Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: موارد بستری بر اثر ابتلا به امیکرون نیز در مراکز درمانی رو به کاهش است، اما بیمارانی که از یکماه قبل در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، بدحال بوده و وضعیت خوبی ندارند.

وی اظهار داشت: علت مرگ و میر بالای روزانه در کشور که سه رقمی است، به دلیل وجود بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه بوده که جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون از پیک این سویه خارج شده ایم و امیکرون در حال کنترل است
مردانی درباره علت کاهش ناگهانی تعداد شهرهای قرمز به ۱۸۴ شهر است، گفت: یکی از مهمترین شاخص های امیکرون افزایش سرعت انتقال پذیری ویروس به دیگران و کاهش سریع موارد ابتلا به این بیماری در افراد است، اکنون از پیک این سویه خارج شده ایم و امیکرون در حال کنترل است.

افزایش واکسیناسیون در کشور کمک زیادی به کنترل و مهار کرونا می‌کند
این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه روند افزایش واکسیناسیون در کشور کمک زیادی به کنترل و مهار کرونا می کند، اظهار داشت: از مردم می خواهیم همچنان به تکمیل واکسیناسیون خود بویژه تزریق دز سوم و رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند.

مردانی تصریح کرد: اگر فردی با علایم مشخص مانند گلودرد، اسهال، سرفه، آبریزش بینی و انجام تست پی سی آر به امیکرون مبتلا شد، باید هفت تا ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بماند و با کسی نیز در تماس نباشد.

علایم سرماخوردگی بیش از سه روز ابتلا به امیکرون قطعی است 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه علائم امیکرون بسیار نزدیک به سرماخوردگی است، عمده افراد زمانی که این نشانه‌ها را در خود یا نزدیکان می‌بینند، بر این باور هستند که به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند،  اگر این علایم بیش از سه روز ادامه داشت، ابتلا به امیکرون قطعی است و باید به پزشک مراجعه و خود را قرنطینه کنند.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز پنجم اسفند در سفری به بوشهر گفت: با توجه به واکسیناسیون خیلی خوبی که در کشور انجام شده هجمه‌ای که کرونا و اومیکرون در کشور داشت، خیلی خوب کنترل شده و فکر می‌کنیم در چند هفته آینده وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

وی افزود:  اکنون موج اول امیکرون که ورود بیماران سرپایی به مراکز درمانی است سپری شده و کاهش یافته است و در زمان حاضر بیشتر در مرحله دوم (کم کردن شمار بستری ها) هستیم که با موفقیت در این مرحله در هفته های آینده شمار مرگ و میر که مرحله سوم بیماری است نیز کاهش خواهد یافت و وضعیت بهتر خواهد شد.

دیروز ۲۲۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت ویروس کرونا واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت شهرستان در وضعیت ابتلا به امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است