Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز به کار فعالیت سامانه تامین مالی جمعی رضوی، بستری فراهم شده تا واقفان، خیران و عمودم مردم بتوانند سرمایه‌های خود را به سمت حمایت از کسب و کار‌های فناورانه هدایت کنند و علاوه بر اجر معنوی این کار، از سود سرمایه‌گذاری نیز بهره‌مند شوند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش آستان نیوز، شرکت کسب و کار رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، با دریافت مجوز رسمی از شرکت فرابورس، فعالیت در عرصه تامین مالی جمعی را آغا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن مکیان دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات با اشاره به ورود آستان قدس رضوی به عرصه نوآورانه تامین مالی جمعی برای کسب و کارها، اظهار کرد: پیش‌نیاز اثربخشی این عامل مهم، ایجاد راه‌هایی است که از طریق آن، اتصال سرمایه با ایده‌های نوآورانه میسّر شود.

وی ادامه داد: روش‌های مختلفی برای تأمین مالی پروژه‌ها و کسب و کار‌های نوآورانه وجود دارد، اما Crowdfunding یا تامین مالی جمعی، یکی از جدیدترین روش‌ها است که مجموعه آستان قدس رضوی با ظرفیت شرکت کسب وکار رضوی از آن استفاده می‌کند.

مکیان ادامه داد: این نهاد مقدس توانسته با ظرفیت شرکت کسب وکار رضوی در شرق ایران، مجوز ارائه این خدمت را از شرکت فرابورس دریافت کند و ماموریت اصلی همکاران ما در این عرصه، فراهم آوردن بستری امن و قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری پرسود، در کسب و کار‌های مولد است.

مکیان تصریح کرد: این پلتفرم به عنوان یک سکوی تامین مالی جمعی، توسط شرکت فرابورس ایران تأیید شده است و بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه‌های فرابورس فعالیت می‌کند.

نمودی نوآورانه از وقف برای حمایت از کسب و کار‌ها

وی گفت: برای آستان قدس رضوی با سابقه چندصدساله فعالیت در حوزه تامین مالی جمعی از مسیر سنت حسنه وقف، راه‌اندازی سامانه تامین مالی می‌تواند نمودی نوآورانه و جدید از همان سنت وقف باشد که کسب‌وکار‌ها می‌توانند برای توسعه فعالیت‌های خود، طرح‌ها را از طریق سامانه تامین مالی جمعی رضوی منتشر کرده و از علاقه‌مندان نیز دعوت کنند در تامین مالی طرح‌هایشان مشارکت کنند.

بازگشت تضمینی اصل و سود سرمایه‌گذاران

دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بازگشت اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذاران در پروژه‌های سامانه تامین مالی جمعی رضوی تضمینی است، ضمن آنکه در سامانه تامین مالی جمعی رضوی، تسهیلات تنها به پروژه‌های تولیدی و مولد تعلق می‌گیرد و سرمایه به هیچ عنوان صرف فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولّد نمی‌شود.

الزامات اولیه برای استفاده از تامین مالی جمعی

وی ادامه داد: صاحبان ایده که ایده‌های جذابی برای ایجاد یک کسب و‌کار، ساخت یک محصول یا انجام یک حرکت اجتماعی و فرهنگی دارند، می‌توانند با ارائه ایده خود به صورت عمومی در سامانه تامین مالی جمعی رضوی درخواست جذب سرمایه کنند.

مکّیان در ادامه به الزامات اولیه یک طرح برای استفاده از مزایای تامین مالی اشاره کرد و گفت: صاحبان ایده که به دنبال سرمایه‌پذیری هستند باید نکاتی را در این فرآیند مدنظر داشته باشند؛ نخست «ارائه محصولی منحصر به فرد و قابل توجه»، دوم «تعریف مخاطب هدف‌گذاری شده پیش از شروع کار»، سوم «طراحی پیام تبلیغاتی به گونه‌ای که از استقبال لازم در بین مخاطبان برخوردار شود»، چهارم «ایجاد یک برنامه بازاریابی» و پنجم «افزایش ارزش ارائه شده پروژه تا حد ممکن و کاهش قیمت محصول».

وی همچنین گفت: قطعا این سامانه برای تمامی کارآفرینان کاربرد نخواهد داشت و محصولاتی که جدید، جالب، منحصربه‌فرد و جدید نباشند احتمالا قادر به حصول توجه کافی برای راه‌اندازی یک کمپین تامین مالی جمعی نخواهند بود، بنابراین وقتی برای یک محصول بازار هدف تعریف نشده باشد یا مخاطبان هدف آن شناسایی نشده باشد، پروژه مدنظر از تعاملات کافی برای تامین مالی موفقیت‌آمیز برخوردار نخواهد بود.

امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی

وی در ادامه در خصوص فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: این شرکت با مشارکت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی و با هدف شتاب بخشی به رشد اقتصاد ملی، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی، رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی و افزایش سطح عمومی اشتغال، امکان جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌ها را نیز دارد و انجام قانونی این فرآیند را تسهیل کرده است.

وی در پایان گفت: هر فرد به شرط داشتن کد سجام می‌تواند بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های منتشر شده در سامانه تامین مالی جمعی رضوی را تامین کرده و در سود و زیان اجرای طرح شریک شود.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس: تقویت «مکتب هنر رضوی» محور اصلی فعالیت‌های ماست

انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه تامین مالی جمعی رضوی آستان قدس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آستان قدس آستان قدس رضوی کسب و کار کسب و کار ها جذب سرمایه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است

به گزارش خبرگزاری مهر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از چالش‌های مهم گزارش‌های فصلی فضای کسب و کار است گفت: تامین مالی از دو بخش (دسترسی به منابع و نرخ تامین مالی) مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته میانگین نرخ رشد اقتصادی پایین بوده است. البته تقریباً میانگین نرخ رشد اقتصادی در سه سال اخیر بالای ۵ درصد تحقق پیدا می‌کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه ما به ۴ هزار همت منابع برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در کشور برای سال ۱۴۰۳ نیاز داریم، افزود: به تفکیک حدود ۲۲۰ همت در بخش کشاورزی، ۱۶۰۰ همت در بخش صنعت و معدن و ۲۱۸۰ همت در بخش خدمات نیاز است که خدمات شامل همه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه منابع مالی باید از طریق نظام بانکی تامین شود، گفت: با توجه به سیاست‌های انقباضی سال گذشته، مشکلاتی به دلیل کاهش حجم نقدینگی و آثار ناشی از تورم ایجاد شد. حدود هزار و ۲۸۰ همت برای سال ۱۴۰۳ از تسهیلات بانکی برنامه‌ریزی شده است.

پورابراهیمی بیان داشت: تا حد زیادی، اوراق گام توانسته تامین مالی خوبی برای تولیدکنندگان باشد. البته اگر وزارتخانه بتواند نکات، محدودیت‌ها و عوارض آن به جهت اجرا را به درستی پوشش و مدیریت کند، یک ابزار خوبی برای تامین مالی است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش زمان فرایند، مشکل تامین مالی در اقتصاد ایران را برطرف نمی‌کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم جهش تولید مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد، بزرگترین چالش اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ نرخ تامین مالی است، افزود: پیامد سیاست انقباضی افزایش نرخ است. اتفاقاتی که در سیاست پولی، مخصوصاً برای کنترل جریان ارز در بازار امسال ایجاد شد، کاملاً سیاست غلطی است.

در تاریخ اقتصاد ایران در دولت قبل نیز افزایش سپرده‌های بانکی را برای اینکه این حجم از سمت بازار به سمت بازار پول که اتفاق نیفتاد، فقط ۵ واحد درصد در دولت قبل سود سپرده بانکی را افزایش دادیم. در واقع یک عدد سنگینی هزینه به نظام بانکی کشور تحمیل کردیم.

افزایش نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش نرخ سود سپرده به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است. به دلیل اینکه اثر آن بازار ارز کاملاً منتفی است. زمانی که این اوراق تعهدی را با نرخ ۳۰ درصد منتشر می کنید، نرخ تامین مالی قطعاً بالای ۳۰ درصد باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بر اساس برآورد مجلس در بازار رسمی و غیر رسمی عددهای بسیار بالایی است. اگر مشکل نرخ تامین مالی را در حوزه فعالسازی بنگاه ها حل نکنیم، قطعاً جهش تولید برای امسال تحقق پیدا نمی کند.

تامین مالی زنجیره تولید به

مجید کریمی ریزی، مدیر کل دفتر بازارهای مالی و بازرگانی وزارت اقتصاد با بیان اینکه سه گونه شیوه تامین مالی زنجیره‌ای تولید وجود دارد، گفت: شیوه‌های مبتنی بر تنزیل، شیوه‌های مبتنی بر تسهیلات و شیوه‌های مبتنی بر اوراق بهادارسازی اسناد تجاری. هر سه شیوه، مورد حمایت بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: هیچ بنگاهی در دوره زمانی خرید، تولید و فروش با ۱۰۰ درصد منابع خود، نمی‌تواند مواد مورد نیاز و مسائل و دغدغه‌هایی را که در زمینه تولید دارد پوشش دهد یا از طریق سرمایه شخصی مشکلات خود را حل کند. در واقع در این فاصله، بنگاه حتماً به سرمایه در گردش و منابع مالی نیاز دارد.

مدیر کل دفتر بازارهای مالی و بازرگانی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه با تصویب قانون تامین مالی تولید زمان فرایند افزایش سرمایه حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، تشریح کرد: در طرح جدید که قرار است تا پایان دولت سیزدهم مبنای ۵۰ درصد از کل تامین مالی سالانه بخش‌های تولیدی باشد، تامین مالی صنایع از طریق اتصال شرکت‌های فعال در یک زنجیره انجام خواهد شد تا در کنار نیاز کمتر به تزریق نقدینگی به بخش تولید، امکان کنترل تورم ممکن شود.

کریمی ریزی اضافه کرد: به‌عنوان مثال، در زنجیره مواد شوینده و بهداشتی، شرکت‌های پالایش و… زنجیره‌ای حلقه‌های یک زنجیره هستند که مطالبات ناشی از معاملات بین آنها از طریق ابزار برات یا «اوراق گام» قابلیت تامین مالی خواهد داشت. چارچوبی که بانک مرکزی طراحی کرده به این شکل است که اگر این برات دو بار دست به دست شود، نفر سوم می‌تواند آن را نزد بانک تنزیل کند. به این ترتیب کل زنجیره با کمترین هزینه به شکلی کارآ تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد که حتی اگر کسی از شما نخرید می‌توانید به جای مالیات به سازمان مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنید.

کد خبر 6093880 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • راهپیمایی جمعی از بانوان آستارایی در حمایت از طرح نور فراجا
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس