Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:23:29 GMT

کودکان را نباید در فضای مجازی تنها رها کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۷۴۸

کودکان را نباید در فضای مجازی تنها رها کرد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه رویداد رادیو گفت‌و‌گو، با اشاره به فعالیت پرورشی مدارس، اظهار کرد: مدتی است که به دلیل فراگیری کرونا، مواجهه مستقیم کمتر شده و امکان ارتباط با دانش‌آموزان نیز بر اساس فضای مجازی پایه‌ریزی شده است؛ با این حال برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و مشاوره و هدایت تحصیلی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برپایی اجلاس سراسری نماز و تقدیر از مربیان و معلمانِ پرورشی، افزود: این رویه در هفته تربیت ادامه خواهد یافت.

باقرزاده با اشاره به اهمیت ویژه تربیت برای دانش آموزان، گفت: این قشر با مدرسه، خانواده و رسانه بیش از هر گروه دیگری در ارتباط هستند و ما تلاش داریم مربیان را به گونه‌ای توانمند کنیم تا ارتباط عمیق و موثرتری با بچه‌ها برقرار سازند.

وی اضافه کرد: در بُعد خانواده نیز تلاش داریم خانواده‌ها را به توانمندی‌هایی برای برقراری ارتباط بهتر با فرزندان مجهز کنیم تا نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با ابراز تأسف از وضعیت نه چندان خوب و فراگیر نبودنِ ارتباط مربیان در فضای مجازی با دانش‌آموزان، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد بسته‌های صوتی و تصویری را در راستای بصیرت و دانش‌افزایی در نظر بگیریم تا دانش آموزان با آن ارتباط برقرار کرده و مربیان نیز نقشی سازنده در فضای مجازی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید کودکان را در فضای مجازی تنها رها کرد، افزود: ممنوعیت و محدودیت باید در قالب صیانت از کودکان در فضای مجازی دنبال شود ولی آنچه به مدارس مربوط می‌شود، ناظر بر این است که نباید بچه‌ها را در فضای مجازی تنها بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان فضای مجازی دانش آموزان فضای مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل