Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:43:25 GMT

مصوبه شورا توسط فرمانداری رشت ابطال نشده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۳۶۸

مصوبه شورا توسط فرمانداری رشت ابطال نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمدحسین واثق کارگرنیا، صبح امروز در بیست و نهمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا  با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: پیشوای هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع) نیز برای احیای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تلاش‌های فراوانی داشتند و به فرهنگ صبر و مقاومت در راه اسلامی معنای کامل بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک پیشاپیش  مبعث حضرت رسول اکرم (ص) افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای رشت از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشده بودند  قرار بود جلسه امروز شورا با دستور کار بررسی استیضاح شهردار رشت برگزار شود اما به‌واسطه ابهامی که در نامه فرمانداری رشت به شورا اعلام شد استیضاح شهردار به جلسه دیگری موکول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به اینکه از سوی  فرمانداری رشت یک ابهام به مصوبه شورا اعلام‌شده است تصریح کرد: برخلاف مباحثی که برخی از پایگاه‌های خبری با مضمون ابطال و غیرقانونی خواندن تصمیم شورا پیرامون استیضاح مطرح کرده‌اند، این موضوع واقعیت ندارد و فرمانداری فقط ایرادی را دراین‌باره اعلام کرده است.

کاگرنیا با اشاره به اینکه طی چندین سال از عمر شورای شهر در رشت، در هیچ مقطعی صورت‌جلسات به همراه طرح سؤال به فرمانداری ارسال نمی‌شد افزود: همیشه مصوبات به فرمانداری ارسال می‌شد و همین کفایت می‌کرد.

وی با احترام به نظر فرمانداری رشت بیان کرد: با توجه به ابهامی که برای فرمانداری رشت درباره روال استیضاح وجود دارد، مدارک و مستندات به فرمانداری ارسال می‌شود و جلسه استیضاح امروز لغو و پس از پاسخ جلسه تطبیق فرمانداری، جلسه استیضاح را برگزار می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قرائت بخشی از آئین‌نامه شوراها پیرامون استیضاح شهرداران افزود: اگر در عملکرد شهردار ابهاماتی برای شورا وجود داشته باشد، موارد را به‌صورت شفاف به شهردار اعلام می‌شود که در هیچ کجای قانون نیامده است حتماً این شفافیت باید مکتوب باشد.

کارگرنیا با تأکید به اینکه طرح سؤال باید به‌صورت مکتوب به شهردار ارسال شود گفت: چنانچه شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشوند مجدداً طی جلسه‌ای با حضور شهردار جلسه استیضاح  برگزار و پاسخ‌های شهردار مجدداً بررسی می‌شود‌.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، اگر اعضای شورا بازهم از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند جلسه استیضاح برگزار می‌شود گفت: بر اساس قانون زمان برگزاری جلسه استیضاح در اختیار رئیس شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه فرمانداری رشت اعلام کرده است که مستندات مفاد مورد تذکر شورا به شهردار رشت به فرمانداری رشت ارسال شود افزود: در هیچ کجای قانون به این موضوع که شورا باید در برابر عدم اقناع شدنش مستندات به فرمانداری ارائه کند اشاره نشده است.

کارگرنیا به وضعیت پل‌های عابر پیاده رشت به‌عنوان یکی از سؤالات مطرح‌شده پیرامون عملکرد شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار رشت اعلام کرد که فقط چند مورد از پل‌ها خراب است و مابقی اصلاح‌شده‌اند و این در صورتی است که طی بازدید به‌عمل‌آمده از وضعیت پل‌های عابر پیاده ، این پاسخ شهردار رشت واقعیت نداشت و همچنین با توجه به اینکه شهردار رشت مدعی شده است که  ۱۹۶ پرونده مربوط به ایثارگران شاغل در شهرداری رشت به استانداری گیلان باهدف تعیین تکلیف ارسال‌شده  است که این موضوع نیز طی استعلام از استانداری گیلان، مشخص شد واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه یک فرصت ۱۰ روزه بابت ابلاغ جلسه استیضاح به شهردار رشت فرصت داریم افزود: از فرماندار رشت تقاضا داریم تا در فرصت قانونی نسبت به تشکیل جلسه تطبیق و ارسال پاسخ فرمانداری به شورا اقدام کنند تا بتوانیم در موعد قانونی نسبت به برگزاری جلسه استیضاح اقدام کنیم.

کامل می‌شود ...

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگرنیا فرمانداری شورای شهر رشت استیضاح شهردار پاسخ های شهردار فرمانداری رشت جلسه استیضاح شهردار رشت رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست مرادیان معاونت عمرانی فرمانداری و با حضور محسن الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی، ابوئی رئیس اتاق اصناف، طاهری کارشناس اداره صمت و زارع رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌ها در محل سالن جلسات فرمانداری مهریز برگزار شد.


بررسی مشکلات توسط اتحادیه نانوایی‌ها اعم از پاسخ گویی میزان نان و تراکنش متعارف، افزایش تنوع قیمت نان محلی، چگونگی تسریع در رفع اختلال تشخیص سهمیه توسط سامانه (قطع و کسر)، نحوه ارائه تسهیلات به واحد‌های خبازی، اتصال خبازان به سامانه برای کنترل جزیی‌تر عملکرد و بررسی آخرین وضعیت فرآیند توزیع و میزان سرانه آرد در شهرستان از جمله مواردی بود که در این کارگروه مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟