوم در نظر گرفته‌ایم. 

شعبانی با بیان اینکه براساس ابلاغ وزارت کشور فرآیند برگزاری انتخابات در دور دوم انتخابات در کرمانشاه کاملا الکترونیکی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دور اول انتخابات تنها مرحله احراز هویت الکترونیکی بود، اما برای دور دوم انتخابات بخش اخذ رای هم الکترونیکی است. 

وی تاکید کرد: ۱۲۰۰ کاربر شعب اخذ رأی در حال فراگیری و یادگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای هستند. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی بگونه‌ای طراحی شده‌اند که هر فردی با هر سطح سوادی می‌تواند براحتی از طریق آن رأی دهد. 

وی ادامه داد: برای چهار کاندیدای این انتخابات چهار کد به ترتیب حروف الفبا -جهانبخش امینی کد ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه کد ۲۲، فضل الله رنجبر کد ۳۳ و عبدالرضا مصری کد ۴۴ - در نظر گرفته شده و هنگامی که رای دهنده کد کاندیدای مورد نظر خود را وارد می‌کند، تصویر کاندیدا روی صفحه ظاهر می‌شود و بعد رای خود را ثبت می‌کند. 

به گفته این مسئول، برای کسانی هم که می‌خواهند رای خود را سفید به صندوق بیاندازند، گزینه رای سفید تعبیه شده است. 

وی یادآورشد: با توجه به حساسیت و رقابت شدیدی که در این دور از انتخابات وجود دارد، برنامه‌ریزی شده انتخابات را با دقت بیشتری برگزار کرده و تغییراتی در عوامل اجرایی بوجود آید.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌تواند ۲۰۰ نماینده پای صندوق‌های رای داشته باشند، یعنی هر کاندیدا برای سه صندوق رای می‌تواند یک نماینده مستقر کند. 

وی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز گفت: کسانی در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی بدهند که در دور اول انتخابات در هیچ حوزه‌ای رأی نداده‌اند و یا اینکه در همین حوزه انتخابیه کرمانشاه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند. 

به گفته این مسئول، رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج مدارک هویتی شامل شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت رأی دهند. 

وی یادآورشد: در انتخابات دور اول ۹۲ درصد از رأی دهندگان با استفاده از کارت ملی خود توانستند رای دهند. 

معاون استانداری کرمانشاه در خصوص زمان شروع و پایان تبلیغات کاندیدا‌ها هم گفت: کاندید‌ها می‌توانند از بامداد روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت تبلیغات خود را به مدت یک هفته شروع کنند. 

وی با بیان اینکه در این مرحله از انتخابات به دلیل کاهش تعداد کاندیدا‌ها شبکه‌های تلویزیونی تبلیغاتی راه اندازی نمی‌شود، عنوان کرد: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه زاگرس به معرفی خود بپردازند و سه دور نیز مناظرات انتخاباتی خواهیم داشت. 

شعبانی در خصوص مدت زمان پیش‌بینی شده برای شمارش آراء نیز گفت: باتوجه به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات، دیگر شمارش آراء را نخواهیم داشت و پس از پایان زمان رای گیری با جدا کردن حافظه دستگاه الکترونیکی و تنظیم صورتجلسه، تعداد آراء هرکدام از کاندیدا‌ها در همان لحظه مشخص خواهد شد و احتمالا در همان ساعات اولیه پس از پایان رای گیری نتایج انتخابات اعلام می‌شود. 

وی اعلام کرد: فرآیند شروع رای گیری از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا خواهد داشت و در صورتی که استقبال بالا باشد، احتمال تمدید زمان برگزاری انتخابات وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند