Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی از بازگشت ۳۲۷.۵ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بیشترین زمین‌های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه در تشریح آخرین وضعیت اعاده اراضی ملی استان به وضع سابق اظهار کرد: براین اساس طی سال‌جاری با تشکیل شش جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برنامه ریزی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در این نشست ها، موانع و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی به منظور مقابله با پدیده زمین خواری، دخل و تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی، منابع طبیعی، اوقافی، محیط زیست، راه و شهرسازی، حریم رودخانه ها و بنیاد مسکن بررسی و برای رفع آنها دستورات لازم داده شد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌جاری ۸۹۶ پرونده تصرف و تغییر کاربری اراضی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱۸ فقره از این پرونده ها متعلق به منابع طبیعی و ۳۹۹ فقره مربوط به اراضی زراعی بوده است.

وی بااشاره به رسیدگی فوری به بسیاری از این پرونده ها، افزود: جمعا از تعداد کل ۸۹۶ پرونده، ۷۴۶ فقره از آنها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

کرمی در ادامه از اعاده ۳۲۷.۵ هکتار از این اراضی به وضع سابق خبدس گفت: بیشترین زمین های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تعدادی هم از متخلفین و زمین خواران در استان دستگیر شده اند، عنوان کرد: جمعا حدود ۱۰۶۸ نفر در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که بیشترین تعداد مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۸۳۷ نفر بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه