Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات جاری در وین تاکید کرد: همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم.به دنبال توافق خوب در چارچوب منافع ملی و رعایت خطوط قرمز خود هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با مرور تلاش‌های فراوان همه طرف‌ها تاکید کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات جدی از سوی همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های آقایان جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات و انریکه مورا مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که انتخاب قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم عبور از خطوط قرمز خود است.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول یک توافق خوب، بر لزوم اخذ تصمیم سیاسی توسط طرف مقابل تاکید کرد و افزود ایران به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است.
امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین تاکید کردند که مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده و همه طرفها بخش عمده مسیر را بخوبی طی کرده اند .
امیرعبداللهیان در پایان افزود، برخی موضوعات مهم باقیمانده در صورت رویکرد واقع بینانه طرف غربی قابل حل و رسیدن به توافق نهایی است

برگزاری جلسه پیرامون مذاکرات وین با حضور رهبر انقلاب کذب است
خبرهای منتشر شده درخصوص برگزاری جلسه در حضور رهبر معظم انقلاب برای بررسی روند مذاکرات وین واقعیت نداشته و تنها از جنس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.
 نورنیوز در این باره نوشت: متاسفانه طی روزهای گذشته تاکنون حجم زیادی از اخبار غیر موثق پیرامون موضوع مذاکرات وین در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که عموما خلاف واقع بوده است.
در همین راستا؛ خبرهای منتشر شده درخصوص برگزاری جلسه در حضور رهبر معظم انقلاب برای بررسی روند مذاکرات وین واقعیت نداشته و تنها از جنس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.
مذاکرات وین یکی از پرونده‌های امنیت ملی است که از ابتدای آن بر اساس رویه‌های جاری از سوی نهادهای ذی‌ربط هدایت، مدیریت و اجرا شده و هرگونه تصمیم‌گیری پیرامون آن نیز در همین مسیر ادامه خواهد داشت.
بدیهی است اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده همچون گذشته در زمان‌های لازم توسط مسئولین پرونده و نهادهای مربوطه انجام می‌شود.

جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته ای
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از هیئت رئیسه خواست که جلسه مجلس برای بررسی تحولات اوکراین و موضوعات هسته ای به صورت غیرعلنی تشکیل شود.
 محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه و در خلال بررسی جزئیات بودجه 1401 در تذکری گفت: در حال حاضر موضوعات منطقه ای و هسته ای و بحث اوکراین در حال اتفاق است که باید در بازه زمان کوتاهی درباره آن تصمیم گیری شود. بر همین اساس تعدادی از نمایندگان در نامه ای به هیئت رئیسه خواستار تشکیل جلسه ای غیرعلنی برای رسیدگی به این موضوعات شدند.
وی توضیح داد: این مسائل دارای اهمیت زیادی است. انتظار می رود که حداقل یک تا یک ساعت و نیم از وقت مجلس به صورت غیرعلنی برای بررسی این مسائل اختصاص داده شود چون هم بحث مذاکرات وین در میان است و هم اینکه وضعیت اوکراین و دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین را می بینیم که باید در مورد آن ها تصمیم گیری شود.
این نماینده مجلس افزود: بر این اساس در نوبت عصر مجلس و یا در نوبت سوم بعد از نماز مغرب یک ساعت از وقت مجلس برای برگزاری جلسه غیرعلنی اختصاص داده شود در این جلسه از وزارت خارجه دعوت شده تا آنها و رئیس کمیسیون امنیت ملی به ارائه تحلیل‌شان بپردازند. نگرانی هایی در مورد مذاکرات و وضعیت اوکراین وجود دارد که باید در مورد این موارد تصمیم گیری شود.
 علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی از صبح در جلسه شورای عالی امنیت ملی است. دوستانی که در مذاکرات حضور داشتند نیز برگشته اند. این جلسه هنوز ادامه دارد.
وی افزود: از طرف مجلس رئیس مجلس و کمیسیون های مربوطه حضور دارند. امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن قبل از اینکه کار از کار بگذرد جلسه غیرعلنی تشکیل شود.


وزیر خارجه عراق:خواهان حل اختلافات تهران و واشنگتن از طریق توافق هستیم
وزیر خارجه عراق گفت که کشورش خواهان توافق ایران و آمریکا است و این توافق به سود تمام منطقه خواهد بود.
فواد حسین در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی‌هایی نسبت به انعقاد توافق میان ایران و آمریکا در وین نیست، گفت: خیر، اگر از طریق گفت‌وگو و مذاکرات به توافق برسند این امر بسیار خوب است. درگیری های ایرانی و آمریکا در زمان دونالد ترامپ بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق تاثیر گذاشت  به همین دلیل ما خواهان حل اختلافات ایران و آمریکا از طریق توافق میان دو طرف هستیم و معتقدم که اگر توافقی حاصل شود این توافق هم به سود دو کشور و هم به سود منطقه خواهد بود.
فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با الشرق الاوسط با اشاره به بحران‌ برق و گاز در عراق گفت که 45 درصد برق و گاز این کشور از ایران وارد می‌شود اما ایران نیز خودش گاهی اوقات با بحران مواجه می شود زیرا یک کشور بزرگی است و به برق زیادی نیاز دارد به همین دلیل به این فکر هستیم که از کشورهای خلیج(فارس) انرژی وارد کنیم.
وی با ابراز نگرانی از درگیری های روسیه واوکراین گفت که اگر این جنگ گسترش یابد آتش آن به منطقه نیز خواهد رسید، به همین دلیل ما خواهان حل این درگیری از راه گفت‌وگو و مذاکرات هستیم زیرا در غیر این صورت به وضعیت انفجار خواهیم رسید و عراق و ایران و کشورهای خلیج (فارس) از مرزهای این انفجار دور نیستند.

 آمریکا:برخی مسائل جدی باقی در مذاکرات باقی مانده است
 یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پیشرفت‌هایی چشمگیری در مذاکرات وین حاصل شده اما یکسری مسائل سخت و جدی همچنان باقی است.
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود روز گذشته تصریح کرد که مذاکره‌کنندگان طی هفته گذشته به پیشرفت‌های چشمگیری در این مذاکرات اما یکسری مسائل سخت و جدی همچنان پابرجاست.
این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد، وی امیدوار است که مذاکره‌کننده ارشد ایران طی روزهای آتی با " یک دیدگاه مثبت" به وین بازگردد اما حتی اگر با این دیدگاه هم به وین بازگردد همچنان یکسری مسائل سخت روی میز باقی است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا اتحادیه اروپا برگزاری جلسه مذاکرات وین تصمیم گیری برای بررسی امنیت ملی حضور رهبر رئیس مجلس توافق خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر

مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 751009

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد