Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بابک نگاهداری» رییس مرکز پژوهش ها در جمع خبرنگاران درباره «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» گفت: مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس، پیشنهادها و مشورت های خود را در قالب گزارش تخصصی تحویل نمایندگان مجلس داده است. مرکز پژوهش به اصل قانون گذاری در حوزه فضای مجازی تاکید ویژه دارد زیرا تمام کشور ها در حوزه فضای مجازی قانونمند عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: قانون گذاری در فضای مجازی باید با کارشناسی دقیق و رعایت وجوه مختلف مسئله انجام گیرد و مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد، همچنین نباید به کسب و کار تعدادی از مردم که در فضای مجازی معیشت خود را تامین می‌کنند آسیب وارد شود. مجلس نباید به شئونات رهبری که به شورای عالی فضای مجازی تفویض شده مداخله کند، رهبری تکالیف و وظایفی را صریحا به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده است که مجلس حق دخالت و ورود به آن را ندارد. 

بیشتر بخوانید:

نوری قزلجه : صیانت ، بیرون از مجلس طراحی شده ، به زودی، صدای صاحبانش درخواهد آمد

یکی از طراحان طرح صیانت تایید کرد: احتمال مسدودسازی و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی

رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: عدم مغایرت با قانون اساسی، عدم مغایرت با شئونات‌ تفویضی رهبری به شورای عالی فضای مجازی و پیشگیری از لطمه به فضای معیشتی مردم از جمله دغدغه های مرکز پژوهش هاست. اگر این موارد مد نظر نمایندگان قرار گیرد هیچ گونه مخالفتی با قانونمند کردن فضای مجازی نداریم و بر ضرورت قانون گذاری صحیح تاکید داریم.

وی تصریح کرد: ساماندهی در فضای مجازی به منظور ایجاد محدودیت نیست، قانون گذاری باید با بحث های مفصل کارشناسی انجام شود ، نباید با عجله این کار صورت گیرد، باید پیش نویس به گونه ای تنظیم شود که در عین ساماندهی و قانون مند کردن فضای کسب و کار در فضای مجازی از ایجاد محدودیت های غیر ضروری پرهیز شود و مصالح کشور و منافع مردم را تامین کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا میزان تغییرات نمایندگان در پیش نویس اولیه مرکز پژوهش ها خیلی زیاد بوده است؟ افزود: پیش نویس های مختلفی نوشته شده است.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1607431

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجلس یازدهم فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی مرکز پژوهش ها فضای مجازی قانون گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان