Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان دارو و غذا و کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از موفقیت و اثربخشی  ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه امیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مجوزهای لازم و قانونی را برای آغاز تست انسانی این واکسن صادر کرد.

تزریق این واکسن به دنبال صدور مجوزهای قانونی، امروز یکشنبه به اولین داوطلب انجام شد و مطالعه با تزریق واکسن برکت پلاس به ۲۰۹ داوطلب دیگر ۱۸ سال به بالا ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش گروه دارویی برکت، با شیوع سویه امیکرون و انتشار گزارش‌های علمی مبنی بر فرار این سویه از آنتی بادی‌های تولید شده توسط تمام واکسن‌های فعلی موجود در دنیا و کاهش تاثیرگذاری آن‌ها و توصیه سازمان بهداشت جهانی به تولیدکنندگان واکسن برای به روزرسانی واکسن‌ها، گروه دارویی برکت و کارخانه شفافارمد تولید واکسن اختصاصی امیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رساند که گزارش آن به صورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد.

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت نیز روز گذشته هفتم اسفند ماه در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: واکسن ایرانی برکت به صورت اختصاصی برای سویه امیکرون تولید شده است. واکسن ایرانی برکت ضمن اخذ مجوزهای علمی لازم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تایید شد.

دکتر حسن جلیلی مدیرعامل شرکت شفا فارمد، تولید کننده واکسن کووایران برکت اعلام کرد: روز هفتم اسفند ماه وزارت بهداشت کد اخلاق برای مطالعه بالینی دز سوم واکسن اختصاصی امیکرون برکت را صادر کرد. شرکت شفا تاکنون حدود ۶۰ میلیون دز واکسن کووایران برکت تولید کرده است.

واکسن کووایران برکت، اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت متخصصان کشورمان است که توسط گروه صنعتی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن ۲۸ روز تعیین شده است. اکنون این واکسن در مراکز بهداشتی به عنوان واکسن مقابله با بیماری کرونا تزریق می شود.

فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت روی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها آذر ماه سال جاری با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، آغاز شد. همچنین این واکسن در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون ستاد ملی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون ستاد ملی کرونا اومیکرون ستاد ملی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره واکسن کووایران برکت سویه امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجرا‌های ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌‎ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی