Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستور اخیر رئیس جمهور در زمینه رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا  به تمامی دستگاه‌های دولتی تابع سه قوه تکلیف کرده است چنانچه اراضی این حریم را در تصرف دارند، نسبت به آزاد سازی آن اقدام کنند

وی بیان کرد: بیشترین آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر در شهرستان‌های کنگان به طول سه کیلومتر و ۳۳ متر و مساحت ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هکتار و دیر به طول ۲ کیلومتر و ۸۴۰ متر با ۱۶.۹ هکتار و کمترین آمار نیز با ۶۹ متر طول و ۲هزار و ۵۰۷ مترمربع مساحت مربوط به شهرستان دیلم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به رضایت مردم از آزد سازی حریم ۶۰ متری دریا گفت: با توجه به اینکه مخاطب رئیس جمهور همه دستگاه‌های دولتی هستند می‌طلبد دستگاه‌ها در این مورد اقدام و همکاری لازم با این اداره کل داشته باشند.

وی از حمایت قاطع استاندار، دادستان و همه مراجع قضایی، نظامی، انتظامی و دستگاه‌های ذیربط در استان بوشهر که در این اقدام سهیم بوده اند، تشکر و قدردانی کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت : این میزان آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا در قالب ۲۲ فقره در استان بوشهر انجام شده و بیشتر مربوط به دستگاه‌های دولتی و پتروشیمی‌ها  است.

منتظری یادآور شد: در زمان حاضر بیشتر مساحت حریم ۶۰ متری دریا در استان آزاد سازی شده و تنها بخش‌هایی که مربوط به دستگاه‌های نظامی و دستگاه‌هایی که به دلیل داشتن تاسیسات مرتبط با دریا مجوز لازم دارند، است که به وزارت کشور برای تصمیم گیری نهایی اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که منابع طبیعی استان بوشهر همواره برای حفاظت از سواحل تلاش کرده است، افزود: در سال‌های گذشته ۳۶ مورد به مساحت ۱۴۴ هکتار از تصرفات اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا شناسایی و تشکیل پرونده شد که ۱۸ مورد آن به مساحت ۴.۴ هکتار با صدور رای دادگاه رفع تصرف شده و مابقی نیز منتظر صدور احکام قضایی است.

به گفته منتظری ۸۵ پلاک ساحلی درحریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر  به مساحت ۲هزار و ۹۱۲ هکتار واقع شده است که برای ۷۹ پلاک به مساحت ۲هزار و ۷۳۲ هکتار سند تک برگ صادر شده و ۶ پلاک باقی مانده نیز تثبیت انجام و صدور سند در دست اقدام است.

منتظری گفت: متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا در بیرون شهرها منابع طبیعی، درون شهرها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی سازمان منطقه ویژه قتصادی انرژی پارس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مردم و نهادهای دولتی خواست که هرگز بدون پیمودن فرآیند قانونی و با حفظ حریم ۶۰ متری در نزدیکی دریا تصرفی نداشته باشند.

برچسب‌ها بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری دریا تصرف اراضی قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری دریا بوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری دریا تصرف اراضی قلع و قمع حریم ۶۰ متری دریا در استان منابع طبیعی و آبخیزداری دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متری استان بوشهر آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد