Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-29@22:14:21 GMT

گام مجلس برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۵۶۷۵

گام مجلس برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، درباره الزامی شدن احراز هویت الکترونیکی بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، گفت: با تلاش همکارانمان در کمیسیون تلفیق در صورت تصویب نهایی جزء ۴ بند الحاقی ۴ به تبصره ۱۰ ماده واحده در صحن علنی مجلس، قوه قضائیه موظف خواهد شد اخذ امضا از هر یک از خدمت‌گیرندگان از دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق، ادارات ثبت اسناد و املاک، مرکز ملی مالکیت معنوی و اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری را منوط به اخذ تصدیق الکترونیکی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تصدیق الکترونیک یکی از روش‌های احراز هویت الکترونیکی است، اظهار داشت: این احراز هویت دومرحله‌ای از طریق ارسال پیامک حاوی کد به شماره تلفن همراه اعلامی اشخاص در سامانه ثنا و ثبت آن کد در سامانه‌های مربوطه انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره مشکلات نبود احراز هویت الکترونیکی، گفت: در حال حاضر ادارات ثبت شرکت‌ها امضاهای صورت جلسات تأسیس و تغییرات را بدون راستی‌آزمایی می‌پذیرند. در حالی که موارد متعددی وجود داشته که این امضاها جعلی بوده و عده‌ای از مردم متضرر شده‌اند. در واقع مجرمان با در دست داشتن کپی مدارک هویتی افراد و جعل امضا، می‌توانند دیگران را بدون اطلاع خودشان به عضویت هیئت‌مدیره شرکت‌ها در آورند.

شجاعی تأکید کرد: در سایه نبود احراز هویت الکترونیک، شرکت‌های صوری بسیاری ثبت شده و فرارهای مالیاتی متعددی به نام مردم انجام گرفته است. نتیجه این شده که قربانیان باید به دنبال رفع توقیف اموال و ممنوع‌الخروجی خود باشند.

وی درباره مشکلات نبود احراز هویت الکترونیکی، تصریح کرد: مسئله دیگر امکان وقوع جعل در دفاتر اسناد رسمی است. متأسفانه به دلیل محدودیت‌های اسکن اثر انگشت، امکان وقوع جعل و ایجاد مشکل برای مردم و سردفتران وجود دارد. احراز هویت الکترونیکی به سادگی می‌تواند از این موارد جلوگیری کند.

نماینده ابهر در مجلس شورای اسلامی درباره آثار مثبت تصویب نهایی این بند در صحن علنی مجلس، گفت: اهمیت احراز هویت الکترونیکی در حفظ امنیت خاطر مردم و حراست از حقوق قانونی آنان است. همچنین به دلیل کاهش فرار مالیاتی و کاهش پرونده‌های مربوط به جعل و کلاهبرداری، دولت و قوه قضائیه از تصویب این بند منتفع خواهند شد. امیدوارم همکارانم در این رابطه توجه لازم را نشان داده و با تصویب نهایی گام مثبتی در اصلاح نظام اداری کشور بردارند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اصل نودم نماینده هویت الکترونیکی احراز هویت الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست