Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در شورای آموزش و پرورش شهرستان سرباز بر تلاش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا- حسنعلی میرعبدی با بیان اینکه هدف نهایی آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است، افزود: نیروی انسانی صالح و توانمند مهمترین رکن در آموزش و پرورش است و بر همین اساس مدرسه صالح باید از معلم و مدیر صالح و توانمند برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توسعه و تجهیز مدارس در کنار نیروی انسانی مورد نیاز و توانمند موجبات تحقق تربیت تمام ساحتی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده و بی‌نظیری در سیستان و بلوچستان داشته است به طوری که سالانه بالغ بر هزار کلاس درس در این استان ساخته می‌شود؛ اما از آنجایی که رشد جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان زیاد است، این استان نیازمند دریافت خدمات و حمایت بیشتری از سوی دولت و خیرین خواهد بود.

میرعبدی بر توسعه مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در کنار ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: به زودی کارگروهی با همین هدف در استان تشکیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مهمتر از مدرسه سازی، موضوع مدرسه یاری است که در این زمینه نیازمند مشارکت تمامی شرکای آموزش و پرورش مخصوصا خیرین نیک اندیش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری بر توسعه مدارس شبانه روزی در استان تاکید کرد و گفت: مدارس شبانه روزی موثرترین راه برای جذب حداکثری دانش آموزان مخصوصا دختران و نگهداشت آنان است.

میرعبدی ادامه داد: با ایجاد مدارس شبانه روزی و اجرای طرح روستا مرکزی می‌توان مسئله ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل را تا حدود زیادی حل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر افزایش مشارکت دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال کیفیت بخشی به آموزش و آماده کردن دانش آموزان برای مسئولیت پذیری در آینده هستیم، باید دانش آموزان در مسئولیت‌های مدرسه مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین بر ایجاد جذابیت در مدارس تاکید کرد و گفت: سیستان و بلوچستان سرشار از دانش آموزان با استعداد است که باید به درستی این استعدادها را به جایگاه واقعی آنان برسانیم.

میرعبدی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید مهارت محوری جایگزین محتوا محوری شود و در این راستا توسعه هنرستان‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی توجه به رشته تربیت بدنی و آموزش تخصصی این رشته را نیز از دیگر موارد مورد توجه در مدارس استان عنوان کرد.

میرعبدی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت خیرین برای تربیت مدرسان ویژه ارتقای مهارت‌های معلمان بهره گرفت.

وی همچنین بر تغییر رویکرد مدیریت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم تا دغدغه والدین و مسئولان‌ استان در خصوص مسائل آموزشی و تربیتی به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش مدارس شبانه روزی تاکید کرد و گفت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: حدود هشت سال قبل در شهرستان حدود ۳۰۰ معلم مازاد داشتیم، اما امروز بیش از ۳۰۰ معلم در بافق کم داریم.

او افزود: کمبود معلم مرد در شهرستان داریم؛ حال چگونه مسئله عفاف و حجاب را باید دنبال کنیم درحالیکه در مدرسه پسرانه معلم خانم درس بدهد؟

حسینی بیان کرد: امروز نیاز ما به معلم بیش از هر نیاز دیگر است و رهبر معظم انقلاب بر افزایش توانمندی معیشتی معلمان تأکید کردند. 

او ادامه داد: زیرساخت را باید آماده کرد تا آموزش و پرورش جاذبه داشته باشد و جوانان به سوی شغل معلمی کشیده شوند. 
خطیب جمعه بافق گفت: تمام ارگان‌های ما نیرو جذب می‌کند، اما آموزش و پرورش نیرو می‌سازد و کسی که می‌خواهد نیرو بسازد خودش باید متدین باشد. 

او تأکید کرد: یک مسئله‌ای باید با جدیت در مدارس دنبال شود، بحث هویت ملی دانش‌آموزان است به این معنی که دانش آموزان به ایرانی بودن خود افتخار کنند. 
حسینی افزود: روحیه انقلابی در آموزش و پرورش باید ایجاد و تقویت شود و هرکسی با زبانش یا قلمش روحیه‌ی انقلابی را در آموزش و پرورش تضعیف کند، خداوند اورا نخواهد بخشید. 

او گفت: دانش‌آموزان ما باید به سوی حرفه آموزی و هنر آموزی سوق داده شوند و آموزش و پرورش نیز به این مسئله بپردازد. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز اول مسئله‌ی تمام دنیا فلسطین است و این جنبش‌های دانشجویی در دنیا و کشور‌های غربی، حقانیت دفاع ایران از فلسطین را نشان می‌دهد. 

او افزود: اسرائیل امروز با بهانه یهود ستیزی، در غزه می‌جنگد، در حالی که ما با یهود مشکلی نداریم، ما با صهیونیست مشکل داریم. 
حسینی گفت: امروز دانش‌آموزان ما باید به صورت عقلانی درک کنند که چرا مرگ بر آمریکا یا ظلم سرکوب این جنبش‌های دانشجویی باید برای دانش‌آموز ما تبیین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است