Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@12:25:35 GMT

5 هزار دستفروش تهرانی ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۳۸۵

5 هزار دستفروش تهرانی ساماندهی شدند

به گزارش خبرنگار فارس، بررسی لایحه نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی کانون در جلسه امروز ضورای شهر تهران صورت گرفت  و قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران  با اشاره به اینکه طرح جامع ساماندهی دستفروشان شروع شده و رویکرد ما این است که دستفروش‌ها به روز بازارها بروند در حالیکه شهرداری ریالی از این لحاظ عایدی نخواهد داشت و به ازای هر دستفروشی 5 میلیون هم پرداخت می شود، گفت: شایعاتی که درباره فروش موزاییکی پیاده روها به دستفروشان مطرح می شود در واکنش به ایجاد این روزبازارها از سوی  کسانی بوده که منافع شخصی از دستفروشی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و باعث به خطر افتادن منافعشان  من جمله در خیابان 15 خرداد شده  که شهرداری اخیرا آنجا را ساماندهی کرده است.

وی افزود: افرادی که از این فضا سوء استفاده کرده اند به این دلیل است که از ساماندهی ضربه خورده اند و شروع کردند به شایعه سازی.

محمدی با تاکید بر اینکه منزلت و معیشت دستفروشان برای ما مهم است و با  تخلفات این حوزه مثل همه بخش های کشور باید برخورد شود، گفت: این برخورد به شهرداری ارتباطی ندارد.

سروری خواستار اطلاع رسانی بیشتر این سازمان درباره این مساله شد.

محمدی در پاسخ گفت: 10 ساعت در 15 روز گذشته در خصوص ساماندهی دستفروشان در رسانه ملی گزارش داده ایم. و این زمان غیر از پاسخ به مطبوعات بوده است.

نادعلی پرسید: چون بحث سامان بازارها مطرح شده است، این سازمان توضیح دهد چه برنامه ای برای مدیریت این حوزه در آستانه نوروز دارید؟ شهردار درباره استفاده از بوستان صحبت کردند، به چه نحوی این اتفاق می افتد؟ چون تعداد بالاست کاربری بوستان تغییر می کند.

محمدی پاسخ داد: طبق آمار دستفروشان فصلی هستند اما میانگین 10 هزار دستفروش هستند که 5 هزار نفرشان در روز بازارها ساماندهی شده اند.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی دستفروشان عجله ای نداریم، چون بار اجتماعی برای شهرداری دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران   با اشاره به اینکه در منطق 22 گانه 10 منطقه روز بازار ندارند، گفت: برنامه ما این است از 40 روز بازار به 60 روز بازار در 1401 برسیم.

وی درباره استفاده از ظرفیت بوستان برای ساماندهی دستفروشان نیز گفت: برای ایجاد انگیزه حضور دستفروشان، بوستان‌هایی که پاخور داشته و سنگفرش مناسبی داشته باشند، مدنظر قرار گرفته اند، تا به صورت میزهای پرتابل فروش محصولاتشان را داشته باشند.

وی افزود: نمونه آن در میدان هفت تیر رونمایی می شود و محور 7 تیر راه آهن ساماندهی می شود.

به گفته وی هزار غرفه برای دستفروشان در خلازیل ایجاد شده است که در هفته آینده افتتاح می شود.

این طرح با 19 رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستفروشی ساماندهی دستفروشان بوستان های تهران ساماندهی دستفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی

دیدار تیم‌های نود ارومیه و اسپاد تهران که از اهمیت بالایی برای تیم میزبان برای بقا در لیگ دو برخوردار بود، حواشی بسیار عجیبی داشت. در دقیقه ۱۱ مسابقه و پس از توقف بازی به دلیل درگیری کادر فنی نود ارومیه با کادر فنی اسپاد، ناگهان یکی از اعضای باشگاه نود ارومیه، به صورت مربی بدنساز اسپاد تهران سیلی می‌زند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی
  • لحظه سیلی زدن مدیرعامل به صورت مربی تیم تهرانی + فیلم
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید