Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: جشن نیکوکاری سال جاری نیز در هفته احسان با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود، ۲۵۵۰ پایگاه در سطح استان تشکیل شده است که از ۱۲ اسفندماه به مدت یک هفته در سطح استان میزبان خیرین هستیم.

مهرعلی حق‌گویان در نشست خبری که امروز ۸ اسفند در اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد (ره) استان قزوین داریم که شامل ۶۰ هزار و ۹۷۱ نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تا پایان سال ۵۰ هزار نفر که تحت پوشش حمایت ما قرار ندارند نیز به‌صورت موردی و تک خدمتی از حمایت‌های ما از جمله جهیزیه، مسکن و اشتغال برخوردار می‌شوند؛ امداد در این مواقع اورژانسی است و بعد از حل مشکل این افراد از دایره حمایت ما خارج می‌شوند بنابراین تعداد مددجویان به طور شناور در حال تغییر است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: به‌منظور ساماندهی مددجویان یک سامانه طراحی شده است که افراد تحت پوشش و نیازمند می‌توانند ثبت‌نام کنند و پرونده آن‌ها بررسی شود و در نهایت با تشخیص نیازمندی، مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ بنابراین جهت تشکیل پرونده نیاز به حضور در کمیته امداد نیست، این طرح امداد هوشمند است که در همه استان‌ها فعال است و همه افراد می‌توانند در این سامانه به آدرس https://soha.emdad.ir/ ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۳۵۹ هزار خانوار در سطح استان داریم که ۵/۹ درصد تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، از این تعداد ۵۱ درصد خانوارها شهری و ۴۹ درصد روستایی هستند، همچنین ۵۴ درصد خانوار مددجوها دارای سرپرست زن و ۴۶ درصد دارای سرپرست مرد هستند که ۲۴ درصد مردان ازکارافتاده محسوب می‌شوند که در این خانواده‌ها نیز سرپرستی برعهده زنان است.

حق‌گویان بیان کرد: ۸۴۱۲ دانش‌آموز و ۴۲۹ دانشجو نیز تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از خدمات ویژه کمیته امداد در حوزه دانش‌آموزی و حوزه دانشجویی برخوردار هستند.

۳۸۰۰ خانوار نیازمند فاقد مسکن در استان داریم‌

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است، این مبلغ در خانواده‌ها باتوجه‌به تعداد نفرات متفاوت است و در خانواده‌های بالای ۵ نفر یک میلیون و صدهزار تومان و در خانواده‌های دیگر از ۳۵۰ هزار تومان به بالا، پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در حوزه مسکن نیز ۳۱۳۶ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خریداری، بازسازی و تعمیر شده است؛ در حوزه تأمین مسکن از خدمات سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم، در استان به‌طورکلی در حال ساخت‌وساز هستیم همچنین ۲۵۰ واحد مسکونی در الموت غربی و شرقی کارسازی شده است.

وی تأکید کرد: به‌منظور تأمین مسکن نیازمندان ۵۹ میلیارد تومان به استان قزوین اختصاص پیدا کرده که از این میان تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، در حال حاضر ۳۸۰۰ خانوار نیازمند فاقد مسکن در استان داریم‌.

حق‌گویان یادآور شد: در حال حاضر ۸۳۳۶ یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که در سال جاری با حمایت حامیان ۳۸ میلیارد تومان به این افراد پرداخت شده است؛ از این تعداد ۶۸۲۸ نفر در طرح محسنین قرار دارند یعنی فرزندانی که سرپرست خانوار آن‌ها ازکارافتاده است؛ در این خانواده‌ها نیازمندی نسبت به فرزندان یتیم بیشتر است چرا که هزینه درمان سرپرست خانوار نیز به خانواده تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۹۴۸ حامی در سطح استان در طرح محسنین با ما همراهی می‌کنند؛ سرانه پرداخت هر حامی در ماه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جشن نیکوکاری تصریح کرد: جشن نیکوکاری هرسال برگزار می‌شود در سال جاری نیز در هفته احسان این جشن با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود، ۲۵۵۰ پایگاه در سطح استان تشکیل شده است که از ۱۲ اسفندماه به مدت یک هفته در سطح استان میزبان خیرین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنگ نیکوکاری نیز در مدارس به صدا در می‌آید، باتوجه‌به مجازی بودن مدارس زنگ نیکوکاری به‌صورت مجازی و در شاد به صدا در می‌آید؛ همچنین با مشارکت مساجد و دستگاه‌های اجرایی و صنعتی هماهنگی لازم جهت جمع‌آوری کمک‌ها صورت‌گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۶ میلیارد تومان درآمد از کمک‌ها حاصل شود.

حق‌گویان بیان کرد: خیرین نیز می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ واریز کنند یا از طریق شماره‌گیری کد ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۸ ستاره یک مربع از طریق تلفن همراه واریز کنند، همچنین در کلیه صندوق‌های صدقات سطح شهر و منازل کد QR را اسکن و کمک‌های خود را واریز کنند.

وی بیان کرد: نیازهای خانواده‌ها بررسی شده است و کمک‌ها بر اساس نیاز هر خانواده به آن‌ها پرداخت می‌شود، مردم مطمئن باشند که کمک‌های آن‌ها به‌صورت امانتی است که درست و دقیقاً بر حسب نیاز هر خانواده به آن‌ها پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان این کمک‌ها به دست خانواده‌ها برسد.

سال آینده باید ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم

سید مرتضی دهقان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: اساسی‌ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی است، طی ۲ سال گذشته بیش از  ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان قزوین ایجاد شده است، سال ۹۹ یک‌سوم اشتغال استان را کمیته امداد پوشش داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز ۴۷۰۰ نفر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد شاغل شدند، ۶۰۰ نفر در کارخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار شدند و ۴۱۰۰ نفر از تسهیلات اشتغال بانکی به مبلغ حدود ۱۸۵ میلیارد تومان استفاده کردند.

دهقان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته نیز بیش از ۳۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالی به خانواده‌های مددجوی استان قزوین اعطا شده است، تلاش ما این است که اشتغالی ایجاد شود که به درآمد و استقلال خانواده کمک کند و بر روی این تسهیلات نظارت می‌کنیم که انحراف مالی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: در سال جاری ۲۲۲ میلیارد تومان منابع به اشتغال خانواده‌های نیازمند اختصاص داده شود که از این میزان ۲۰۴ میلیارد تومان منابع بانکی بود که با تعاملات صورت‌گرفته تاکنون ۸۹ درصد آن جذب شده است، سایر اعتبارات که شامل ۱۰ میلیارد تومان بود نیز به زنان سرپرست خانواری که توان ارائه ضامن را ندارند اعطا می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: در نظر داریم سال آینده نیز ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد کنیم، پیش‌بینی می‌کنیم در استان قزوین بتوانیم  ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان به‌واسطه اشتغال خودکفا شدند و از دایره حمایت ما خارج شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين جشن نيكوكاري کمیته امداد استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد مدیرکل کمیته امداد هزار فرصت شغلی میلیارد تومان سطح استان سال جاری قرار دارند خانواده ها حق گویان تحت پوشش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار بهار در این مراسم گفت: ساختمان ستاد اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق با پیش بینی سه میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

آقای فیض اللهی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پایگاه، از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد