Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، پیش بینی وضع هوا فردا ۹ اسفند ۱۴۰۰، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع کولاک برف از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سپس خروج این سامانه بارشی از کشور و ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه (۱۲ اسفندماه) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: طی این روز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۹اسفندماه) در نوار شرقی و سه شنبه (۱۰ اسفندماه) در شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۱ اسفندماه)در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام است و پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موفت، کاهش دما و احتمال رعدوبرق  در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق می‌شود و به‌تدریج جنوب غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی ۲۴ ساعت آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

به گفته وی از بعدازظهر امروز تا سه شنبه (۸ تا ۱۰ اسفندماه)خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ اسفندماه) صاف و به‌تدریج غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) غبارآلود و ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ اسفند ماه) بندرعباس و با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.



بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی سه روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعضی ساعات غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

 آسمان تهران امروز (۸ اسفندماه) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نیمه جنوبی استان گاهی با وزش باد شدید و در ارتفاعات شرقی استان گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده همراه خواهد بود.

از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه (۹ تا ۱۱ اسفندماه) به دلیل پایداری و سکون نسبی جو در مناطق پرتردد شهری، افزایش تدریجی غبار محلی مورد انتظار است. طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ اسفندماه) در سطح استان به‌ویژه ارتفاعات افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود که همراه با افزایش نسبی دما همراه است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۹ اسفندماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه- امین آباد با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

زمان پایان: شب یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

نوع مخاطره: بارش برف و باران

منطقه اثر: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی استان سمنان.

اثر مخاطره: کاهش دید و لغزندگی جاده ها، کاهش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه و اختلال در تردد، کولاک برف، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر، تاخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: امتناع از سفر های غیر ضروری، تجهیز ماشین‌ها به وسایل ایمنی و گرمایشی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه‌شکن و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مدیریت در مصرف انرژی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

زمان پایان: ظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج ۱.۵ متر در نواحی ساحلی

منطقه اثر: نواحی مرکزی خلیج فارس


بارش برف در مناطق سردسیری


اثر مخاطره: احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: اجتناب از تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی پیش بینی می شود درجه سانتیگراد حداکثر دمای حداقل دمای سامانه بارشی شنبه ۱۴۰۰ ۱۲ استان تهران ۱۰ اسفندماه پیش بینی استان ها وضع هوا وزش باد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی