Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدرضا فلاحتی گفت: المپیاد ورزش کارگری یزد که برای اولین بار در استان انجام شد، با برگزاری مرحله پایانی میان نفرات برتر پایان یافت.

اوگفت: در این المپیاد قریب به یک هزار و ۵۰۰ کارگر از ۲۱ شرکت و کارگاه حضور یافته که در ۷ رشته ورزشی باهم به رقابت پرداختند. نفرات اول هر رشته به دور پایانی صعود و در مرحله فینال باهم مسابقه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف زنی باتوپ، پرتاب توپ مدیسن بال، طناب زنی، روپایی زدن، دو سرعت و قوی‌ترین مرد کارگر رشته‌های انفرادی و طناب کشی نیز بعنوان تنها رشته تیمی این المپیاد بودند

او هدف اصلی از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط میان جامعه شریف کارگری عنوان کرد: کارگران قشر زحمتکش و موثر در اقتصاد کشور هستند و باید با ایجاد محیط‌های شاد و مفرح به ویژه در محل کارشان، برای افزایش سلامت جسم و روح و همچنین افزایش بهره وری آن‌ها گام برداریم. تحقق شعار ورزش، نشاط و بهره وری در گرو توجه بیشتر به کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار المپیاد ورزش کارگری در استان یزد برگزار شد می‌توان گفت به هدف خود دست یافتیم؛ در صورت مساعد بود شرایط در سال‌های آینده نیز این المپیاد برگزار می‌شود.

فلاحتی گفت: برگزاری این المپیاد نشان داد در میان کارگران استعداد‌های بسیار خوبی وجود دارد که با شناسایی آن‌ها و اعزام به مسابقات قهرمانی کارگران کشور می‌توان قهرمانی‌های زیادی بدست آورد.

انتهای پیام/ع

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیاد ورزشی رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!