Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:13:55 GMT

جهاد تبیین و حفظ گفتمان انقلاب از وظایف معلمان است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۱۰۵۰

جهاد تبیین و حفظ گفتمان انقلاب از وظایف معلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، سی و پنجمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز قم یکشنبه هشتم اسفند ماه در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابتدا به شهدای کربلا اشاره و بیان کرد: بسیار شنیده ایم که در کربلا در رکاب اباعبدالله الحسین (ع) بیش از ۱۰نوجوان مانند قاسم بن حسن(ع)، فرزندان حضرت زینب (س)،عمر بن جناده ، طفلان مسلم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به شهادت رسیدند و شاهد این بودیم که در جنگ تحمیلی ۳۶۰۰۰ دانش آموز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: رشادت‌های نوجوانان ختم به جنگ تحمیلی نشده بلکه در عصر امروز از این قبیل نوجوانان فداکار داریم، مانند شهید علی لندی که برای نجات جان مادر و خواهر یک شهید به دل آتش زد و جان خود را از دست داد.

استاد حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش را مهم ترین و تاثیر گذار ترین وزارت در جامعه دانست و عنوان کرد:نگاه مصرفی به این وزارت‌خانه نگاه درستی نیست چرا که همه اقشار جامعه از این وزارتخانه تغذیه می شوند که یک نتیجه آن تقدیم ۱۰۰۰شهید دانش آموز و فرهنگی به ایران اسلامی است.

رفیعی با بیان این که رهبر انقلاب اخیرا دو کلید واژه را بسیار به کار می برند تصریح کرد : رهبر انقلاب اسلامی به دو کلید واژه گفتمان انقلاب ناب اسلامی و جهاد تبیین با اشاره به آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَ جَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا » بسیار تاکید می کنند.

وی در ادامه به انواع جهاد اشاره کرد وگفت:سه نوع جهاد داریم؛ جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است، جهاد اصغر که همان جهاد در جبهه است و جهاد کبیر که رهبر انقلاب معتقدند منظور از جهاد کبیر در این آیه مبارکه همان جهاد تبیین یعنی جهاد چهره به چهره.

رفیعی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین از وظایف مهم فرهنگیان و معلمان است ادامه داد: رهبر انقلاب به این علت دعوت به جهاد تبیین کرده اند که اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان بدانند در گذشته چه اتفاقاتی افتاده و دشمن اصلی خود را بشناسند.

وی در ادامه گفتمان انقلاب اسلامی را تحت ده عنوان اینگونه توضیح داد: گفتمان انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان عالم،مردم سالاری دینی،امید،عدالت محوری،ولایت فقیه،حق محوری و تکلیف گرایی وعمل به وظیفه ، آزادی مشروع، تعلیم و تعلم و آگاهی مبارزه با فساد و اصلاح جامعه و طاغوت ستیزی است.

استاد حوزه علمیه در پایان ضمن اشاره به رسالت مهم فرهنگیان در تربیت دانش آموزان اظهار کرد: همانگونه که انبیاء ائمه( علیهم السلام ) جهاد تبیین کردند مهم ترین وظیفه ی شما هم جهاد تبیین است و آموزش و پرورش صحنه اجرای علّمه البیان است .

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین ناصر رفیعی یادواره شهدای دانش آموز استان قم گفتمان انقلاب رهبر انقلاب جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلّم بطور پیوسته برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • جمعی از معلمان روز معلم با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان در روز معلم با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان