Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_سد معبر و بی‌توجهی به حریم قانونی پیاده‌روهای شهر و تضییع حقوق عابرین پیاده یکی از مهمترین معضلاتی بوده که شهروندان دهدشتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت ، سد معبر از عمده تخلفات شهری محسوب شده که علاوه بر نادیده گرفتن حقوق شهروندی حتی به سلامت روان و زیباسازی سیمای سمعی بصری یک شهر نیز لطمه می‌زند و به نوعی سلامت اجتماعی شهروندان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد معبر و نیز بی‌توجهی به حریم قانونی پیاده‌روهای شهر و تضییع حقوق عابرین پیاده یکی از مهمترین معضلاتی است که شهروندان دهدشتی سالیان زیادی است که با آن روبرو بوده و علیرغم برخوردهای موقتی نیروهای سد معبر شهرداری اما تا به امروز همچنان به عنوان یک غده سرطانی حل نشده باقی مانده است.

براساس تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها، میدان‌ها، بوستان‌ها و نیز باغ‌های عمومی برای کسب و کار، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و با کمک مأموران خود در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن یاد شده اقدام کنند.

اگر به‌صورت پیاده مسیر رفت و برگشت پارک جنگلی تا چهار راه مفتح، میدان مرکزی، ابتدای خیابان مذکور پارسی تا ترمینال شهر دهدشت و سایر خیابان‌های اصلی و فرعی را طی کنیم به‌طور آشکار شاهد انواع سد معبر و تصرف غیر قانونی پیاده‌روها و نیز خودروهای پارک شده توسط کسبه و شهروندان هستیم و هیچ مسیری برای عبور و مرور عابرین پیاده وجود ندارد.

عرض بسیار کم و نیز پستی و بلندی پیاده‌روهای شهردهدشت از یک‌سو و مشکلات سد معبر از سوی دیگر معضلات زیادی برای رفت‌و‌آمد و عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده تا جایی که عابرین پیاده به ناچار خیابان‌ها را برای رفت و آمد خود انتخاب می‌کنند و همین ازدحام بیش از حد عابرین پیاده در خیابان‌های شهر سبب بروز مشکلات متعدد ترافیکی شده تا جایی که رانندگان وسایل نقلیه ناچار بوده به‌صورت مارپیچ از لابه‌لای عابرین پیاده حرکت کنند.

افراد سالخورده، نابینا، معلول، زنان باردار و حتی کودکان برای عبور و مرور در سطح پیاده‌روهای شهری نیازمند سطحی هموار و یکدست و دارای فضای فیزیکی مناسب هستند اما پیاده‌روهای شهر دهدشت نه تنها چنین ویژگی‌هایی را ندارد حتی بطور کامل از سوی کسبه اشغال شده و عابرین پیاده به راحتی قادر به رفت‌و‌آمد از پیاده‌روهای شهر نیستند.

نکته بسیار مهم در این باره، چشم پوشی مسئولان و نادیده‌گرفتن چنین تخلفات بزرگی است و چنین موردی نقض آشکار حقوق شهروندی است. در حالی که مسئولان و متولیان امر به راحتی می‌توانند با مسدود کنندگان معابر و پیاده‌روهای شهر برخورد قاطعی کنند اما متأسفانه نتیجه چشم‌پوشی چنین تخلفی در طی سال‌های گذشته سبب شده که روز به روز شاهد تخلفات بیشتری در این زمینه باشیم.

جای خیابان و پیاده‌رو در دهدشت با هم عوض شده است

احمدرضا شهروند دهدشتی که روزانه مسیر خیابان سپاه تا میدان مرکزی را برای خرید مایحتاج روزانه خود طی می‌کند، به خبرنگار تسنیم گفت: متأسفانه در شهر دهدشت جای پیاده‌رو با خیابان بطور کامل عوض شده و عابرین پیاده ناچار بوده که برای رفت و آمد و عبور و مرور خود از مسیر خیابان استفاده کنند.

وی گفت: اینکه یک عابر پیاده برای عبور و مرور خود مسیر خیابان را انتخاب می‌کند در واقع با جان خود بازی کرده و خطرات زیادی را به جان می‌خرد چون هر لحظه امکان دارد تصادف کند.

این شهروند دهدشتی ادامه داد: تمام پیاده‌روهای شهر توسط کسبه اشغال شده و مسیر عبور و مرور کاملأ مسدود است پس عابر پیاده چاره‌ای ندارد به‌جز اینکه برای رفت و آمد از مسیر خیابان استفاده کند.

احمدرضا گفت: مسیر کناری خیابان‌های شهر هم توسط خودروها کاملاً اشغال شده و در واقع مسیر پارک خودروهاست پس تنها مسیری که برای رفت و آمد عابرین پیاده باقی می‌ماند وسط خیابان است.

پیاده روهای دهدشت توسط کسبه کاملاً اِشغال شدند

محمدحسین اکبری با اشاره به اِشغال پیاده‌روهای شهر دهدشت، به خبرنگار تسنیم گفت: اصلأ در شهر دهدشت پیاده‌رویی باقی نمانده که شهروندان بتوانند از آن عبور کنند و توسط کسبه و اصناف بطور کامل اِشغال شده و مسدود هستند و ناچار هستیم که از مسیر خیابان استفاده کنیم.

وی گفت: بیشتر اوقات ناچار هستم از لابه‌لای ماشین‌ها عبور کنم و چون سرعت خودروها زیاد است باید فاصله عرضی خیابان را بدویم. کافی است یکبار مراقب نباشیم و زمین بخوریم در آن صورت معلوم نیست چه عاقبت تلخی در انتظارمان باشد؟

این شهروند دهدشتی، گفت: مسئولان و متولیان می‌توانند به راحتی با پدیده پیاده‌رو خواری برخورد قانونی کنند اما در طی سال‌های گذشته تاکنون هیچگونه برخورد قاطع و قانونی در این زمینه نشده و همین عامل نیز سبب شده که پیاده‌روها بطور کامل مسدود شوند.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان وقت شهرداری دهدشت یکبار برای همیشه نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و نظم و امنیت را به پباده‌روهای شهر باز گردانند.

تصرف پیاده‌روهای شهر توسط کسب غیرقانونی است

سرپرست شهرداری دهدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: براساس قانون، پیاده‌روهای یک شهر شارع عام است و هیچ کسبه‌ای نمی‌تواند آن را تصرف کرده و از آن استفاده غیرقانونی کند.

سید آیت تقوی افزود: متأسفانه سیستم اداری و چارت شهرداری پوسیده و قدیمی است و چون دستمزد و مزایای پرسنل اندک بوده و همیشه با تأخیر پرداخت می‌شوند نیروهای شهرداری دیگر روحیه کار و تلاش را دیگر ندارند و کسبه شهر نیز از این روند سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچگونه همکاری با شهرداری ندارند، عنوان کرد: شهرداری و نیروهایش در هر شهری باید اقتدار لازم را داشته باشند تا کسبه نیز دستورات قانونی آنها را پذیرفته و انجام دهند اما متأسفانه از اقتدار شهرداری در این شهر هیچ خبری نیست و برهمین اساس کسبه و صنوف نیز به مأموران سد معبر توجهی نمی‌کنند.

شهروندان سنندجی از وضعیت آسفالت معابر گلایه‌مند هستند استاندار خوزستان: روشنایی پارک‌ها و معابر برای حفظ امنیت مردم تأمین شود شهروندان اهوازی دیگر تاب و تحمل "حفاری‌های معابر شهری"‌ را ندارند؛ صدور مجوز حفاری مشروط شد

تقوی با بیان اینکه خوشبختانه به تازگی دادستان شهرستان در موارد لازم با شهرداری و پرسنلش همکاری می‌کند، افزود: قصد داریم که در آستانه عید نوروز نیروهای فعال و پای کار شهرداری را ساماندهی کرده و در موضوع سد معبر با قاطعیت و اقتدار بهتری عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات شهرداری دهدشت کم نیست و بصورت تمام وقت پایِ کار هستیم تا به نوعی نواقص‌ها و کم‌کاری‌ها موجود شهر را در اولین فرصت برطرف کنیم.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیاده روهای شهر برای رفت و آمد عابرین پیاده مسیر خیابان عبور و مرور خیابان ها شهر دهدشت توسط کسبه بطور کامل پیاده رو سد معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز