Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@05:06:13 GMT

رشد کم‌رمق محصولات معدنی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۵۶۳۶

رشد کم‌رمق محصولات معدنی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰

آمار‌های تولید محصولات منتخب معدنی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ حکایت از آن دارد که از میان ۱۲ محصول منتخب ۷ محصول افت تولید داشته اند و ۵ محصول نیز رشد تولید را تجربه کرده اند. بررسی آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده بهبود نسبی تولید محصولات معدنی در کشور است، هر چند رشد تولید محصولات معدنی کمتر از ۲۵ درصد بوده است و این آمار از کم رمقی رشد محصولات معدنی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داده‌های اعلام شده حکایت از آن دارد که در دوره زمانی مورد بررسی «شمش آلومینیوم» با رشد ۲۴.۸ درصدی بالاتری رشد تولید در محصولات منتخب معدنی را داشته و پس از آن به ترتیب «شیشه جام»، «ظروف چینی»، «کاتدمس» و «کاشی و سرامیک» در میان محصولات منتخب معدنی قرار دارند که رشد تولید داشته اند.

محصولات منتخب با رشد تولید
بر این اساس آمار‌های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی تولید «شمش آلومینیوم» رشدی ۲۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. مجموع تولید شمش آلومینیوم در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ برابر با ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

از سوی دیگر «شیشه جام» تولید شده در این دوره زمانی نیز رشدی ۱۷.۳ درصدی را ثبت کرده و براساس آمار اعلام شده از سوی «وزارت صمت» مجموع تولید شیشه جام یک میلیون و ۱۲۸ هزار تن رسید.

وضعیت تولید «ظروف چینی» نیز در مدت زمان مورد بررسی از رشد ۹.۷ درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد، براساس آمار اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۵۰ هزار و ۹۰۰ تن شیشه جام در کشور تولید شده است.

«کاتد مس» چهارمین محصول معدنی است که در مدت زمان مورد بررسی رشد ۴.۸ درصدی داشته است و رشد تولید «کاشی و سرامیک» نیز ۳ درصد ثبت شده است.

محصولات منتخب با افت تولید
اما کدامیک از محصولات منتخب معدنی در این مدت افت تولید داشته اند؟ داده‌های اعلام شده نشان دهنده آن است که در میان محصولات معدنی «چینی بهداشتی»، «کنسانتره ذغالسنگ»، «سیمان»، «محصولات فولادی»، «فولاد خام» به ترتیب بیشترین افت تولید را داشته اند.

در میان محصولات منتخب معدنی «چینی بهداشتی» در مدت زمان مورد بررسی افتی ۱۷.۶ درصدی داشته است، مجموع تولید این محصول در ۹ ماهه ۱۴۰۰ برابر با ۸۱ هزار تن بوده است.

ضمن اینکه در حوزه تولید «کنسانتره ذغالسنگ» کشور نیز در مدت زمان مورد بررسی افت تولید ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و مجموع تولید این محصول در مدت زمان مورد بررسی به یک میلیون و ۲۵۱ هزارتن رسیده است.

در حوزه «سیمان» نیز که یکی از تولیدات انرژی‌بر کشور است، تولید با افت ۸.۴ درصدی روبرو بوده؛ مجموع تولید سیمان در مدت زمان مورد بررسی ۵۲ میلیون و ۹۷۵ هزار تن در ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

در عین حال تولید «محصولات فولادی» که از جمله محصولات ارزآور برای کشور محسوب می‌شود نیز در مدت زمان مورد بررسی افت ۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. آمار‌های منتشر شده از سوی این وزارتخانه حکایت از آن دارد در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۲۱ میلیون و ۸۳ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده است.

بر این اساس آمار‌ها حکایت از آن دارند که تولید «فولاد خام» کشور که در ۹ ماهه ابتدای سال جاری معادل ۲۳ میلیون و ۴۶۲ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت ۲ درصدی داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات معدنی ظروف چینی شمش آلومینیوم تولید محصولات منتخب معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل مدت زمان مورد بررسی محصولات منتخب معدنی محصولات معدنی مجموع تولید حکایت از آن افت تولید رشد تولید ماهه ۱۴۰۰ داشته اند اعلام شده شیشه جام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر